راهنمای خرید کم مصرف ترین کولرگازی های موجود در بازار

کدخبر: ۵۵۴۷۷۰
از آنجایی که کولر گازی یکی از وسایل سرمایش پرمصرف محسوب می شود، خرید آن می تواند تا حد زیادی مشکل ساز باشد؛ زیرا بسیاری از افراد این نظر را دارند که تقریبا یافت کولر گازی کم مصرف غیر ممکن است و نمی توان با توجه به بودجه ای که در دسترس ما است، یکی از انواع مدل های کم مصرف را انتخاب کرد.
راهنمای خرید کم مصرف ترین کولرگازی های موجود در بازار

خرید کولر گازی در حال حاضر اما با در نظر گرفتن برخی نکات می تواند به یکی از خرید های بسیار دلچسب تبدیل شود. ما در این مطلب تصمیم بر این داریم تا راهنمای خریدی را در اختیار شما قرار دهیم که با توجه به آن می توان کم مصرف ترین کولرهای گازی را برای خود خریداری کرد.

نحوه عملکرد کولر گازی کم مصرف به چه صورت است؟

قطعا زمانی که اقدام به خرید کولر گازی می کنید و با مدل های کم مصرف رو به رو می شوید، برایتان این سوال پیش می آید که اصلا کولر گازی های کم مصرف به چه صورت کار می کنند و نحوه عملکرد آنها چگونه است. در کولرگازی های کم مصرف، یک گاز بسیار سرد در یک چرخه به همراه یک موتور قدرتمند به نام کمپرسور به گردش در می آید. لوله هایی که در کلرگازی وجود دارد، چیزی به جز گاز سردی که قرار است به بیرون هدایت شود را در خود جای نمی دهند. این گاز به نام گاز فرون شناخته می شود که از ترکیبات شیمیایی ویژه ای تشکیل شده است.

زمانی که این گاز وارد اوپراتور یا پنل داخلی کولر می شود، توسط باد گرمی که در آن لحظه به کویل ها می خورد، گرم شده و تنها سرما را به بیرون خارج می کند  به پنل خارجی باز می گردد. این فرآیند در طول استفاده از کولر گازی بارها و بارها تکرار می شود. نکته حائز اهمیت این است که فرقی نمی کند که شما اقدام به خرید کولر گازی گرین کرده باشید یا انواع مدل های دیگر؛ نکته مهم این است که شما در تمامی کولر گازی های کم مصرف، این نحوه عملکرد را مشاهده خواهید کرد.

کولر گازی اینورتر دار با مصرف انرژی کم را خریداری کنید

یکی از راهنماهای خرید کولر گازی کم مصرف که امروزه بسیار مورد توجه قرار می گیرد، خرید کولر گازی ایران رادیاتور مدل های اینورتر دار هستند. زمانی که شما این دسته از کولرهای گازی را خریداری می کنید، با توجه به این که خود دستگاه مصرف کمی را با خود به همراه دارد، به طور کلی نیز مصرف انرژی بین 50 تا 60 درصد دیگر هم کم می شود؛ اما علت آن در چیست؟

در این بین دو تفاوت اصلی در نسل جدید کولرهای اینورتر دار با نسل های قدیمی وجود دارد که عبارت اند از:

  1. گاز R410a که در اینورترهای کولر گازی مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار سردتر از گاز R22 در کولرهای قدیمی است. این یعنی شما با درجه های پایین می توانید یک سرمای بی نظیر را تجربه کنید، با این تفاوت که در کولرهای قدیمی باید مصرف انرژی خود را بسیار افزایش دهید تا بتوانید سرمای مورد نظر را کسب کنید.

  2. در دستگاه های قدیمی نیز ساخت کمپرسور به گونه ای است که باید تنظیمات بر روی آن همواره انجام شود؛ با این تفاوت که در کولرهای تازه به این صورت نیز و تنظیمات از پیش تعیین شده هستند که مصرف برق را بسیار کاهش می دهند.

قیمت اسپلیت ایران رادیاتور اینورتر دار نیز آنقدر مناسب است که شما بتوانید با انتخاب آنها، مصرف انرژی خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

نکات مهم حین خرید کولر گازی کم مصرف

نکات مهم حین خرید کولر گازی کم مصرف

در نظر داشته باشید که وجود اینورتر به تنها نشان نمی دهد که خرید کولر گازی شما به درستی انجام شده است، بلکه موارد دیگری نیز در این بین وجود دارد که نشان می دهد کولر گازی انتخابی شما کم مصرف بوده و گزینه ای عالی برای منزل شما می باشند. به عنوان مثال، اگر قصد خرید اسپلیت ایران رادیاتور را دارید، مهم است که موارد زیر را بر روی آن بررسی کنید:

  • کولرگازی انرژی A++ اینورتر دار فوق کم ‌مصرف

  • کولرگازی انرژی a++  بدون اینورتر

پس از این که متوجه شدید که اسپیلت انتخابی شما در کدام دسته قرار می گیرد، باید به این موضوع توجه کنید که آیا محصول انتخابی شما کم مصرف است یا خیر. در ابتدا باید بگوییم که درج هر یک از المان های اشاره شده بر روی بسته بندی کولر نشان می دهد که محصول کم مصرف است؛ اما گزینه اول نشان می دهد که محصل علاوه بر این که خود به تنها به شکل کم مصرف بودن طراحی و تولید شده است، نوع اینورتر به کار رفته در آن نیز کاهش مصرف بیشتری را اعمال می کند. پس این دو المان مهم ترین مواردی هستند که می بایست به هنگام خرید به آنها توجه کنید.

سعی کنید از عرضه کننده ای معتبر خرید کولر گازی را انجام دهید

سعی کنید از عرضه کننده ای معتبر خرید کولر گازی را انجام دهید

یکی از مهم ترین نکاتی که در راهنمای خرید کولر گازی می بایست مد نظر خود قرار دهید این است که عرضه کننده ای معتبر مانند فروشگاه ایران رادیاتور و هوایش که به فروش داکت اسپلیت ایران رادیاتور و یا هر محصول دیگر در رابطه با کولر گازی ها می پردازد را انتخاب کنید. داکت اسپلیت ایران رادیاتور و دیگر محصولات، خرید و فروش تخصصی دارند و اگر فردی به اشتباه در این بین محصولی را در اختیار شما قرار دهد که از کیفیت کافی برخوردار نبوده، نه تنها شما محصولی بی کیفیت را برای خود به همراه دارید، بلکه علائمی در رابطه با کم مصرف بودن آن نیز به چشم نمی خورد.

می توانید مجموعه های معتبر را با مراجعه به بخش درباره ما وبسایتشان بررسی کنید و یا با توجه به محصولاتی که در اختیار افراد قرار داده اند و مواردی مانند رضایت مشتری در انتهای محصولات قرار گرفته است را بیابید. از این طریق می توانید به راحتی یک کولر گازی با کیفیت و کم مصرف را برای خود به همراه داشته باشید.

هوایش

سخن پایانی

در این مطلب ما در مجموعه هوایش به تمامی اطلاعاتی در رابطه با خرید کولر گازی کم مصرف پرداختیم و دریافتیم که با توجه به نکاتی که حین خرید می بایست به آن توجه داشت، می توان یک محصول با کیفیت را برای خود خریداری کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید