آشنایی با تابلو چلنیوم در صنعت تابلوسازی

کدخبر: ۵۵۳۳۸۹
تابلو چلنیومدر انواع مختلف طراحی و ساخته می شود. این تابلوها از نظر متریال های به کار رفته و نوع طراحی با یکدیگر متفاوت هستند.

آشنایی با تابلو چلنیوم در صنعت تابلوسازی

 به وجود آمدن تابلو چلنیوم در صنعت تابلوسازی را می توان یک تحول عظیم در نظر گرفت. این تابلوها در کنار مزایایی چون طراحی حروف برجسته، نورپردازی قدرتمند و ... جذابیت ظاهری بسیار بالایی ایجاد می کنند. اساس استفاده از یک تابلو تبلیغاتی به عنوان تابلو مغازه، فروشگاه یا نمایشگاه جذب مخاطب به سمت یک کالا یا خدمات به خصوص است.

در حقیقت تابلوهای تبلیغاتی از آنجایی که از نامشان پیداست ابزارهایی در جهت بازاریابی در محل هستند. هر چند که بازاریابی در حال حاضر به سبب گسترش استفاده از اینترنت بیشتر در فضای مجازی انجام می شود اما یک مغازه یا فروشگاه با نصب تابلو چلنیوم ، استیل، لایت باکس و دیگر تابلوهای تبلیغاتی عابرانی را که از محل مغازه یا فروشگاه عبور می کنند به سمت برند و نام تجاری خود جذب می کند. پس اگر می خواهید به محل کسب و کار خود با نصب یک تابلو حرفه ای جانی دوباره ببخشید در این متن با ما همراه باشید.

آشنایی با تابلو چلنیوم در صنعت تابلوسازی

آشنایی با تابلو چلنیوم در صنعت تابلوسازی

چلنیوم چیست؟

چلنیوم متریالی ساخته شده از آلومینیوم است که انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. این متریال برای اولین بار توسط یک شرکت اسپانیایی معرفی شد و سپس در کمپانی های کشورهای دیگر همچون چین و تایوان اقدام به تولید و ارائه آن به بازار کردند. خاصیت انعطاف پذیری بالای چلنیوم باعث می شود که استفاده از آن برای طراحی و ایجاد حروف برجسته تابلو چلنیوم بسیار آسان باشد.

علاوه بر آلومینیوم، در ترکیب این متریال فلزات نرم دیگری هم به کار گرفته می شوند. در حالت کلی ترکیبی که در نهایت حاصل می شود علاوه بر زیبایی و انعطاف پذیری، مقاومت بالایی در برابر انواع شرایط محیطی و تنش های فیزیکی دارد. پس نرم بودن متریال چلنیوم به معنای استقامت پایین آن نیست.

تابلو سازی چلنیوم در انواع مختلف

تابلو چلنیوم خود در انواع مختلف طراحی و اجرا می شود. طراحان حرفه ای همواره در کنار عملکرد مطلوب خود، خواسته و سلیقه مشتری را برای دیزاین یک تابلو تبلیغاتی در نظر می گیرند. به عنوان مثال یک مغازه کوچک محلی ممکن است برای تبلیغات کسب و کار خود نیاز به یک تابلو چلنیوم ساده داشته باشد در حالی که یک کمپانی بزرگ، خواهان طراحی و اجرای تابلویی بزرگ و مجلل باشد.

در هر حال تابلو سازی بایستی متناسب با نیاز مشتری یک تابلو را طراحی و اجرا کند. رعایت تناسب در این مورد بر انجام تبلیغات موثر نیز تاثیرگذار است. قطعا یک تابلو بزرگ و مجلل نصب شده بر سر در یک مغازه کوچک محلی علی رغم هزینه کرد بالا، جلوه خوبی نخواهد داشت. در ذیل برخی از انواع تابلو چلنیوم را برای آشنایی بیشتر شما معرفی می کنیم.

تابلو سازی چلنیوم در انواع مختلف

تابلو سازی چلنیوم در انواع مختلف

تابلو چلنیوم ساده

تابلوهای چلنیوم ساده را می توان اولین نسل از انواع تابلوهای مغازه چلنیوم در نظر گرفت. در این تابلوها لبه های کار آلومینیومی بوده، جنس رویه تابلو پلکسی گلاس و عنصر نور پردازی غالبا لامپ های SMD هستند.

تابلوهای چلنیوم دوبل

تابلوهای پلکسی گلاس دوبل متریالی مشابه به تابلو چلنیوم ساده دارند اما تفاوت آنها با تابلوهای دسته قبل در این است که حروف در این نوع تابلوها به صورت دو رنگ کار می شوند.

تابلوهای چلنیوم پانچ

تابلوهای چلنیوم پانچ تابلوهایی هستند که مخاطب را از دورترین فاصله ها به سمت خود جذب می کنند. پس اگر خواهان یک تابلو مغازه یا فروشگاه جذاب هستید می توانید اقدام به سفارش طراحی و اجرای یک تابلو پانچ کنید. جذابیت ظاهری بالای این نوع تابلوها بدین دلیل است که تابلوهای چلنیوم پانچ به صورت کاملا حرفه ای نورپردازی می شوند.

بر روی پنل این نوع تابلوها سوراخ های به شکل های مختلف اعم از ستاره ای یا دایره ای قرار می گیرند که نور را به صورت خیره کننده ای به بیرون ساطع می کنند. علاوه بر سطح صفحه، در تابلوهای چلنیوم پانچ در قسمت های اطراف (دور تا دور) حروف نیز نورپردازی حرفه ای انجام می شود. این نورپردازی توسط لامپ های آر جی بی و اس ام دی انجام شده و بهترین نمایش را از تابلو و آنچه بر روی آن طراحی شده است نشان می دهند.

تابلوهای چلنیوم RGB

RGB ها به تابلوهای هفت رنگ چلنیوم نیز معروف هستند. این نوع تابلوها از پلکسی گلاس سفید ساخته شده و یک نورپردازی واقعا حرفه ای ارائه می دهند. نورپردازی این نوع تابلوها همانطور که از نام آنها پیداست به صورت هفت رنگ می باشد.

شما بسته به سلیقه خود و در نظر گرفتن فاکتورهایی چون اندازه مغازه، موقعیت جغرافیایی مغازه، ابعاد ویترین، تابلوهای مغازه های اطراف، بودجه در نظر گرفته شده و ... می توانید اقدام به سفارش طراحی و تولید هر یک از این نوع تابلوهای چلنیوم نمایید. تابلو مغازه یا فروشگاه می تواند در بر گیرنده برند تجاری شما، نام دفتر کار شما، نوع محصول مورد ارائه و ... باشد. اگر در این مورد تجربه و تخصص کافی را ندارید می توانید با یک تابلوساز مجرب مشورت کنید.

تابلو مغازه راهی برای تبلیغات بلند مدت شما

فراموش نکنید که شما با سرمایه گذاری بر روی سفارش ساخت و تولید یک تابلو تبلیغاتی در واقع یک تبلیغ بلند مدت انجام می دهید. پی هزینه ای که برای این کار در نظر می گیرید در برابر نتیجه ای که دریافت خواهید نمود بسیار ناچیز است. قطعا راه های تبلیغاتی دیگر همچون تبلیغ در رسانه های جمعی، شبکه های اجتماعی و ... هزینه بسیار بالاتری دارد. اما اگر بیشترین هزینه را نیز برای تبلیغ از این طرق انجام دهید در صورتی که یک تابلو سر در مناسب نداشته باشید در جذب مشتری موفق نخواهید بود.

فاکتورهای موثر بر قیمت تابلو چلنیوم

فاکتورهای موثر بر قیمت تابلو چلنیوم

فاکتورهای موثر بر قیمت تابلو چلنیوم

در حالت کلی فاکتورهای موثر بر قیمت تابلو چلنیوم را می توان شامل مواردی به شرح ذیل در نظر گرفت:

  • اندازه و جنس لبه حروف

  • میزان نور پردازی تابلو و قطعات الکتریکی و لامپ هایی که برای این منظور در نظر گرفته می شوند

  • قطر حروف برجسته

  • ارتفاع، عرض و طول محل نصب

  • نوع و کیفیت متریال به کار رفته

  • ابعاد تابلو

بهتر است برای گرفتن بهترین نتیجه و نصب جذاب ترین تابلوها بر سر در مغازه خود از خدمات تابلوسازان حرفه ای و مجرب استفاده نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید