5 دلیل برای اینکه ازمیر را در میان شهرهای ترکیه انتخاب کنیم؟

کدخبر: ۵۴۸۴۹۹
شهر بندری ازمیر سومین شهر بزرگ و توریستی ترکیه است که هرآنچه برای یک سفر دلپذیر نیاز دارید را در خود دارد. از مناطق تاریخی و افسانه‌ای مانند افه سوس گرفته تا جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز پاموکاله که بر جذابیت‌های این منطقه افزوده‌اند.
5 دلیل برای اینکه ازمیر را در میان شهرهای ترکیه انتخاب کنیم؟

 هر گوشه از این شهر شما را مجذوب خود می‌کند، بازارهای قدیمی، رستوران‌ها با غذاهای ملل، مردم خونگرم و موزه‌ها تجربه خاطره‌انگیزی از سفر به قسمت اروپایی ترکیه برایتان می‌سازند. اگر برای خرید بلیط تهران ازمیر و شروع ماجراجویی در ازمیر هنوز مردد هستید، در ادامه به طور خلاصه به شما می‌گوییم چرا سفر به ازمیر بهترین انتخاب خواهد بود.

جشنواره های بین المللی ازمیر

ازمیر از دیرباز به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به عنوان بندرگاهی برای تجارت سایر کشورها، میزبان مردمی از ملل و فرهنگ‌ های مختلف بوده است. هنوز هم می‌توان آثار آن را در غذاهای بین ‌المللی در این شهر مشاهده کرد. هر ساله نمایشگاه بین ‌المللی ازمیر تجار، بازرگانان و گردشگران را از سرتاسر دنیا به خود جذب می‌کند. در این نمایشگاه رویدادهای فرهنگی و موسیقی در کنار رویدادهای تجاری برگزار می‌شود که برای شرکت کنندگان این جشنواره جذاب و منحصر به فرد است.

زندگی شبانه

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند شب‌ها در شهر پرسه بزنند و جنب و جوش شبانه کافه‌ها، خیابان‌ها و گردشگران را ببینند، ازمیر شما را به شب زنده‌داری دعوت می‌کند، زیرا در شب پر از زندگی و شور و هیجان است. در مناطقی از شهر چون آلسانجاک یا کارسیاکا غافلگیری‌های زیادی انتظار شما را می‌کشد.

تورهای کروز

کشتی‌های کروز، قایق سواری و تفریحات دریایی را با تورهای کروز در ازمیر تجربه کنید. برای کسانی که عاشق دریا، غواصی و کشتی سواری هستند، ازمیر یک مقصد ایده‌آل است. این تورها فعالیت‌های تفریحی متنوعی برای گردشگران تهیه می‌بینند و لحظات خوشی برایتان می‌سازند.

غذاهای خوشمزه

در کنار جاذبه‌های گردشگری بسیاری که در ازمیر قرار دارد، تجربه غذاها و خوراکی‌های این شهر لطف دیگری دارد. از خوراکی‌ های دستفروشان، شامل ساندویچ و پنیر کبابی گرفته تا شیرینی و نان‌های تازه قنادی‌ها می‌توانید طعم‌های متنوع از فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف را تجربه کنید.

بازارها و مغازه های محلی

ازمیر بزرگترین بازار روباز محلی را در ترکیه دارد. از میدان کوناک به بازار کمرالتی بروید و ساعت‌ها در بازار قدیمی آن پرسه بزنید. از سبزیجات خشک گرفته تا ادویه، غذاهای سنتی، لباس‌ها حتی لباس عروس در این بازار پیدا می‌شود!

در ازمیر کجا برویم؟

پیش‌تر به طور مختصر به 5 دلیل برای اینکه ازمیر را برای سفر خارجی خود انتخاب کنید، اشاره کردیم، اما این همه آنچه باید درباره ازمیر بدانید، نیست. ازمیر جاهای دیدنی بسیاری دارد که برای برنامه‌ریزی سفر خود پس از خرید بلیط تهران به ازمیر، باید در نظر بگیرید.

افه سوس؛ شهر باستانی

افه سوس؛ شهر باستانی

نمی‌توان از ازمیر گفت و حرفی از سایت باستان‌شناسی افه سوس نزد. افسوس یک مکان باستانی است که یک ساعت با ماشین از مرکز ازمیر فاصله دارد. بقایای ساختمان و بناها شما را شگفت‌زده خواهد کرد، به خصوص نقاشی‌های دیواری و موزاییک‌های زیبای روی دیوارها و کف که تصویری زیبا از تاریخ را به رخ می‌کشد. این منطقه به دلیل موقعیت بندرگاهی و دسترسی مستقیم به دریا از دیرباز محل رفت و آمد تجار بوده است. از موزه، کتابخانه و ساختمان‌های این شهر قدیمی دیدن کنید و غرق در تاریخ کهن ترکیه شوید.

چشمه های آب گرم پاموکاله

پاموکاله یک پدیده طبیعی بسیار خاص است. این در واقع استخرهایی ساخته شده از تراورتن است، سنگ رسوبی که از رسوبات آب‌های معدنی ایجاد می‌شود. با ماشین حدود 3 تا 4 ساعت از ازمیر تا پاموکاله فاصله دارید. در این منطقه در استخرهای آبگرم شنا کنید، سنگ های تراورتن سفید را ببینید و از شهر باستانی هیراپولیس در همین منطقه دیدن کنید.

منطقه تاریخی آگورا

اگورا یک بنای قدیمی محسوب می‌شود که در مرکز شهر ازمیر قرار گرفته، بنابراین برای دیدن آن لازم نیست از شهر خارج شوید. دسترسی این منطقه به گونه‌ای است که هر گردشگری که به ازمیر سفر می‌کند، حداقل یکبار از کنار آن می‌گذرد. در داخل این محوطه می‌توانید بقایای یک بازار رومی یونانی را ببینید. تماشای ستون‌های مرمری، طاق‌ها، دیوارنگاره‌های باستانی این بنای دو هزار ساله شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

طبیعت بالچوا

همانطور که گفتیم، ازمیر تنها در بناها و آثار تاریخی خلاصه نمی‌شود. این شهر طبیعت بسیار زیبایی دارد که نباید از آن غفلت کرد. بالچوا یک منطقه مسکونی در ازمیر محسوب می‌شود که تله کابین ازمیر نیز در آن قرار گرفته است. با سوار شدن به تله کابین می‌توانید منظره شگفت‌انگیز شهر را از بالا تماشا کنید. به بالای کوه که می‌رسید، می‌توانید از فضای پیک نیک که تدارک دیده شده استفاده کنید و در کنار خانواده و دوستان از پیک نیک در طبیعت زیبای منطقه لذت ببرید. از بالای این منطقه با تلسکوپ طبیعت زیبا و تالاب آن را با فلامینگوها تماشا کنید. علاوه بر این، حمام آگاممنون در بالچوا جای خوبی برای یک حمام آبگرم و اسپا است تا خستگی از تن بیرون کنید.

ساختمان آسانسور

یکی دیگر از جاهایی که می‌توانید از آنجا شهر زیبای ازمیر را تماشا کنید، ساختمان آسانسور است. این بنای قدیمی یکی از جاهای گردشگری معروف ازمیر به شمار می‌رود که گردشگران با بالا رفتن از آسانسور می‌توانند منظره شهر را تماشا کنند و از رستوران بالای برج استفاده کنند.

سفر ارزان به ازمیر

سفر ارزان به ازمیر

ازمیر شهر دوست داشتنی ترکیه، با فرهنگ، غذاها و دیدنی های متنوع، مقصدی است که می‌توان با هزینه کم سفر کرد. بلیط تهران به ازمیر با قیمت مناسب در همه ایام سال به فروش می‌رسد. به خصوص اگر در تابستان یا زمستان سفر کنید، هزینه بلیط کمتر هم خواهد بود.

هتل های ازمیر در انواع امکانات و قیمت‌ها در مناطق مختلف شهر پذیرای مهمانان هستند. تنها کافی است برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما از یک مرجع مطمئن اقدام کنید و بار سفر ببندید. فلای تودی سال‌هاست در زمینه فروش بلیط و رزرو هتل خارجی فعالیت می‌کند. بنابراین فقط باید تاریخ سفر خود را مشخص کرده تا ارزانترین بلیط تهران به ازمیر و هتل های ازمیر را با پشتیبانی 24 ساعته در فلای تودی رزرو کنید. دوربین و لباس‌ها را بردارید و برای سفری به یادماندنی به شهر زیبای ازمیر آماده شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید