فیبر نوری چیست و چه کاربردی دارد؟

تجربه بالاترین سرعت و کیفیت با اینترنت فیبر نوری

کدخبر: ۵۴۶۲۴۰
تبادل اطلاعات با بالاترین سرعت و کم‌ترین خطای ممکن، از جمله هدف‌های اصلی برای ارتقای کیفیت اینترنت است.
تجربه بالاترین سرعت و کیفیت با اینترنت فیبر نوری

در همین راستا، اینترنت فیبر نوری یکی از فناوری‌های مورد استفاده است که با جای‎‌گزینی به جای کابل مسی، تجربه سرعت بی‌نظیر تا 1,000 مگابیت بر ثانیه، با حداکثر کیفیت را برای کاربران فراهم می‌کند.

فیبر نوری ابزاری کارآمد برای تبادل سریع و با کیفیت اطلاعات است که در لحظه می‌تواند تصویر، صدا، فیلم و ... را در کم‌ترین زمان ممکن دریافت یا ارسال کند. تبادل داده‌ها در اینترنت فیبر نوری با استفاده از نور لیزری انجام می‌شود و داده‌ها در فیبرهایی از جنس شیشه یا پلاستیک به حرکت در می‌آیند.

ویژگی‌ها و مزایای اینترنت فیبر نوری

اینترنت فیبرنوری با ویژگی‌های منحصر به فرد خود به تدریج جای‌گزین خطوط مسی در سراسر جهان شده است. نخست آن‌که تبادل داده‌ها با استفاده از نور مانع از بروز هرگونه نویز الکترومغناطیسی و یا اختلالی در تبادل داده‌ها در این بستر می‌شود.

از سوی دیگر در استفاده از فناوری‌های قدیمی‌تر، مانند کابل مسی فاصله کاربر از مرکز مخابراتی یک عامل مهم در تجربه سرعت بوده است اما در فناوری فیبر نوری، فاصله از مرکز مخابراتی، تاثیری در تجربه سرعت کاربران ندارد. وابسته نبودن فیبر نوری به فاصله، باعث می‌شود که در فاصله‌های طولانی نیز سرعت خوبی را برای دانلود و آپلود اطلاعات ارایه دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم فیبر نوری ظرفیت بالای آن در تبادل اطلاعات است چرا که پهنای باند فیبر نوری به منظور دریافت و ارسال اطلاعات بیشتر از کابل‌های مسی است.

ارزان‌تر بودن اینترنت فیبر نوری یکی دیگر از مزیت‌های این بستر است که در کنار سرعت و کیفیت بالا، برتری آن‌ را دو چندان کرده است؛ هزینه چند کیلومتر کابل‌ فیبر نوری بسیار کمتر از کابل‌های مسی است. از سویی کابل‌های فیبر نوری نسبت به کابل‌های مسی قوی‌تر، نازک‌تر و سبک‌تر هستند و  نیازمند مراقبت و تعویض‌های مستمر نیستند.

فیبر نوری را می‌توان در محیط‌‎های با ریسک بالا به کار برد. امروزه حدود ۹۹ درصد داده‌ها در جهان از راه فیبرهای نوری منتقل می‌شوند و کابل‌های استفاده شده برای انتقال داده‌ها در کشورها و بین قاره‌ها از طریق دریاها و اقیانوس‌ها به هم وصل می‌شوند.

اینترنت فیبر نوری شاتل

شرکت شاتل نیز به منظور تجربه بهتر کاربران از سرعت و کیفیت اینترنت، اقدام به گسترش زیرساخت موردنیاز برای ارایه فیبر نوری کرده است. در این فناوری، ارتباط مرکز مخابراتی تا محل سکونت کاربر بر بستر فیبر نوری برقرار شده و اینترنت پرسرعت بر روی این بستر با سرعت 100 تا 1,000 مگابیت بر ثانیه ارایه می‌شود.

فیبر نوری شاتل یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال تجربه بی‌نظیر در فعالیت‌های آنلاین خود هستند.

 با استفاده از سرویس اینترنت فیبر نوری شاتل، علاوه بر ارسال/ دریافت فایل‌های خود با سرعت 100 تا 1,000 مگابیت بر ثانیه، شما می‌توانید بدون نگرانی از قطعی تصویر، به تماشای آنلاین فیلم و سریال با کیفیت‌های بالا بپردازید، از بازی‌های آنلاین با حداقل پینگ و تاخیر لذت ببرید و جلسات آنلاین را با کیفیت بالا و بدون قطعی برگزار کنید.

با استفاده از فیبر نوری شاتل، چندین کاربر به صورت هم‌زمان می‌توانند فعالیت‌های آنلاین داشته باشند، بدون این‌که فعالیت یک کاربر، تاثیری بر سرعت تجربه کاربر دیگر داشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۹۱۰۰۰000 با کارشناسان شاتل در ارتباط باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید