تاثیر بی سابقه بحران گاز بر قیمت آجر در زمستان 1401!

کدخبر: ۵۵۲۸۷۷
قیمت مصالح ساختمانی از جمله قیمت آجر به عوامل متعددی بستگی دارد. سرمای هوای بی سابقه در زمستان 1401 را نمی توان بر کمبود منابع انرژی، بحران گاز و همچنین افزایش قیمت انواع متریال ساختمانی بی اثر دانست.

در این مقاله به تحلیل شرایط کنونی از جمله بحران گاز، کمبود سایر منابع انرژی و اثراتی که بر قیمت آجر نمای ساختمان و دیگر مصالح گذاشته است، پرداخته ایم. تا انتها با ما همراه باشید تا با وضعیت قیمت مصالح ساختمانی و آینده آنها در سال 1402 بیشتر آشنا شوید.

آنچه خواهید خواند:

  • بحران گاز چه تاثیری بر قیمت آجرنما در زمستان 1401 گذاشته است؟

    • آیا کمبود گاز تنها بر قیمت آجر نما نسوز تاثیر گذار بوده است؟

    • آیا قطعی گاز منجر به توقف تولید انواع آجر سفال در کشور شده است؟

  • آجر آنلاین، مرجع قیمت روز آجر نما و خرید آن در سراسر ایران!

تاثیر بی سابقه بحران گاز بر قیمت آجر در زمستان 1401!

بحران گاز چه تاثیری بر قیمت آجر در زمستان 1401 گذاشته است؟

با توجه به سرمای بی سابقه اخیر در زمستان 1401 مصرف منابع انرژی از جمله گاز، هم برای مصارف شخصی و هم برای مصارف صنعتی گسترش فراوانی پیدا کرده است. از این رو تامین منابع انرژی سخت تر شده و این موضوع بر قیمت آجر و دیگر مصالح نیز بی تاثیر نبوده است.

همان طور که می دانید در کوره ها و کارخانه های آجر پزی جهت تولید آجر، گاز فراوانی مصرف می شود؛ اما در زمان برودت هوا استفاده از گاز برای مصرف خانگی اهمیت و شدت بیشتری پیدا کرده و اولویت، تامین گرما برای خانه ها می باشد.؛ از این رو ممکن است سهمیه گاز مصارف صنعتی به حد کافی تامین نشود و یا قیمت گاز برای آنها افزایش زیادی پیدا کند.

با استناد به تحقیقات مدیران آجر آنلاین در خصوص بحران گاز و تاثیر آن بر قیمت آجر نما و بنا می توان گفت:

مجموع تولید گاز در کشور روزانه 830 میلیون متر مکعب است و در روزهای سرد زمستانی، میزان مصرف گاز در بخش خانگی به 615 میلیون متر مکعب می رسد؛ به این معنا که حدود 75 درصد از گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود و طبیعی است که ارسال گاز به صنایع مختلف بسیار کمتر شود.

افزایش قیمت آجر نمای ساختمان در 6 ماه دوم سال به دلیل سرمای شدید و بحران گاز بسیار کم رخ می دهد و ما پس از سال ها این مورد را در زمستان 1401 مشاهده کردیم. اما باز هم افزایش قیمت آجر در این زمان از سال به نسبت نیمه اول سال 1402 ارزان تر خواهد بود.

به طور کلی در 6 ماه دوم سال ساختمان سازی رونق کمتری داشته و قیمت آجر نما و بنا و همچنین دیگر مصالح معمولا ثابت است، اما در 6 ماه اول سال که ساختمان سازی دوباره به رونق می افتد، با رشد چشم گیر قیمت آجر و دیگر مصالح مواجه هستیم. از این رو کارشناسان فروش آجر آنلاین، به شما توصیه می کنند تا انواع آجر مدنظر خود از جمله آجر سفال، لفتون، نسوز و... را در همین زمستان 1401، برای پروژه های ساختمانی خود در نیمه اول سال آینده خریداری نمایید.

آیا کمبود گاز تنها بر قیمت آجر نما نسوز تاثیر گذاشته است؟

خیر! در پاسخ باید اذعان داشت که افزایش قیمت آجر نسوز تنها به زمستان امسال ختم نمی شود، بلکه از سال 1400 که قیمت گاز در سال جاری پس از اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای واحدهای تولیدی تغییر کرد، تا به امروز بیش از 5 برابر افزایش داشته است و این افزایش قیمت گاز قطعا تاثیر بسیاری بر قیمت هر متر مربع آجر نما نسوز، قیمت آجر نسوز شومینه، کوره، باربیکیو و... گذاشته است.

جهت اطلاع کامل از لیست قیمت آجر نسوز کوره و سایر انواع آجر نسوز نما به تاریخ روز و بر اساس درب کارخانه، می توانید به سایت آجر آنلاین مراجعه کرده و همچنین خرید آجر نسوز را به صورت اینترنتی انجام دهید.

آجر نسوز

"آجر نسوز (Firebrick) به عنوان یکی از متنوع ترین انواع آجر نما در صنعت ساخت و ساز شناخته شده است. این تنوع را می توان در رنگ ها (قرمز انگلیسی، پرتقالی شاموتی، سفید، مشکی، و…) و همچنین در طرح های (ساده، کامل، کرکره ای، رستیک، تایل و…) این آجر دید.

آجر آنلاین، به عنوان یکی از مراکز معتبر خرید آجر نسوز در تهران، اصفهان، مشهد و… این مصالح را به قیمت کارخانه به فروش می رساند. جهت کسب مشاوره رایگان و ثبت سفارش انواع آجرنسوز نمای بیرونی و داخلی، باربیکیو، شومینه، کوره، کف فرش و… کافیست با کارشناسان فروش (۰۹۰۲۱۶۸۴۴۱۱) تماس بگیرید."

آیا قطعی گاز منجر به توقف تولید انواع آجر سفال در کشور شده است؟

متاسفانه در ماه های اخیر شاهد توقف تولید انواع آجر سفال در کارخانه ها و کوره های آجر پزی اکثر شهرهای ایران بوده ایم و این مسئله مهم بر قیمت آجر سفال گرگان، قیمت آجر سفال 15*20 مازندران، قیمت آجر سفال اصفهان و... تاثیر بسیاری گذاشته است.

"آجر آنلاین به عنوان یکی از مراکز معتبر فروش انواع آجر و آجر نما، قیمت آجر تیغه را به قیمت درب کارخانه ارائه می دهد. شما می توانید انواع آجر سفال را بدون واسطه و به صورت مستقیم از کارخانه آجر سفالی اصفهان، یزد، گرگان و... تهیه نمایید. خرید آجر سفال به صورت اینترنتی با قیمتی مناسب و کیفیت عالی از سایت آجر آنلاین به راحتی امکان پذیر است."

متاسفانه طبق تحقیقات کارشناسان آجر آنلاین بحران قطعی گاز علت اصلی توقف کارخانه ها و کوره های آجر پزی در شهرهای مختلف ایران بوده است. مسئله قطعی گاز می تواند منجر به تعطیلی کوره ها و کارخانه های آجر پزی و به دنبال آن بیکاری کارگران آنها باشد. از این رو کلیه اعضاء تیم آجر آنلاین از هیئت دولت و شورای شهر خواستار وصل شدن سوخت و گاز برای کارخانه ها و کوره ها شدند.

قیمت آجر سفال

تا به اینجا در خصوص بحران گاز و تاثیری که بر قیمت آجر سفال، نسوز و... گذاشته است، به طور مفصل صحبت کردیم؛ اما واقعیت ماجرا این است که عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر قیمت آجر نما و آجر ساختمان سازی تاثیر می گذارد. ما در لیست زیر آنها را برای شما ذکر کرده ایم:

  • افزایش قیمت ارز

  • دستمزد کارگران در کوره ها و کارخانه های آجر پزی

  • افزایش قیمت انواع سوخت از جمله گاز، بنزین، گازوئیل و...

آجر آنلاین، مرجع قیمت روز آجر نما و خرید آن در سراسر ایران!

با مراجعه به بزرگترین پلتفرم اینترنتی فروش انواع آجر و آجر نما در سراسر ایران (Ajoronline) می توانید به روز ترین لیست قیمت آجرهای نما و بنا را مشاهده کرده و از جدید ترین تصاویر پروژه های اجرایی با این متریال الگو بگیرید.

آجر آنلاین

آجر، متریالی مقرون به صرفه، متنوع و پر کاربرد است که با توجه به کاربردهای زیاد این متریال قیمت آن بسیار اهمیت داشته و شرایط داخلی کشور و تصمیمات مسئولان نباید به گونه ای باشد که قیمت آجر نما و بنا را دچار نوسانات بسیار کند.

تیم فروش و مدیران اجرایی سایت آجر آنلاین به عنوان افرادی که بیشتر از همه شاهد تلاش های بی وقفه مدیران و کارگران کارخانه ها و کوره های آجر پزی بوده اند؛ به طور قاطعانه خواهان وصل شدن مجدد گاز جهت تولید انواع آجر نمای ساختمان هستند و تا تمام نشدن این ماجرا دست از تلاش و پیگیری بر نخواهند داشت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید