تحصیل در کانادا و شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023

کدخبر: ۵۴۵۹۰۳
شاید برایتان سوال باشد که چرا تحصیل در کانادا طرفدار زیادی در بین دانشجویان دارد؟ یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت و اخذ ویزا در بین دانش آموزان و خصوصا دانشجویان ویزای تحصیلی کانادا است که افراد زیادی در سراسر دنیا برای داشتن تحصیلات عالیه و شرایط زندگی مطلوب دوست دارند به کانادا رفته و در آن جا تحصیل و زندگی کنند.
تحصیل در کانادا و شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

با توجه به این که کشور کانادا از نظر سطح آموزش دارای استانداردهای بالای جهانی است قطعا تحصیل در مدارس، کالج و دانشگاه‌های آن می‌تواند آینده و شغل ایده آلی را برای هر کسی به ارمغان بیاورد. دانشگاه‌های مک گیل، بریتیش کلمبیا، آلبرتا،مونترال و تورنتو 5 دانشگاه بسیار معتبر و دارای رتبه بندی جهانی در کانادا هستند که بین دانشجویانی که قصد مهاجرت دارند بسیار محبوب هستند.

کسانی که می‌خواهند در این مسیر قدم بگذارند لازم است بدانند شرایطی وجود دارد که طی کردن این مسیر را بسیار هموار می‌کند. اگر فرد از نظر مالی بتواند نشان دهد که می‌تواند به مدت یک سال هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا را تامین نماید خیلی راحت می‌تواند برای گرفتن ویزا تحصیلی اقدام نماید.

هم چنین با داشتن گواهی عدم سوء پیشینه، معدل بالا در تمامی مقاطع تحصیلی، سطح بالای زیان انگلیسی و پاسپورت دارای اعتبار حداقل 6 ماهه می‌توانید به گرفتن ویزای تحصیلی کانادا نزدیک و نزدیک تر شوید.

معرفی نامه شانس تان را افزایش می دهد

دانشجویان در صورتی که از دو استاد و یا تعداد بیشتری از اساتید معرفی نامه قوی و خوب داشته باشند امتیاز فوق العاده‌ای دارند که برای گرفتن ویزا می‌توان از آن استفاده کرد. هم چنین اگر از موسسات آموزش عالی در کانادا دعوت نامه یا پذیرش دریافت کرده باشید که از نظر اداره مهاجرت مورد تایید باشد هم شانس تان بیشتر می شود.

مقالات چاپ شده به شما کمک می کند

در این بین افرادی که مقاله ثبت شده در مجلات معتبر جهانی دارند از امتیاز ویژه ای برخوردار هستند و با داشتن یک برنامه تحصیلی قوی و دقیق که بتوانند در مراکز آموزشی آن را ارائه دهند و از آن دفاع کنند می‌توانند به گرفتن ویزا کاملا امیدوار باشند.

ضمانت برای بازگشت پس از پایان تحصیلات

کانادا برای دادن ویزای تحصیلی مدرکی می‌خواهد تا نشان دهد فرد بعد از پایان تحصیلات به کشور خود باز می‌گردد که در این مورد با ارائه سند ملک و یا مدارک مربوط به  تاهل می‌توان آن‌ها را در این مورد متقاعد کرد.

اما لازم است بدانید که فرد بعد از پایان یافتن تحصیلات خود در کانادا می‌تواند بلافاصله درخواست ویزای کار کانادا را بدهد و با کسب آن در این کشور مشغول به کار شده و در کانادا بماند. حتی کشور کانادا این امکان را برای محصلین فراهم کرده تا در حین تحصیل بتوانند 20 ساعت در هفته کار کنند تا هزینه‌های خود و یا خانواده شان را تامین نمایند.

شروع به تحصیل

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

در بین شرایط اخذ این ویزا همان طور که گفته شد داشتن مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل حائز اهمیت است. مهارت داشتن در زبان فرانسوی نیز قابل پذیرش می‌باشد. به علاوه اگر کسی مدرک زبان ارائه ندهد می‌تواند بعد از گرفتن ویزا در کشور کانادا قبل از شروع به تحصیل در دوره‌های زبان آن جا شرکت کرده و مدرک زبان خود را بگیرد.

علاوه بر مدرک زبان داشتن شناسنامه و گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار که ترجمه شده باشد به همراه دو قطعه عکس 3.5*4.5، تمکن مالی، ریز نمرات مدارک تحصیلی که آن‌ها هم ترجمه شده باشند و ارائه مدرک پرداخت شهریه دانشگاه یا مرکز آموزشی مورد نظر از مدارک مهم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌باشد.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

کسی که به دنبال گرفتن این ویزای تحصیلی است قطعا باید به هزینه‌های آن و هزینه‌های تحصیل فکرکند. با توجه به این که تحصیل در کانادا دارای استانداردهای بالای آموزشی و جهانی است هزینه‌های آن به صرفه بوده و از کشورهای دیگر هم چون آمریکا، انگلیس و استرالیا بهتر بوده و در نتیجه متقاضیان تحصیل در این کشور روز به روز افزایش می‌یابد.

این هزینه‌ها با توجه به این که فرد کدام شهر و یا کدام مرکز آموزشی را انتخاب کرده است متفاوت است چرا که هزینه زندگی در برخی از شهرهای کانادا بیشتر از شهرهای دیگر می‌باشد.

هزینه تحصیلی در مدارس کانادا با توجه به این که در کدام مقطع تحصیلی قرار دارید و یا نوع مدرسه که دولتی یا خصوصی و یا شبانه روزی است متفاوت است. افراد مقیم کانادا سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در مدارس دولتی می‌توانند رایگان دریافت کنند اما با ویزای تحصیلی شامل هزینه‌ها می‌شوند.

هزینه تحصیل در مدارس دولتی بین 12 تا 16 هزار دلار در سال بوده و برای مدارس خصوصی ما بین 10 تا 50 هزار دلار در سال می‌شود که اگر فردی بخواهد در کلاس‌های جانبی مانند ورزش و موسیقی نیز شرکت کند باید هزینه‌های آن را به طور جداگانه در نظر بگیرد.

شهریه دانشگاه با توجه به این که در کدام شهر و در کدام مقطع است متفاوت بوده و برای مقطع کارشناسی تا دکترا حدودا از 10 هزار دلار تا 40 هزار دلار در سال باید در نظر گرفت.

شایان ذکر است که دولت کانادا با ارائه بورسیه‌های مختلف سعی کرده است تا شرایط و هزینه‌های زندگی دانشجویان را تا جایی که می‌شود بهبود بدهد تا بتوانند با آرامش بیشتر به تحصیل و آموزش بپردازند.

هزینه های زندگی در کانادا

دانشجویان برای تحصیل در کانادا باید به هزینه مسکن و اقامت نیز علاوه بر شهریه دانشگاه توجه داشته باشند.

هم چنین همان طور که گفته شد جدا از هزینه‌های تحصیل باید به هزینه‌های مسکن، خوراک و پوشاک نیز توجه کرد. دانشجویان هم می‌توانند خانه اجاره کنند و هم می‌توانند از خوابگاه‌های دانشجویی که هزینه کمتری دارند استفاده نمایند. البته بسته به شهری که برای تحصیل انتخاب شده است این هزینه‌ها متفاوت بوده و می‌توان مبلغی مابین 800 تا 2800 دلار در ماه برای خانه و برای خوابگاه بین 250 تا 700 دلار را در نظر گرفت.

برای تامین خوراک و پوشاک افراد می‌توانند از حراجی‌های موجود که معمولا در آخر فصل و آخر سال وجود دارد به خوبی بهره برده و از این طریق هزینه‌هایشان را کاهش داده و کنترل نمایند.

داشتن تمکن مالی که از شرایط گرفتن ویزای تحصیلی است برای اطمینان کشور کانادا از این است که فرد می‌تواند این هزینه‌ها را تامین نموده و در صورت لزوم به کشور خود بازگردد. برای چک کردن تمکن مالی ارائه میزان موجودی حساب بانکی فرد و میزان گردش حساب وی در شش ماه گذشته الزامی است. دقت کنید که این مدارک باید توسط بانک ملی تایید شود.

ویزای همراه تحصیلی چه شرایطی دارد؟

لازم به ذکر است که افرادی که متاهل هستند و فرزند دارند نگران نباشند چرا که این افراد می‌توانند با گرفتن ویزای همراه، خانواده خود را در کنارشان داشته باشند و با خیالی راحت به تحصیل و زندگی در کانادا بپردازند.

هم چنین با این ویزا همسر فرد اجازه دارد تا کار تمام وقت داشته باشد و فرزند فرد از تحصیل رایگان در این کشور استفاه نماید و این شرایط را برای گرفتن اقامت دائم کانادا مطلوب تر می‌نماید تا با آرامش خاطر در کنار خانواده تلاش کرده و دراین کشور زندگی خود را به پیش ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید