ویلاهای کوهستانی گنجنامه در کنار برترین اقامتگاه‌های کوهستانی جهان

کدخبر: ۵۵۳۶۰۹
دهکدهٔ تفریحی توریستی گنجنامه یکی از مناطق نمونهٔ گردشگری کشور است که اقامتگاه‌های کوهستانی آن را می‌توان از منظر کیفیت چشم‌انداز و خدمات با بسیاری از اقامتگاه‌های کوهستانی جهان مقایسه کرد.
ویلاهای کوهستانی گنجنامه در کنار برترین اقامتگاه‌های کوهستانی جهان

 البته که در ایران هم نمونه‌هایی از ویلاهای کوهستانی وجود دارد که هم گردشگران و هم گردشگران ورزشی به آنجا رفت و آمد دارند و ساعات خوشی را در آن رقم می‌زنند. هتل توچال، هتل شمشک، هتل میگون و... از جملهٔ برخی از این اقامتگاه‌ها هستند.

اما با آنچه در سایت دهکده توریستی گنجنامه آمده، این منطقهٔ نمونه گردشگری «در رشته کوه زاگرس و کوه‌های الوند واقع شده است. این منطقه با وجود داشتن مکان‌های تفریحی متنوع مانند تله کابین، سورتمه ریلی، غار آکواریوم و شهربازی، یکی از هدف‌های گردشگران برای گشت و گذار است. این دهکده با تعبیه ۲۰ واحد ویلاهای کوهستانی برای ۱۵۰ گردشگر، امکان اقامت چندین روز را درون این منطقه فراهم کرده است.

اقامت در ویلاهای کوهستانی دهکده توریستی گنجنامه، برای گردشگران جذابیتی خاص را دارد. منظره روبروی ویلاهای کوهستانی این دهکده به قدری زیباست که تمام گردشگران دوست دارند برای یک شب هم آنجا اقامت داشته باشند. اینگونه می‌توانند از منظره زیبای کوهستانی الوند، از طلوع صبح تا نیمه‌های شب لذت ببرند.»

ویلاهای کوهستانی گنجنامه

این توضیح فقط می‌تواند بخش اندکی از ظرفیت‌های این ویلاهای کوهستانی را معرفی کند. تصاویری که در این متن مشاهده می‌کنید، چشم‌اندازهایی زیبا و چهارفصل از اقامتگاه‌های کوهستانی گنجنامه است که برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت‌های فراوانی دارد.

اما آیا فقط در ایران چنین اقامتگاه‌هایی ساخته شده است؟ بدیهی است که اینطور نیست و کشورهای بسیاری که برخوردار از سلسله کوه‌های زیبا و برفگیر هستند برای جذب گردشگر اقامتگاه‌هایی این چنینی ساخته و در اختیار گردشگران و اقتصاد آن منطقه قرار داده است.

دهکده برفی گنجنامه

در ادامه به برخی از این اقامتگاه‌ها، ویلاها و هتل‌های کوهستانی اشاره می‌کنیم.

«پرینس» یکی از این اقامتگاه‌هایی‌ست که در یکی از زیباترین مناطق «آلبرتا» در کانادا، واقع شده و از سال ۱۹۲۷ به گردشگران خدمات اقامتی ارائه می‌دهد. این هتل میزبان چشم‌اندازهای منحصربه‌فردی از کوه‌ها، مراتع و دریاچه است.

«کاسبا دو توبکال» یکی دیگر از اقامتگاه‌های ییلاقی‌ست که در کوهپایه‌های مرتفع‌ترین کوه‌های مراکش قرار دارد، این اقامتگاه، به شکل خانه‌های مجزا ساخته شده و بسیار مورد توجه گردشگران است. 

«مجستیک یوسمیت» اقامتگاه دیگری در نزدیکی پارک ملی با همین نام در آمریکاست. بنای این هتل متعلق به سال ۱۹۲۷ است و با مناظر اطرافش، از جمله نمای پارک ملی، میزبان بسیاری از علاقه‌مندان است.

هتل «تیمبرلاین» یکی دیگر از اقامتگاه‌های این لیست است که در منطقه «اورگان» آمریکا قرار دارد، اطرافش پیست اسکی و استخر آب گرم برای سفر گردشگران در نظر گرفته شده است.

 هتل «سالیش» از دیگر اقامتگاه‌هاست که در نواحی سرخپوستی آمریکا قرار دارد رودها و آبشارها چشم‌اندازهای جذاب این هتل هستند.

اقامتگاه دیگر این لیست هتل دریاچه «امرالد» در کاناداست که قرن ۱۹ ساخته شده و در اطراف آن به عنوان چشم‌انداز کوه‌های راکی دیده می‌شوند.

هتل «ویرونگا» در رواندا هم یکی دیگر از اقامتگاه‌های کوهستانی زیبا در جهان است که با نمایی از کوه آتشفشانی منطقه، از زیباترین مناطق دنیا برای گردشگران به شمار می‌رود. هتل «ورلدز اند» در ارتفاعات کوهستانی سریلانکا هم چنین موقعیتی دارد.

اما هتل «کتدرال ماونتین» و «هتل گلسیر» (متعلق به سال ۱۹۱۵ در مونتانا) در میان مراتع و کوه‌های راکی در بریتیش کلمبیای کانادا اقامتگاه بسیار زیبایی‌ست که کوه‌پیمایی و اسب‌سواری و ... در آن بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

 یکی دیگر از اقامتگاه‌های این لیست، «مایرکدالن» در نروژ است که سال 2012 ساخته شده؛ هتلی 122 اتاق در کوه Voss که به 15 پیست اسکی، تل‌کابین و.... نزدیک است.

 هتل «کیمامایا» در هاکیادوی ژاپن نیز در این لیست قرار دارد و از بهترین طراحی‌های هتل‌های دنیا است. با هیزم اتاق‌هایش گرم می‌شوند و حمام‌‌های داغ سنگی دارد.

 «ژیرو-ایشگل» و «کاپل – تایرول» اقامتگاهی است که در این لیست قرار دارد. این هتل در اتریش و در میان کوه‌های جنوبی سیلورتا سامنائون و وروال ساخته شده و از نوامبر تا مِی پر از برف است.

هتل «ساس‌فی» در سوئیس سال 2012 میلادی در منطقهٔ آلپ مورد بازسازی قرار گرفته است، این اقامتگاه هم در تمام فصول پر از برف و مرکزی برای علاقمندان به گردشگری زمستان است.

 «آلتاپورا» در «وال تورن» فرانسه از دیگر اقامتگاه‌هاست و  پس از اسکی اقامتگاهی کوهستانی برای گردشگران و ورزشکاران است این هتل همچنین یکی از بهترین هتل‌های 5 ستاره اروپا است.

لیستی که در بالا به آن اشاره کردیم، تنها بخش اندکی از اقامتگاه‌های کوهستانی است که گردشگران در زمستان به آن مراجعه می‌کنند.

با توجه به رعایت استانداردهای بین‌المللی در ساخت ویلاهای کوهستانی گنجنامه می‌توان ادعا کرد که این ویلاها در کنار برترین اقامتگاه‌های کوهستانی جهان قرار می‌گیرند.

سایت گنجنامه : ganjname

اینستاگرام : @ganjnamehvillage

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید