چطور می‌توانیم آزمون و کلاس آنلاین برگزار کنیم؟

کدخبر: ۵۴۹۲۲۲
در سال‌های اخیر بسیاری از مدرسین آموزش‌هایشان را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند. این شیوه آموزش مزیت‌های بسیاری داشت،‌ اما تا پیش از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه جدی گرفته نمی‌شد.
چطور می‌توانیم آزمون و کلاس آنلاین برگزار کنیم؟

 از آن زمان تاکنون بسیاری از مدرسین و آموزشگاه‌‌ها کلاس‌هایشان را با امکان اجاره ادوب کانکت یا اجاره بیگ بلوباتن آنلاین برگزار می‌کنند تا بتوانند از مزیت‌های این شیوه آموزشی، از جمله محدود نبودن به موقعیت مکانی، استفاده کنند.

روش‌های مختلفی برای برگزاری کلاس آنلاین وجود دارد. در حال حاضر شما حتی می‌توانید امتحان‌ها را هم به صورت آنلاین برگزار کنید و بدون اینکه نیاز به حضور دانشجویان و دانش آموزان داشته باشید، دوره‌هایتان را پیش ببرید. در این مقاله سرویس بیگ بلو باتن،‌ سرویس ادوبی کانکت و سرویس آزمون آنلاین رومیت را معرفی می‌کنیم. این سرویس‌ها بهترین انتخاب برای ارائه دوره‌های آنلاین هستند.

برگزاری کلاس آنلاین با بیگ بلو باتن

بیگ بلو باتن یک نرم‌افزار متن باز است که کدهای آن به صورت رایگان در اختیار کاربران مختلف قرار دارد. البته برای استفاده از این کدها، باید دانش برنامه‌نویسی داشته باشید تا بتوانید از سروری که دارید،‌ برای برگزاری کلاس آنلاین استفاده کنید. این کار چالش‌های بسیاری به همراه دارد.

برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای تیم رومیت تمام خدماتی که در بیگ بلو باتن نیاز دارید را به شما ارائه می‌دهند. آن‌ها با استفاده از کدهای بیگ بلو باتن،‌ یک پلتفرم ایرانیزه آماده کرده‌اند که تمام نیازهای مدرسین ایرانی را برآورده می‌کند. شما در این پلتفرم می‌توانید با هر تعداد کاربر که می‌خواهید،‌ جلسه داشته باشید. به صورت همزمان چند وب کم و میکروفن را فعال کنید. همچنین امکان ارائه دروس از روی فایل PDF یا صفحه نمایش سیستمتان را دارید و می‌توانید آن‌ها را با دانشجویان به اشتراک بگذارید.

سرویس بیگ بلو باتن

سرویس بیگ بلو باتن، امکان ضبط و ذخیره کلاس را دارد. کلاس‌هایی که ضبط می‌کنید برای مدت مشخص در پنل کاربری شما و دانشجویان قابل دسترس هستند. همچنین شما می‌توانید امکان دانلود آن را نیز در دسترس کاربران قرار بدهید.

بیگ بلو باتن یک پلتفرم تحت وب است. یعنی برای استفاده از آن در موبایل یا سیستم نیازی به نصب نرم افزار ندارید و از طریق مرورگر می‌توانید با آن کار کنید. مدرسین از طریق پلتفرم رومیت به کلاس‌های بیگ بلو باتن دسترسی پیدا می‌کنند و دانشجویان هم با کلیک روی لینکی که استاد برایشان ارسال کرده، می‌توانند وارد کلاس شوند. این مسئله برای کسانی که از دستگاه‌های پایین‌رده استفاده می‌کنند، مزیت‌های بسیاری دارد و حافظه اضافه‌ای اشغال نمی‌کند.

برگزاری کلاس آنلاین با ادوبی کانکت

ادوبی کانکت پلتفرم کاربردی دیگری است که برای برگزاری کلاس آنلاین وجود دارد. یکی از علت‌های کاربرد گسترده این نرم‌افزار در ایران، محدود نبودن آن است. ادوبی کانکت حتی با اینترنت داخلی هم کار می‌کند و می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

شما و کاربران می‌توانید از ادوبی کانکت هم در موبایل و هم در سیستم‌های دسکتاپ (ویندوز و کامپیوترهای خانگی) استفاده کنید. البته باید دقت داشته باشید که قابلیت‌های ارائه از طریق دسکتاپ خیلی بیشتر از ارائه با موبایل است. به همین دلیل مدرسان اغلب نرم‌افزار دسکتاپ این پلتفرم را دانلود و از آن استفاده می‌کنند. امکان استفاده از این پلتفرم به صورت تحت وب و با استفاده از مرورگر هم وجود دارد، اما عملکرد آن با نرم‌افزارهایی که برای سیستم‌ عامل‌های مختلف طراحی شده، بهتر است.

ادوبی کانکت یک نرم‌افزار برگزاری کلاس آنلاین بین‌المللی است و از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. حتی چت فارسی در این پلتفرم هم با مشکل مواجه می‌شود که البته راهکارهای حل این مشکل در وبلاگ مجموعه رومیت آموزش داده شده است. مدرسانی که در کار با پلتفرم‌های کلاس آنلاین حرفه‌ای هستند، از این نرم‌افزار برای برگزاری کلاس‌هایشان استفاده می‌کنند.

برگزاری آزمون آنلاین با سرویس‌های رومیت

یکی از چالش‌های افرادی که دوره‌هایشان را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند، این است که در نرم‌افزارهای برگزاری کلاس آنلاین،‌ امکان برگزاری آزمون وجود ندارد. رومیت این مشکل را برای مدرسان حل کرده است تا بتوانند در کنار برگزاری کلاس‌هایشان، آزمون‌های مختلف تستی و تشریحی هم داشته باشند.

سرویس آزمون آنلاین رومیت

در سرویس آزمون آنلاین رومیت می‌توانید آزمون‌های مورد نظرتان را به صورت تستی و تشریحی برگزار کنید. برای طراحی سوالات هم می‌توانید سوال‌ها را در فایل PDF بارگذاری کنید و هم از طریق خود سرویس، سوال‌های مختلف طراحی کنید و در اختیار دانشجویان قرار دهید. آزمون آنلاین رومیت قابلیت‌های بسیاری از جمله تعیین بارم‌بندی برای هر سوال و تعیین زمان شروع و پایان آزمون را دارد.

آزمون آنلاین بلافاصله بعد از پایان کار دانشجویان، نمره آن‌ها را محاسبه و برایتان ارسال می‌کند. با این کار، زحمت تصحیح آزمون‌ها هم از دوشتان برداشته می‌شود. در صورتی که مجوز بدهید، دانشجویان هم بلافاصله بعد از آزمون می‌توانند نتیجه‌شان را مشاهده کنند و سپس از پلتفرم خارج شوند.

روش اجاره بیگ بلو باتن،‌ ادوبی کانکت و آزمون آنلاین

رومیت یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌های آنلاین است. جالب است بدانید که این مجموعه خدمات خود را به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا راحت‌تر بتوانند برنامه مورد نظرشان را انتخاب کنند. با فعالسازی سرویس رایگان ۱۴ روزه رومیت شما می‌توانید از سرویس‌های بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت استفاده کنید و قابلیت‌های هرکدام را باهم مقایسه کنید. برای فعالسازی نسخه آزمایشی آزمون آنلاین نیز می‌توانید با بخش پشتیبانی رومیت تماس بگیرید.

پشتیبانی رومیت نیز در ساعات اداری و بخشی از ساعات غیر اداری آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به سوالات شماست. اگر در کار با نرم‌افزارها مشکلی داشتید، می‌توانید با بخش پشتیبانی تماس بگیرید. آن‌ها به صورت تلفنی و آنلاین به سوالاتتان پاسخ می‌دهند.

رومیت سرویس‌های مختلفی برای ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با توجه به تعداد افرادی که باید در جلسه حاضر باشند و تعداد دوربین‌هایی که می‌خواهید فعال کنید، پلن مورد نیازتان را انتخاب و سفارش را ثبت کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید