دستگاه های ایکس ری (X-Ray) کسرا، راهکار ارتقاء امنیت و بازرسی

کدخبر: ۵۵۲۶۴۱
دستگاه بازرسی ایکس ری، یکی از مهم ترین موارد برای برقراری امنیت در ورودی بسیاری از مکان های حساس است. این دستگاه ها با بررسی افراد و اقلام همراه آن ها، قابلیت تشخیص مواد منفجره، مواد مخدر، سلاح های گرم و سرد و انواع کالاها را دارند.

 برخلاف دستگاه های ایکس ری پزشکی، این مدل ها عکس هایی در 4 طیف رنگی براساس نوع ماده در دسترس قرار می دهند که برای تشخیص موارد امنیتی بسیار مناسب است. 

دستگاه ایکس ری (X-Ray) چگونه کار می کند؟

دستگاه ایکس ری، با تاباندن اشعه ایکس به انسان و اجسام نمایی از داخل بدن یا داخل اجسام به دست می دهد. از این تصویر برای اهداف پزشکی، امنیتی و بازرسی استفاده می شود. با تابش الکترون ها به جسم، بخش های متراکم الکترون ها را جذب کرده و بخش های با چگالی کمتر آن ها عبور می دهند. اثر این پدیده یک تصویر ایکس ری از استخوان ها، بافت ها و اشیا داخل ساک، کیف و چمدان به دست می دهد. به وسیله این تصاویر می توان شکستگی ها، تومورهای بدن و محتویات داخلی کیف و ساک را برای مواد مشکوک بررسی کرد. 

کاربردهای دستگاه ایکس ری بازرسی

کاربردهای دستگاه ایکس ری بازرسی

امروز از دستگاه های  ایکس ری بازرسی به طور گسترده استفاده می شود. با نصب دستگاه ایکس ری بازرسی در مکان هایی مانند فرودگاه ها، گمرک، مرز، مناطق نظامی، شرکت های صنایع غذایی، بانک ها، کلانتری ها و سالن های اجلاس می توان افراد و وسایل آن ها را اسکن و احتمال وجود مواد ممنوعه،‌ مواد مخدر، اسلحه و مهمات، مواد منفجره و کالاهای قاچاق را بررسی کرد. در این دستگاه ها مواد آلی با رنگ نارنجی، مواد معدنی با رنگ آبی، مواد ترکیب آلی و معدنی به رنگ سبز و فلزات و اسلحه با رنگ مشکی مشخص می شوند.  اما بسته به نوع کاربرد از دستگاه های مختلفی استفاده می شود. برخی از مهم  ترین انواع این دستگاه ها عبارت اند از:

دستگاه ایکس ری چمدانی: قطعاً شما با این مدل برخورد داشت اید. دستگاه ایکس چمدانی، در واقع همان ماشینی است  که چمدان شما در فرودگاه روی نوار نقاله آن قرار گرفته و توسط اشعه ایکس بررسی می شود. علاوه بر فرودگاه، در ورودی مرزها، شرکت های مهم، مناطق نظامی و هسته ای و بانک ها نیز از این دستگاه برای بررسی وسایل همراه مراجعه کنندگان استفاده می شود.

دستگاه ایکس ری خودرویی و کانتینری: این دستگاه ها بزرگ ترین نمونه های تولیدی هستند که حتی قابلیت بررسی محتویات کانتینرهای بزرگ وارداتی را نیز دارند. به خصوص در مواردی که امکان باز کردن محموله های بزرگ و بررسی انسانی وجود ندارد، به راحت می توان با دستگاه ایکس ری، محموله ها را برای وجود مواد مخدر و قاچاق کالا بررسی کرد. بدین ترتیب فقط در صورت وجود مورد مشکوک محوله باز شده و در وقت و هزینه صرفه جویی زیادی می شود. 

دستگاه ایکس ری دستی: علاوه بر موارد همراه، گاهی به دلایل امنیتی نیاز به بررسی بدنی افراد نیز هست. در این مواد به جای بازرسی بدنی که گاهی برای افراد ناخوشایند و وقت گیر است، می توان از دستگاه ایکس ری پرتابل استفاده کرد. این دستگاه به آسانی قابل حمل بوده و برای شناسایی در ماموریت های نظامی، تفتیش بدنی در مکان های زیارتی و امنیتی بسیار پرکاربرد است.

دستگاه ایکس ری X-ray LD5030 کسرا

دستگاه ایکس ری مدل LD5030 شرکت مهندسی کسرا، از جمله دستگاه های ایکس ری بازرسی با دقت بالاست که برای اسکن کیف دستی، مرسولات پستی، چمدان های کوچک و سایر وسایل همراه افراد مناسب است و به عنوان یکی از دستگاه های کنترل تردد به روز دنیا قلمداد می شود. این دستگاه امکان تشخیص انواع سلاح های گرم و سرد، مواد مخدر و جاسازها را دارد. از جمله سایر ویژگی های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوار نقاله با تحمل وزن تا 120 کیلوگرم 

  • کنسول مجهز به نمایشگر 17 اینچی 

  • منبع تابش با انرژی دوگانه 

  • امکان تشخیص انواع مواد مخدر، سلاح‌های گرم و سرد و مواد منفجره 

  • قابلیت تفکیک مواد در 4 رنگ مختلف

  • امکان ذخیره تصاویر گرفته شده برای بررسی های آتی

  • 140 کیلو وات ولتاژ تونل

  • تحمل دمای بین -20 تا +60 درجه سانتی گراد

  • سیستم خنک کننده soal oil cooling 100% 

وزن کلی این دستگاه 410 کیلوگرم بوده و ابعاد ان L1900mm × W990mm × H1485mm است. با توجه به این که  تونل ورودی این مدل، امکان بررسی اشیا تا ابعاد 30*50 سانتی متر و وزن 120 کیلوگرم را دارد، دستگاه ایکس ری مدل LD5030 گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده در شرکت ها، سازمان ها، اداره پست  و مراکز مهم با مقیاس کوچک است. 

دستگاه ایکس ری X-ray X10080 کسرا

دستگاه ایکس ری X-ray X10080 کسرا

دستگاه ایکس ری مدل X-ray X10080 شرکت مهندسی کسرا، یکی از پیشرفته ترین دستگاه ها و به نوعی نرم افزار حراستی و بازرسی در حال حاضر بازار ایران است. این مدل، قابلیت بررسی سریع انواع چمدان، بسته و کیف را با دقت بالا دارد. از این دستگاه برای تشخیص ابزار، مایعات، سلاح های سرد و گرم، مواد مخدر و مواد منفجره استفاده می شود. این مدل برای بررسی با دقت بالا و سریع در مکان هایی مانند فرودگاه ها، ادارات پستی، مرز، شرکت ها، سالن های اجلاس و سایر سازمان هایی که ورود و خروج در آن ها نیاز به کنترل دقیق دارد، بسیار مناسب است. برخی ویژگی های این مدل عبارت اند از:

  • نوار نقاله با تحمل وزن تا 200 کیلوگرم 

  • کنسول مجهز به دو نمایشگر 5 اینچی

  • سرعت شناسایی 20 متر بر ثانیه 

  • قابلیت ذخیره سازی تصاویر گرفته شده 

  • امکان تشخیص انواع مواد مخدر، سلاح‌های گرم و سرد، مایعات و مواد منفجره 

  • قابلیت تفکیک مواد در 4 رنگ مختلف

  • 170 کیلو وات ولتاژ تونل

  • تحمل دمای بین -20 تا +60 درجه سانتی گراد

  • سیستم خنک کننده soal oil cooling 100%

  • وزن دستگاه 1150Kg به همراه 135 Kg کنسول نمایشگر

  • اندازه دستگاه L2200mm × W1500mm × H1750mm

دستگاه های بازرسی ایکس ری کسرا

جمع بندی 

دستگاه های بازرسی ایکس ری کسرا، در دو مدل متفاوت، برای بررسی محتویات درون انواع ساک و چمدان مناسب هستند. این دستگاه ها با تابش اشعه ایکس دوگانه، تصاویری از داخل کیف و ساک تهیه و برای بررسی به مانیتور روی کنسول ارسال می کنند. با قابلیت تفکیک مواد در 4 رنگ،‌ دستگاه های ایکس ری کسرا، قابلیت تشخیص انواع مایعات، اسلحه، مواد مخدر و مواد منفجره را دارند. بسته به بزرگی و کوچکی فضا و میزان ظرفیت مدنظر، شما می توانید از بین این دو مدل انتخاب خود را انجام دهید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه ایکس ری و کنترل تردد کسرا به وب سایت کسرا به آدرس kasraco مراجعه کرده یا با شماره تلفن های 02141452000  داخلی 3 یا 09196769974  تماس حاصل فرمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید