با "پشتیبان" سرمایه شما خواب ندارد!

کدخبر: ۵۴۳۲۸۴
مواقعی که بازار سرمایه و یا هر بازار مالی دیگری به سمت ریزشی شدن می‌رود یا هنگامی که سرمایه‌گذار به واسطه شرایط خاصی که ممکن است در بازار ایجاد شود قصد دارد سرمایه‌اش را از آن بازار خارج کرده و یا به نوعی مسکوت بگذارد یکی از اتفاقاتی که همواره سرمایه این اشخاص را به ویژه در شرایط تورمی تهدید می‌کند؛ خواب سرمایه است.
با "پشتیبان" سرمایه شما خواب ندارد!

در بازار سرمایه نیز همچون سایر بازارهای مالی، بارها و بارها طی سال‌های اخیر شاهد این مساله بوده‌ایم که با فرارسیدن موج‌های فروش و ریزش سهم‌ها، سرمایه‌گذاران فعال با دیدن شرایط ریزشی و نامساعد شدن وضعیت بازار، عطای ماندن و سرمایه‌گذاری در چنین بازارهای ریزشی را به لقای ماندن در آن می‌بخشند و سرمایه خود را از بازاری به بازار دیگری منتقل خواهد کرد.

سرنوشت پول‌های پارک شده

در چنین مواقعی در برابر سرمایه سرمایه‌گذاران دو سرنوشت قرار می‌گیرد؛ سرمایه ممکن است در بازاری بدون انجام معاملات مسکوت بماند و یا در انتظار سرمایه‌گذاری در همان بازار یا حرکت از بازاری به بازار دیگر باشد. در شرایط نامساعد و مبهمی که به واسطه مشکلات و موانع عمده اقتصاد کشور ما تحت تاثیر آن قرار گرفته است و ارزش پول و سرمایه در تمامی سطوح تهدید می‌شود، در هر دو مسیری که در مقابل پول سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد؛ خواب سرمایه امری اجتناب‌ناپذیر برای سرمایه مذکور است.

 در بازه‌های زمانی که سرمایه‌گذاران قصد انتقال سرمایه خود از بازاری به بازار دیگر را دارند و یا در مقاطعی که سرمایه‌گذار پول خود را مسکوت می‌گذارد و عملیات خاصی برای سرمایه‌گذاری با منابع خود انجام نمی‌دهد بخش عمده چنین پول‌هایی که در بازاری چون بازار سرمایه به اصطلاح پول پارک شده در حساب کارگزاری افراد محسوب می‌شود، مانده حساب سهامداران در نزد کارگزاری‌ها می‌ماند حتی کسانی که سهام خود را می‌فروشند نیز قبل از اقدام برای خرید سهام جدید و یا ورود به صندوق‌های بادرآمد ثابت در چنین وضعیتی قرار خواهند داشت.

راهکار سود گرفتن از پول‌های به خواب رفته!

یکی از راهکارهایی که می‌تواند به سهامدار در مواقعی که پولش را در حساب کارگزاری خود پارک کرده و به نوعی سرمایه‌اش دچار خواب شده است، کمک کند تا با پشتیبانی از این مبالغ اجازه ندهد سرمایه افراد به خواب برود، طرح‌هایی است که می‌تواند خواب را از چشم پول‌های پارک شده برباید!

طرح پشتیبان کاریزما یکی از معدود طرح‌هایی است که از سرمایه‌های پارک شده سهامداران در حساب کارگزاری سود می‌گیرد در واقع با عضویت در طرح پشتیبان کاریزما سرمایه‌گذار می‌تواند از محل مبالغ مانده در حساب کارگزاری خود به صورت روزشمار  سود دریافت کند. با تخصیص سود روز شمار به مانده حساب در کارگزاری کاریزما، سهامدار می‌تواند در پایان هر ماه سود مورد نظر خود را دریافت کند.

سود گرفتن از مانده وجوه در حساب کارگزاری

با توجه به اینکه کارگزاری می‌تواند مانده وجوه افراد را در صندوق‌های بادرآمد ثابتی که که در اوراق بسیار کم‌ریسک سرمایه‌گذاری می‌کند وارد کرده و سود حاصل از آن را به حساب مشتریان واریز کند، این مانده وجوه می‌تواند برای افراد سودآوری داشته باشد. یکی از ویژگی‌های مهم طرح پشتیبان کاریزما اطمینان از دریافت سود و ضمانت نقدشوندگی سرمایه افراد است. در واقع هر زمان افراد تصمیم بگیرند با پول‌های پارک شده در حساب کارگزاری خود اقدام به خرید سهم یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری کنند، به راحتی می‌توانند مبالغ مدنظر خود را به خرید سهام در بورس و یا واحدهای سرمایه‌گذاری اختصاص داده و یا از حساب کارگزاری خارج کنند.

سرمایه‌گذاری مانده وجوه کارگزاری‌ در اوراق دولتی

با عضویت در این طرح هیچ اختلالی در فرآیند خرید و فروش و یا برداشت از حساب سهامدار ایجاد نخواهد شد. در حقیقت سرمایه‌گذار می‌تواند در هر لحظه از محل سرمایه‌گذاری در این طرح، برای ارسال سفارش خود برای انجام معاملاتش اقدام کند. نرخ سود دریافتی از پول مانده در حساب کارگزاری کاریزما‌  وابسته به عملکرد صندوق اوراق دولتی کاریزما در ماه مزبور است.

صندوق سرمایه گذاری مختص اوراق دولتی کاریزما نوعی صندوق بادرآمد ثابت محسوب می‌شود که با توجه به سرمایه‌گذاری در اوراق دولتی می‌توان آن را کم‌ریسک‌ترین نوع صندوق حتی در میان صندوق‌های بادرآمد ثابت دانست چرا که حداقل 95 درصد از کل دارایی‌های صندوق مختص اوراق دولتی در اوراق بهادار بادرآمد ثابت، اسناد خزانه اسلامی، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی است که باعث می‌شود سرمایه‌گذاری مانده وجوه افراد در چنین صندوقی سودآوری مطلوبی را از طریق سرمایه‌های به خواب رفته برای سرمایه‌گذار به ارمغان بیاورد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید