راهکارهایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان

کدخبر: ۵۵۶۳۰۵
سفر یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات ممکن برای ما انسان‌هاست. همه ما نیاز داریم برای دور شدن از شلوغی و هیاهوی شهری، به مکان‌های مختلف سفر کنیم و از تماشای زیبایی‌های طبیعت لذت ببریم.
راهکارهایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان

سفر با هواپیما یکی از راحت‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌های ممکن برای چنین تجربه‌هاییست. اما یکی از مشکلات سفر با هواپیما، گران بودن آن است. در نتیجه افراد زیادی به دنبال راهکارهایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان هستند. برای آشنا شدن با این راهکارها در ادامه با ما همراه باشید.

چرا خرید بلیط هواپیما؟

در گذشته مردم برای رفتن به سفر، از وسایل نقلیه مختلفی استفاده می‌کردند. این وسایل با پیشرفت دانش و فناوری، روز به روز کاربردی‌تر ‌شدند و استفاده از آن‌ها راحت‌تر شد. با ورود هواپیماها، پس از انقلاب صنعتی، سیستم حمل و نقل هوایی به طور کامل به روز شد و مردم برای طی کردن مسافت بین شهرها، از این وسایل نقلیه استفاده می‌کردند. اوایل ورود هواپیماها به سیستم هوایی، مردم برای رزرو بلیط هواپیما باید به صورت حضوری به فرودگاه‌ها مراجعه می‌کردند.

 اما امروزه این قضیه متفاوت است؛ چرا که بدون صرف هزینه، به راحتی می‌توانید از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت، هم زمان چای بنوشید و بلیط هواپیما خریداری کنید. در ادامه راهکار‌هایی معرفی می‌کنیم تا بتوانید بلیط ارزان هواپیما را تهیه کنید.

چطور بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

با توجه به این که قیمت بلیط هواپیما لحظه به لحظه در نوسان است، با استفاده از یک سری روش‌های مختلف، می‌توانید پرواز ارزان داشته باشید. با این کار، در هزینه‌های سفر هوایی خود صرفه جویی می‌کنید. تیم ما در این مسیر در کنار شما است. در واقع وب‌سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت مثل یک موتور جست و جو عمل می‌کند که شما از بلیط هواپیما گرفته تا رزرو هتل و یا بلیط قطار را می‌توانید از طریق آن تهیه کنید.

هم‌چنین نتایج جست و جو را به صورت یک لیست نمایش می‌دهد که قابلیت مقایسه برای شما فراهم باشد. در نتیجه شما می‌توانید در کسری از ثانیه تمام نتایج را با توجه به شرایط خود مشاهده کنید. همچنین شما می توانید با انتخاب بلیط چارتر یا لحظه‌ آخری نیز در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید.

ارزان‌ترین روزهای پرواز را بررسی کنید

ارزان‌ترین روزهای پرواز را بررسی کنید

انتخاب پرواز در طول هفته معمولاً ارزان‌تر از آخر هفته است. شنبه‌، یک‌شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه روزهایی مناسبی برای خرید بلیط هواپیما هستند. البته که همیشه نمی‌توان سفر خود را به وسط هفته موکول کرد؛ چرا که این موضوع برای افرادی که شاغل هستند، دشوارتر است. با این حال، اگر امکان سفر در طول هفته را دارید، این فرصت را از خود دریغ نکنید.

در روزهای خلوت، بلیط چارتر خریداری کنید

بلیط‌های چارتر به عنوان یک گزینه ارزان شهرت دارند. اما دقت داشته باشید که این گزینه ارزان در فصول پرگردشگر بسیار گران است. شما می‌توانید به صورت هم زمان، هم بلیط‌های سیستمی و هم بلیط چارتر را در وب‌سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت چک کنید. بنابراین می‌توانید با توجه به میزان تقاضا و قیمت بلیط، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

پروازهایی که توقف دارند گزینه مناسبی هستند

یکی از راهکارهای خرید بلیط هواپیما ارزان، بلیط‌هایی هستند که توقف دارند. ممکن است به لحاظ زمانی، ساعات بیشتری را در پرواز باشید. اما با توجه به صرفه جویی در هزینه‌هایتان، این مسئله ارزش دارد. هم‌چنین شما باید در سایت، تعداد توقف‌های آن را ارزیابی کنید. معمولا در یک پرواز، هرچقدر تعداد توقف‌ها بیشتر باشد، قیمت آن ارزان‌تر است.

از بلیط‌های لحظه آخری غافل نشوید

اگر اهل ریسک هستید، خرید بلیط لحظه آخری را از دست ندهید. در صورتی که روزهای وسط هفته را برای سفر انتخاب می‌کنید، این مورد برای شما بهترین گزینه است. زیرا با توجه به حجم سفرهای آخر هفته و یا ایام شلوغ مثل تعطیلات، این مسئله برعکس است. در ایام تعطیل، معمولا تا آخرین لحظه قیمت بلیط‌ها رو به افزایش است.  در چنین شرایطی خرید بلیط لحظه آخری توصیه نمی‌شود.

بلیط رفت و برگشت را یک جا خریداری کنید

در بسیاری از مواقع، خرید بلیط رفت و برگشت به صورت یک جا هزینه کم‌تری دارد. اما باید این مسئله را از سایتی که با آن خرید بلیط اینترنتی هواپیما را انجام می‌دهید، چک کنید. در واقع با چک کردن وب‌سایت، می‌توانید متوجه شوید که آیا پرواز رفت و برگشت از پرواز یک طرفه ارزان‌تر است یا خیر.

بلیط هواپیما را در سفرمارکت چک کنید

پیش از آن که اقدام به خریدن بلیط هواپیما کنید، حتما سفرمارکت را چک کنید. به جز تخفیف‌هایی که روی بلیط‌ها اعمال شده است؛ وب‌سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت در کنار شما است تا بتوانید به راحتی قیمت‌ بلیط‌ها را چک کنید و خرید اینترنتی بلیط هواپیما را انجام دهید. زیرا سفرمارکت یک بازار آنلاین خدمات سفر است که قیمت همه تامین‌کنندگان معتبر بازار گردشگری را در یکجا به شما نمایش می دهد و می‌تواند با قمایسه قیمت‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بلیط را بیش از حد زود خریداری نکنید

معمولا بلیط‌هایی که از چندین ماه قبل پیش فروش می‌شوند، گران هستند و فروشندگان آن‌ها تخفیفی را ارائه نمی‌دهند. در صورتی که برنامه‌ریزی مهمی برای سفر خود ندارید، بلیط خود را خیلی زود خریداری نکنید.

به هزینه حمل بار دقت کنید

توجه به هزینه حمل بار ایرلاین، بسیار مهم است. زیرا بعضی از شرکت‌های هواپیمایی، هزینه حمل بار را روی بلیط هواپیما اعمال می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود قیمت بلیط بسیار افزایش یابد. بنابراین این مسئله راهکار مهمی برای رزرو بلیط هواپیما و یا خرید آن است.

در پروازهای کوتاه، نیازی به خرید بلیط فرست کلاس ندارید

در پروازی که رسیدن به مقصد، فقط دو ساعت طول می‌کشد، خرید بلیط فرست کلاس اهمیتی ندارد. زیرا شما آن قدر فرصت ندارید تا بتوانید از تمامی امکانات بلیط خود استفاده کنید و عملا انگار هزینه اضافی پرداخت کرده‌اید. بنابراین برای صرفه جویی در هزینه‌های خود از بلیط معمولی استفاده کنید.

مقاصدی که مسافران کم‌تری دارد را انتخاب کنید

مقاصدی که مسافران کم‌تری دارد را انتخاب کنید

همیشه در ایام تعطیل مثل عید نوروز برخی از شهرها مثل شهرهای شمالی کشور و یا مشهد پر از مسافر است. در چنین شرایطی اکثر بلیط‌ها پر می‌شود و امکان خرید بلیط هواپیما ارزان برای شما کاهش می‌یابد. اگر برایتان امکان دارد، در چنین روزهایی، از شهرهایی که مسافر کم‌تری دارند، دیدن کنید. همان‌ طور که می‌دانید جاذبه‌های دیدنی ایران بسیار زیاد است. این فرصت را غنیمت شمارید و از دست ندهید.

در مورد زمان پرواز خود با دقت فکر کنید

ممکن است پرواز در ساعت 6 صبح ارزان‌تر باشد، اما باید در نظر داشته باشید که آیا می‌توانید به موقع به فرودگاه برسید یا نه. در آن ساعات ممکن است حمل‌ونقل عمومی کار نکند و یا تاکسی‌های اینترنتی در دسترس نباشند.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع روش‌های ممکن برای خرید بلیط هواپیما ارزان آشنا شدیم. امروزه سفر با هواپیما نسبت به سایر روش‌ها هزینه بیشتری دارد. انتخاب پرواز مناسب و با کم‌ترین قیمت می‌تواند مقدار زیادی از هزینه‌های سفر شما را کاهش دهد. در این دنیای پر از هیاهو، زمان شما از اهمیت زیادی برخوردار است. سفر با هواپیما باعث می‌شود در وقت شما صرفه جویی شود. به همین دلیل، انتخاب بلیط ارزان هواپیما اهمیت زیادی دارد. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید