تضمینی ترین روش های استعلام خلافی خودرو چیست؟

کدخبر: ۵۵۱۶۹۴
پلیس راهنمایی و رانندگی برای برقراری نظم یکسری قوانین را با هدف کاهش تصادف‌ها در نظر گرفته است. همچنین اعمال جریمه یکی از مواردی است که برای تمام راننده‌های متخلف در نظر گرفته شده است.
تضمینی ترین روش های استعلام خلافی خودرو چیست؟

 از این رو اگر جریمه‌های ایجاد شده را به موقع پرداخت نکنید، با خلافی خودرو مواجه خواهید شد. از طرفی هم پلیس راهنمایی و رانندگی برای اینکه بتوانند قوانین را اجرا کند 4 نوع جریمه در نظر گرفته است تا با اعمال جریمه‌های نقدی کمی‌ سختگیری داشته باشد تا همه افراد در سلامت باشند. همچنین با توجه به اهرم‌های فشاری که از سوی پلیس ایجاد شده بیشتر افراد سعی می‌کنند که برای دور ماندن از جریمه قانون را رعایت کنند.

برخی از خطراتی که در صورت نقص قوانین ایجاد می‌شد با همین فشار‌های پلیس به یک فرهنگ تبدیل شده است. بستن کمربند ایمنی یکی از قوانینی است که در صورت عدم رعایت آن با جریمه نقدی همراه خواهد بود و در صورت عدم پرداخت جریمه، افزایش خلافی ماشین را به همراه خواهد داشت. تا انتهای این متن همراه ما باشید تا درباره روش‌های استعلام خلافی خودرو و روش کم کردن خلافی توضیحاتی ارائه کنیم.

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی

برخی از تخلفات رانندگی مانند: سرعت غیر مجاز، صحبت کردن با تلفن همراه، عبور از چراغ قرمز و نبستن کمربند ایمنی جزو مواردی هستند که بیشتر اتفاق می‌افتند. از طرفی هم برای پرداخت جریمه و خلافی ماشین روش‌های مختلف آنلاین و آفلاین در نظر گرفته شده است تا در زمان کوتاهی بتوانید میزان خلافی را کاهش دهید. دقت کنید که احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی باعث کاهش جریمه‌های رانندگی می‌شود.

همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی مبلغ و نوع جریمه‌ها را به صورت شفاف مشخص کرده است تا تمام راننده‌ها آن را متوجه شوند. بهتر است که فرهنگسازی بیشتری برای عدم تخلف ایجاد کرد اما این کار به صورت یک روز و یا یک شب انجام نمی‌شود. اگر همه ما بدانیم که قوانین راهنمایی و رانندگی برای حفظ جان خود و سایر افراد است شاید کمتر نسبت به تخلفات رانندگی روی آوریم.

انواع جریمه در قوانین راهنمایی و رانندگی

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، پلیس برای جریمه‌های رخ داده توسط راننده متخلف 4 نوع جریمه اصلی در نظر گرفته است. اما می‌توان با توجه به شرایط مختلف، جریمه‌های دیگری هم در نظر گرفت. به طور مثال: در زمان شیوع بیماری کرونا طرح ممنوعیت تردد از ساعت 9 شب اعلام شد و اگر خودرویی این قانون را نقص می‌کرد دچار تخلف شده و جریمه می‌شد. خب اگر این جریمه‌های را هم پرداخت نکنید، خلافی ماشین را افزایش می‌دهید. اما آیا روشی برای کم کردن خلافی وجود دارد؟ قبل از بررسی این سوال بهتر است که با جریمه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی بیشتر آشنا شوید.

انواع جریمه رانندگی چیست

انواع جریمه رانندگی چیست

جریمه‌های در نظر گرفته شده از سوی پلیس شامل: تسلیمی، الصاقی، دوربینی و دوبرگی است که به شرح زیر هستند:

  • در جریمه تسلیمی، پلیس راهنمایی و رانندگی برگ جریمه را به راننده خاطی تحویل خواهد داد.

  • در جریمه الصاقی، پلیس راهنمایی و رانندگی خودرو را به دلیل توقف در محل پارک ممنوع جریمه خواهد کرد و چون راننده در محل جریمه حضور ندارد، برگ جریمه را به خودرو الصاق می‌کند.

  • جریمه دوربینی جز روش‌های جدید است که با بهره‌مندی از تکنولوژی صادر می‌شود. این دوربین‌ها در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک شهرها، جاده‌ها و اتوبان‌ها نصب شده و تخلف راننده به وسیله دوربین‌ها ثبت خواهد شد.

  • در جریمه دوبرگی، اگر پلیس دستور توقف دهد و راننده از دستور سرپیچی کند، تخلف کرده و پلیس راهنمایی و رانندگی راننده خاطی را به دلیل عدم توجه به دستور توقف پلیس جریمه می‌کند که شامل برگ اول می‌شود و در برگ دوم تخلف رخ داده ثبت خواهد شد.

آیا عدم خرید بیمه شخص ثالث، خلافی خودرو را افزایش می‌دهد؟

خرید بیمه شخص ثالث برای تمام وسایل نقلیه زمینی اجباری است و اگر این بیمه نامه را خریداری نکنید دچار تخلف شده و خودروی شما به پارکینگ منتقل خواهد شد. با توقیف خودرو برای عدم خریداری بیمه ثالث، باید خلافی خودرو هم صفر کرد تا اتومبیل شما از پارکینگ آزاد شود. از این رو توصیه می‌کنیم که برای سرعت بخشیدن به مراحل آزاد سازی خودرو از پارکینگ، بیمه دات کام را انتخاب کنید.

بیمه دات کام یک سامانه یا همان کارگزاری آنلاین بیمه است که شرایط استعلام و مقایسه شرکت‌های بیمه و خدمات آن‌ها را ارائه می‌کند تا در زمان کوتاهی بتوانید بهترین خدمات را دریافت کنید. همچنین این سامانه به صورت 24 ساعته آمادگی ارائه محصولات خود را دارد تا با توجه به حساسیت بیمه شخص ثالث بتوانید بدون محدودیت مکانی و زمانی بیمه نامه مد نظر خود را خریداری کنید. دیرکرد در تمدید بیمه شخص ثالث جریمه دیرکرد و افزایش قیمت بیمه شخص ثالث  خودرو  را در پی دارد.

جریمه دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه می‌شود. اگر مدت اعتبار بیمه نامه شخص ثالث منقضی شده‌ باشد و خسارت مالی یا جانی رخ دهد، بیمه‌گر تعهدی در قبال پرداخت خسارت ندارد. بنابراین، مالک خودرو یا وسیله نقلیه زمینی باید خسارت را پرداخت کند. جریمۀ دیرکرد بیمه شخص ثالث به صورت زیر محاسبه می‌شود:

مالک باید به ازای هر روز دیرکرد، معادل تقسیم حق بیمه کامل بدون تخفیف یک سال خودرو بر تعداد متعارف روزهای سال یعنی ۳۶۵ بپردازد. شما برای کسب اطلاعات بیشتربرای استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ماشین به https://bimeh.com/thirdparty بیمه دات کام مراجعه نمایید.

روش‌های استعلام خلافی خودرو

برای اینکه بتوانید به عنوان راننده از میزان دقیق خلافی خودروی خود مطلع باشید، باید از روش‌های استعلام خلافی خودرو اطلاع داشته باشید. این روش‌ها به شرح زیر هستند:

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با مراجعه حضوری به مراکز پلیس 10+

استعلام از طریق مراجعه حضوری یکی از ابتدایی‌ترین روش‌ها برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو است. در این مراکز می‌توانید با ارائه مدارک شناسی خود و خودرو از میزان خلافی ماشین مطلع شده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با تماس تلفنی

استفاده از سامانه تلفنی گویای راهبری راجا به شماره  ۸۸۲۸۸۸۸۸ روش دومی ‌است که به سادگی و با هر نوع گوشی همراه قابل بررسی است. تنها دقت داشته باشید که برای این کار نیاز به کد VIN درج شده در پشت کارت خودروی خود خواهید داشت.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق پیامک

این روش هم به سادگی دو روش قبلی است، بدین صورت که کد VIN را از پشت کارت خودرو پیدا کرده و به شماره‌ ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال خواهید کرد. در زمانی کوتاهی پاسخ پیامک شما ارسال خواهد شد که در این پیامک اطلاعات خلافی خودرو، شناسه قبض و شناسه پرداخت هم درج شده تا در زمان کوتاهی نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

خلافی خودرو باید سر موقع پرداخت شود

خلافی خودرو باید سر موقع پرداخت شود

استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق سایت پلیس راهور

در این روش کافی است که ابتدا وارد سایت پلیس راهور شوید و با انتخاب گزینه خدمات استعلام خلافی خودروی خودتان را دریافت کنید.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با اپلیکیشن‌های موبایلی

با پیشرفت تکنولوژی و اینکه بیشتر اپلیکیشن‌های موبایل در تلاش هستند که بهترین خدمات را به کاربر‌های خود ارائه کنند، به طور حتم یک بخشی از خدمات را به پرداخت قبوض و استعلام خلافی اختصاص داده‌اند. از این رو کافی است که به راحتی وارد این اپلیکیشن‌های موبایلی شوید و گزینه استعلام خلافی ماشین را انتخاب کنید.

نحوه کم کردن خلافی خودرو چگونه است؟

آیا می‌توان میزان خلافی خودرو را کاهش داد؟ این سوال را بیشتر افرادی که مشمول خلافی می‌شوند، می‌پرسند. همچنین برخی از افراد به دلیل مخدوش بودن پلاک خودروی خود باعث می‌شوند که خلافی برای خودروی دیگری ثبت شود. برای اینکه بدانید میزان خلافی شما چقدر است و آیا خلافی به شما تعلق دارد یا نه بهتر است که هر دو هفته یکبار استعلام خودروی خود را داشته باشید.

با اطلاع از خلافی خود می‌توانید به سازمان مربوطه مراجعه کرده و درخواست بررسی و کم کردن خلافی را بدهید.

دقت کنید بعد از اینکه پرداخت قبض جریمه انجام شد، میزان خلافی خودروی شما تسویه می‌شود اما ممکن است که هنگام مراجعه به سایت پلیس راهور، همچنان خلافی شما برقرار باشد. در این شرایط از پرداخت دوباره خودداری کنید زیرا ممکن است که اطلاعات سایت هر چند روز یکبار به روز شود.

چگونه خلافی خودروی خود را قسطی پرداخت کنیم؟

گاهی وقت‌ها مبلغ خلافی خودرو به حدی بالا است که پرداخت کل مبلغ به صورت یکباره ممکن نیست. ضمنا این نکته ریز را هم در ذهن داشته باشید: عدم پرداخت به موقع جرایم رانندگی با دو برابر شدن آن‌ها همراه خواهد بود. در چنین موقعیتی، دارندگان خودرو ترجیح می‌دهند این سنگ بزرگ جریمه‌ها را به تکه‌های کوچک اقساط جریمه‌ها خرد کنند.

به بیان دیگر، افراد پرداخت قسطی خلافی را ترجیح می‌دهند. با انتخاب این گزینه، رانندگان هر زمان که مایل بودند، قسمتی از آن مبلغ را به صورت قسطی پرداخت کنند. شیوه استعلام و پرداخت خلافی خودروی سنگین و سبک در https://bimeh.com/mag/car-violation/  بصورت کامل توضیح داده شده است. پرداخت اقساطی جرایم به این معناست که شما می‌توانید هر زمان که خواستید، هر میزان  از جریمه را که مایل بودید پرداخت کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید