گردشگران و لذت تماشای چشم‌انداز شهر از تله‌کابین گنجنامه

کدخبر: ۵۵۴۱۲۶
یکی از لذت‌های مشترک بین افرادی که در مناطق خاص کشور به سراغ استفاده از تله کابین می‌روند دیدن چشم‌اندازهایی است که هنگام طی مسیر گردشگر با آن مواجه می‌شود.
گردشگران و لذت تماشای چشم‌انداز شهر از تله‌کابین گنجنامه

در واقع در اغلب تله‌کابین‌های ایران، سفر و لذت در طی مسیر است نه در مقصد! در واقع در این سفر، گردشگر زیباترین صحنه‌ها را در مدت زمان حضور خود در کابین خواهد دید و چندان به این نخواهد اندیشید که مقصد چگونه است. همدان شهری کوهستانی است، شهرهای کوهستانی اغلب دارای چشم‌اندازهای زیبایی هستند، یکی از بهترین مناطقی که زیبایی‌های شهر همان از آنجا نمایان است گنجنامه و دشت میشان است.

تله کابین گنجنامه طبق آنچه در ویکی‌پدیا به آن اشاره شده «در انتهای دره عباس‌آباد در ۵ کیلومتری شهر همدان و در مجاورت کتیبه‌های گنج‌نامه واقع شده، طول خط این تله‌کابین ۱۶۸۰ متر و اختلاف ارتفاع آن ۸۰۰ متر است، دارای ۱۷ پایه و ۵۰ عدد کابین در فاز نخست است. این تله‌کابین به سمت منطقۀ میدان میشان یکی از ارتفاعات سرسبز کوه الوند امتداد دارد.»

ورزش و سرگرمی در تله کابین گنجنامه

آنچه گردشگران را به سمت منطقۀ گنجنامه سوق می‌دهد، در دوران پیش از ساخته شدن دهکده تفریحی توریستی گنجنامه، کتیبه‌های دوران هخامنشی و دامنۀ الوند بود، اما طی دو دهۀ گذشته غیر از این زمینه‌های تاریخی و طبیعی که گردشگر بابت آن‌ها گنجنامه را انتخاب می‌کرد، دهکده گنجنامه هم به علائق مردم و دلیل سفر آن‌ها به همدان افزوده شده است.

تله کابین گنجنامه با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی شرایط محوطۀ گنجنامه را از آن شکل سنتی تبدیل به فضایی عمومی برای گردشگران کرده است. در همین راستا، می‌شود به برگزاری انواع جشن‌ها و مراسم با موضوعات گردشگری اشاره کرد.

مدیریت دهکده گنجنامه در این دو دهه تلاش کرده است در حوزۀ گردشگری و صنایع دستی، خدماتی در اختیار گروه‌هایی قرار دهد که تلاش دارند در غرب کشور توسعۀ گردشگری حاصل شود. برگزاری رویداد گردشگری همدان 2018،  فروشگاه‌های صنایع دستی به صورت فصلی، برگزاری جشنواره‌هایی با موضوعات غذاهای سنتی مناطق، انواع جشنواره‌های هنری و فرهنگی و برگزاری جلسات تخصصی توسعه گردشگری و ... تنها بخشی از تلاش‌هاست.

زیبایی و هیجان در تله کابین گنجنامه

تمام این جذابیت‌ها، به علاوۀ جذابیت‌هایی مانند ویلاهای کوهستانی برای اقامت علاقمندانی که فضاهای بکر را برای اقامت در سفر دوست دارند و همزمان زیبایی‌های منطقه را هم می‌خواهد در مقابل خود داشته باشند، همچنین دیدن غار آکواریوم، مرتفع‌کردن هیجانات با تیرول، بانجی جامپینگ، سورتمه ریلی و ... از دیگر مواردی است که گردشگر با حضور در دهکده تفریحی توریستی گنجنامه با آن مواجه خواهد شد.

اما تمام این زیبایی‌ها، وقتی سفر را با تله کابین گنجنامه آغاز می‌کنید و به پایین نگاه می‌کنید، حس و حال دیگری دارد. این زیبایی در تمام فصل‌ها به یک اندازه بر گردشگر اثر می‌گذارد و خاطرات ماندگاری را رقم می‌زند.

حالا اگر علاقمند سفر به همدان هستید، حتماً به صورتی برنامه‌ریزی کنید که بیش از یک روز در منطقۀ گنجنامه بمانید. یک بعد از ظهر از حضور شما رد گنجنامه را فقط سفر با تله‌کابین و حضور در دشت زیبای میشان خواهد گرفت، البته پیش از حضور و سفر حتماً اطلاعات لازم را از سایت دهکده تفریحی توریستی گنجنامه دریافت کنید.

سایت گنجنامه : www.ganjname.com

اینستاگرام : @ganjnamehvillage

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید