5 نکته و ترفند برای تسلط بر گوشی هوشمند سامسونگ خود

کدخبر: ۵۵۲۶۱۹
طراحی و عملکرد بیشتر گوشی‌های سامسونگ، ساده و بدون پیچیدگی است تا طیف زیادی از افراد با رده سنی مختلف و با اطلاعات کم در حوزه فناوری هم بتوانند از این محصولات به‌خوبی استفاده کنند.
5 نکته و ترفند برای تسلط بر گوشی هوشمند سامسونگ خود

 اگر می‌خواهید تجربه کاربری عالی هنگام استفاده از گوشی سامسونگ داشته باشید خوب است با  چند نکته و ترفند برای تسلط بر گوشی هوشمند سامسونگ خود نیز آشنا شوید. قبل از توضیح نکات، ممکن است این نکات و نحوه فعال شدن آن‌ها با توجه به مدل گوشی، متفاوت باشند.

فعال کردن شاتر شناور

فعال کردن شاتر شناور

شاتر شناور یکی از ترفندهای جذاب و مفید اما مخفی در گوشی‌های سامسونگ است که به‌راحتی می‌توانید آن را فعال و از آن استفاده کنید. همچنین دوربین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ نظیر گوشی Samsung Galaxy A13 عملکرد قابل‌قبولی دارند. با استفاده از دوربین گوشی سامسونگ A13 می‌توان عکس خوبی گرفت. قیمت گوشی آ ۱۳ بسیار مقرون‌به‌صرفه است. برای خرید، مشاهده مشخصات و قیمت روز این مدل می‌توانید به سایت دیجی کالا نیز مراجعه کنید.

برای فعال کردن شاتر شناور، ابتدا دوربین گوشی را باز کنید و گزینه Settings  که در قسمت بالا و در سمت چپ قرار دارد را باز کنید. گزینه Shooting Methods را انتخاب کنید و سپس گزینه Floating Shutter Button را روشن کنید. وقتی به دوربین برگردید یک دایره سفید رنگ را می‌بینید که همان شاتر شناور است و شما می‌توانید آن را به جهت دلخواه بکشید و برای گرفتن عکس بر روی آن ضربه بزنید.

بی‌صدا کردن تماس یا آلارم با چرخاندن گوشی

برای بی‌صدا کردن تماس‌های گرفته شده با گوشی یا قطع کردن آلارم علاوه بر روش رایج، روش آسان دیگری هم وجود دارد و با فعال کردن گزینه مرتبط با آن می‌توانید، تنها با چرخاندن گوشی صدای آن‌ها را قطع کنید.

برای فعال کردن این ترفند، قسمت Settings را باز کنید. گزینه Advanced Features را پیدا کنید و آن را باز کنید. سپس گزینه Motions and Gestures را باز کنید و گزینه Mute With Gestures که خاموش است را روشن کنید.

تماشا کردن ویدئوها با کیفیت بیشتر

بیشتر گوشی‌های گلکسی سامسونگ نمایشگرهای باکیفیتی دارند. اگر می‌خواهید فیلم و ویدئوها را با کیفیت بیشتر و با رنگ‌های زنده تماشا کنید، لازم نیست هربار روشنائی را تنظیم کنید، شما می‌توانید با روشن کردن آپشن Video Enhancer، روشنائی صفحه را افزایش دهید و از تماشای فیلم یا ویدئو باکیفیت بیشتر، لذت ببرید.

برای انجام این کار ابتدا وارد قسمت Settings شوید و بعد از آن وارد بخش Advanced Features شوید و گزینه Video Enhancer یا گزینه Video Brightness را انتخاب کنید. پس از آن گزینه Bright را انتخاب کنید بعد از انتخاب کردن این گزینه، لیستی از برنامه‌ها را مشاهده می‌کنید و می‌توانید هر برنامه‌ای را که می‌خواهید روشنایی آن را تقویت کنید، انتخاب کنید.

شخصی‌سازی میان‌بر قفل‌ صفحه‌نمایش

شخصی‌سازی میان‌بر قفل‌ صفحه‌نمایش

وقتی قفل صفحه نمایش را فعال می‌کنید، به‌صورت پیش‌فرض در قسمت پایین صفحه نمایش، آیکون دوربین و آیکون تماس گرفتن را مشاهده می‌کنید، سامسونگ این قابلیت را ایجاد کرده است که در میانبر قفل صفحه به‌جای موارد پیش‌فرض، آیکون‌های دلخواه خود را اضافه کنید. برای شخصی‌سازی میان‌بر قفل صفحه نمایش، وارد قسمت Settings شوید. سپس گزینه Lock Screen را پیدا کنید و وارد این بخش شوید تا گزینه Shortcuts را مشاهده کنید.

گزینه Shortcuts را چک کنید تا مطمئن باشید که این گزینه روشن است. بعد از آن مرحله، دو گزینه Left Shortcut و Right Shortcut وجود دارد. بر روی هر کدام که می‌خواهید کلیک کنید و لیست برنامه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید را مشاهده می‌کنید و یک برنامه را انتخاب کنید. این کار را برای میان‌بر دیگر هم می‌توانید انجام دهید.

تغییر تنظیمات صفحه نمایش

ممکن است با اندازه فونت یا اندازه آیکون‌ها که در صفحه نمایش نشان داده می‌شود ارتباط برقرار نکنید و بخواهید آن‌ها کوچک‌تر یا بزرگتر شوند. برای انجام این کار می‌توانید اول گزینه Settings را انتخاب کنید سپس وارد بخش Display شوید و بر روی گزینه Font and Screen Zoom کلیک کنید. سپس گزینه‌ Font size و گزینه Screen Zoom را مشاهده می‌کنید. با حرکت دادن اسلایدر یا نوار لغزنده این دو گزینه به سمت چپ یا راست اندازه دلخواه را انتخاب کنید و در اخر تغییرات را تایید کنید.

همچنین صفحه نمایش Galaxy A32 نیز کیفیت مناسبی دارد. وزن گوشی آ ۳۲ سامسونگ، 184 گرم است و با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 6 گیگابایتی عرضه شده است. گوشی گلکسی A32 به‌عنوان گوشی میان‌رده  هم در بخش مشخصات فنی و هم در بخش ویژگی‌های ظاهری، جایگاه خوبی دارد. گوشی سامسونگ a 32 با قیمت مناسبی هم به‌فروش می‌رسد و البته برای خریدن گوشی ای ۳۲، قیمت روز را باید در نظر داشت.

کمپانی سامسونگ با طراحی و تولید گوشی‌های ساده ولی با آپشن‌های متعدد آن را برای افراد زیادی قابل استفاده می‌کند. گوشی‌های سامسونگ همچنین قابلیت‌های جالبی دارند که با آشنا شدن با آن‌ها می‌توانید استفاده بهتری از گوشی خود داشته باشید. برای نمونه می‌توان به فعال کردن شاتر شناور، بی‌صدا کردن تماس یا آلارم گوشی با چرخاندن گوشی و موارد دیگر اشاره کرد. با به‌کار بردن چند نکته و ترفند برای تسلط بر گوشی هوشمند سامسونگ خود، هنگام استفاده کردن از گوشی لذت بیشتری خواهید برد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید