معرفی و فروش بهترین نهال‌ گردو پیوندی جهان

کدخبر: ۵۴۴۵۱۷
شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، در میان انواع نهال گردو که در ایران کشت می‌شوند، کدام یک از آنها جزء پرفروش‌ترین انواع نهال می‌باشد.
معرفی و فروش بهترین نهال‌ گردو پیوندی جهان

 از این رو در این مطلب علاوه بر معرفی دو گونه‌ی پرفروش، به بیان برخی از ویژگی‌های اختصاصی و دلایل محبوبیت آنها نیز خواهیم پرداخت.

 اولین نهال گردوی پر فروش، نهال گردو چندلر پیوندی

 این نهال گردو پیوندی که در میان بسیاری از باغدان محبوبیت خاصی دارد، زادگاهی آمریکایی دارد. درخت گردو چندلر مختص مناطق سردسیر است. لازم به ذکر است که حداقل دمای قابل تحمل برای این نهال‌ها، ۲۱- درجه‌ی سانتیگراد می‌باشد.

نهال گردو چندلر پیوندی به علت مقاومت بالا در برابر سرما، دیرتر از سایر نهال‌ها به گل می‌نشیند. نهال گردوی چندلر، برای رشد و تکامل خود، به فضایی به اندازه‌ی ۷ متر مربع نیاز دارند و در ارتفاع ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریای آزاد کشت می‌شوند.

 درختان گردوی چندلر دارای ارتفاع کمی هستند و به صورت نیمه قائم رشد می‌کنند. یک سال پس از کاشت، نهال شروع به باردهی می‌کند و در سن ۷ تا ۱۰ سالگی به بلوغ می‌رسد.

نهال چندلر گرده‌افشانی فوق العاده‌ای دارند که می‌توان با کمک یک گرده‌افشان مناسب، قدرت باروری آنها را افزایش داد. البته بدون گرده‌افشان و با در نظر گرفتن ۱ نهال گردوی نر برای ۵ تا ۱۰ نهال ماده، می‌توان در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. درخت گردو بالغ، می‌تواند سالانه ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرم گردوی بی‌نظیر تولید کند.

نهال گردو

 این گردوها به علت پوست کاغذی و مغز درشتی که دارند، سبب افزایش سود باغبانی شما می‌شوند. عمر هر درخت گردو چندلر تقریبا 70 تا 100 سال است که در این بازه‌ی زمانی، می‌تواند تا 50 سالگی، محصول فراوانی تولید کند. البته از این سن به بعد نیز درآمدزایی فراوانی دارند.

معرفی دومین نهال گردو پر بار، نهال گردو فرنور پیوندی

دومین نهال گردو که به جرات می‌توان گفت در میان انواع نهال‌ها طرفداران بسیاری دارد، نهال گردو فرنور پیوندی می‌باشد. نهالی که امروزه به غیر از زادگاه خود یعنی فرانسه، در بسیاری از نقاط دنیا، از جمله ایران نیز کاشته می‌شود.

نهال گردو فرنور پیوندی علاقه‌ی شدیدی به مناطق سردسیر دارد. به همین علت ارتفاع مورد پسند این درخت، 1500 تا 2300 متر بالاتر از سطح دریای آزاد می‌باشد. برای رشد بهتر نهال‌های این نوع گردو بهتر است فضایی 6 تا 7 متر مربع را در نظر بگیرید.

 یکی از جنبه‌های سرما پسندی این نهال گردو، دیرگل بودن آن می‌باشد. از این رو، شکوفه‌های گردوی فرنور می‌توانند سرمای بهاره را تحمل کنند.

گیاه گردو فرنور در سال دوم عمر خود شروع به باردهی می‌کند و در سن 8 تا 9 سالگی به بلوغ می‌رسد. قدرت باروری این درختان آنچنان زیاد است که پس از بلوغ می‌توانند 7 تا 8 تن گردو در هر هکتار باغ تولید کنند که به صورت شگفت‌انگیزی زیاد است!

نهال‌ها در دومین بهار عمر خود(در فروردین ماه) گلدهی و باروری را آغاز می‌کنند. ارتفاع درخت فرنور کم است به گونه‌ای که هر درخت بالغ نهایتا می‌تواند 7 الی 8 متر رشد کند! که همین ویژگی آنها سبب تسهیل برداشت محصولات می‌شود.

شما می‌توانید تا سن 50 سالگیِ درخت‌های فرنور از آنها توقع باردهی فراوان داشته باشید. در زمان برداشت محصول نهال‌های گردوی فرنور می‌بایست به یک نکته‌ی مهم توجه داشته باشد. اجازه دهید که پوست سبز رویه‌ی این گردو‌ها ترک بخورد و بعد از آن اقدام به برداشت محصول کنید.

زیرا که برداشت زود هنگام این گردوها سبب کاهش کیفیت مغز آنها می‌گردد. مغز این گردوها دارای رنگ بسیار شفاف، بزرگ و با پوستی کاغذی است که به علت میزان بسیار خوب چربی، طعم بی‌نظیری دارند.

تهیه نهال گردوی سالم از نهالستان معتبر گلد نهال

تا این بخش از مقاله، به معرفی دو گونه از پرفروش‌ترین انواع نهال گردو پرداختیم و تلاش کردیم برخی از ویژگی‌های مهم آنها را بیان کنیم. اما بهتر است در این قسمت به این نکته نیز اشاره نماییم که در صورت علاقه به کاشت هر یک از این نهال های گردو و یا خریداری انواع نهال گردو، می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در سایر بخش‌های وب سایت گلد نهال به نشانی (goldnahal.ir) مراجعه  نمایید. شما عزیزان نیز می‌توانید با تکیه بر این اطلاعات بیش از 30 ساله ی مهندسین گلد نهال، دانش باغداری خود را افزایش داده و به روز نمایید.

نکته‌ی مهم دیگری که علاقه‌مند به بیان آن هستیم، ارائه‌ی یک پیشنهاد جذاب به شما عزیزان است. مطمئنا در بسیاری از مواقع، پس از انتخاب محصولی که برای کاشت در نظر می‌گیرید، انتخاب نهالستان مناسب جهت خرید مواد مورد نیاز، به دغدغه‌ای اساسی برای شما تبدیل می‌شود.

 با توجه به زمان، هزینه و زحماتی که قرار است برای به ثمر نشاندن محصولات خود صرف نمایید، داشتن چنین نگرانی بسیار معقول و بجاست. بنابراین نهالستان گلد نهال، گزینه‌ی مناسبی برای شما می‌باشد. گلد نهال با تلاش فراوان در جهت ارتقاء کیفیت خدمات خود، توانسته‌ به یکی از معتبرترین توزیع‌کننده‌گان نهال و سایر محصولات کشاورزی تبدیل شود.

شما می توانید خرید نهال گردو، بادام، انگور و.. سایر ارقام را تنها با یک تماس سفارش دهید و در کمتر از 48 ساعت در سلامت کامل تحویل بگیرید.

نشانی وب سایت: goldnahal

شماره تماس کارشناسان فروش:  09144812739 – 09143336028          

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید