چرخش چرخ های صنعت زیر سایه بلبرینگ ها

کدخبر: ۵۵۸۴۸۸
بلبرینگ ها قطعات حیاتی و قلب هر صنعت هستند که نقش مهمی را در چرخه صنایع مختلف ایفا می کنند. صنعت بر مبنای حرکت کار می کند و حرکت بدون وجود انواع یاتاقان ها و نوع معروف و پرکاربرد آن یعنی بلبرینگ ها غیر ممکن است.
چرخش چرخ های صنعت زیر سایه بلبرینگ ها

 اصطکاک، حرارت، سایش، وزن و بار وارده و ... همه نتایج بازدارنده ای هستند که بدون بلبرینگ ها ادامه کار صنایع مختلف را غیر ممکن می کنند. در ادامه این مطلب به بررسی نقش بلبرینگ ها در صنایع مختلف پرداخته و سپس وضعیت تولید بلبرینگ در ایران را بررسی کرده و بهترین منابع تهیه بلبرینگ صنعتی در ایران و بهترین برند های موجود در ایران از جمله بلبرینگ ژاپنی کویو، ناچی و... را بررسی می کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا درباره کاربرد این بلبرینگ ها در صنایع مختلف بیشتر بدانیم.

بلبرینگ ها در چه صنایعی کاربرد دارند و چه می کنند؟

اگر بخواهیم صنایعی که برای ادامه حیات به بلبرینگ ها وابسته هستند را نام ببریم، باید تمامی صنایع کوچک و بزرگ موجود در جهان را پشت سر هم ذکر کنیم؛ اما در این میان صنایعی هستند که بلبرینگ، لازم ترین شرط برای فعالیت آنها است که در این بخش به عنوان نمونه برخی از  این بلبرینگ های صنعتی را ذکر می‌کنیم.

بلبرینگ ها اولین بار به طور رسمی در دهه 1790 مورد استفاده قرار گرفتند؛ اما استفاده غیر رسمی آن حتی به پیش از میلاد مسیح برمی گردد و به عنوان نمونه حمل ابر سنگ ها برای ساختن اهرام مصر بدون وسیله ای شبیه به بلبرینگ ها که حرکت را تسهیل و اصطکاک و وزن زیاد را مهار کند، ممکن نبود. حتی می توان گفت که انقلاب صنعتی و رشد صنعت بدون وجود بلبرینگ ها دور از ذهن به نظر می رسید. برگردیم به مثال هایی از کاربرد بلبرینگ ها در صنایعی که به بلبرینگ ها نیاز جدی دارند.

بلبرینگ در صنعت توربین های بادی

 توربین های بادی را تصور کنید که برای تولید برق بی وقفه می چرخند. این توربین ها به وسیله بلبرینگ ها برای چرخش کارآمد، بی دردسر و خرابی کار می کنند و به گردش ادامه می دهند. وزن سنگین تیغه های توربین، سرعت چرخش و انرژی باد از دیگر ناهنجاری هایی است که بلبرینگ توربین بادی برای خدمت به کل سیستم تولید انرژی به دوش می کشد. آن چه لیست قیمت بلبرینگ کویو و سایر برند هایی که در زمینه تولید بلبرینگ های صنعتی فعالیت می کنند را بسیار متنوع می کند، همین بلبرینگ ها برای شرایط محیطی ویژه هستند که باعث بالا رفتن قیمت بلبرینگ های خاص صنعتی خواهند شد.

بلبرینگ در صنعت توربین های بادی

بلبرینگ در صنعت خودرو سازی

 یکی دیگر از آشنا ترین مثال های کاربرد بلبرینگ، که حتی به گوش افرادی که شناختی از صنعت ندارند آشناست، بلبرینگ صنعتی بکار رفته در خودرو هاست. اساس حرکت خودور ها با گردش چرخ هاست؛ این چرخش به واسطه میل لنگ هایی که حرکت را از گیربکس به چرخ منتقل می کنند و در این میان باید بخشی از وزن خودرو و سرنشینان و بارهای وارده را تحمل کنند و نیرو را انتقال دهند، انجام می شود. همه این موارد به وسیله بلبرینگ ها ممکن است. در خودرو بلبرینگ های دیگری نیز بکار رفته است که برای طولانی نشدن مثال به نام بردن تعدادی از آنها بسنده می‌کنیم. بلبرینگ فرمان، بلبرینگ کلاچ، بلبرینگ کمپرسور و ... از نمونه های کاربرد گسترده بلبرینگ در ساخت یک خودرو می باشد.

بلبرینگ در صنعت فولاد

بلبرینگ در صنعت فولاد

انواع متنوعی از یاتاقان ها و بلبرینگ های صنعتی در مرحله به مرحله تولید فولاد نقش دارند؛ اما در این میان غلتک هایی که برای شکل دهی به فولادِ گرم شده و تبدیل آن به ورقه یا میلگرد نیرو وارد می کنند، مثال قابل توجه تری برای آشنایی شما با شرایط کاری پیچیده بلبرینگ صنایع فولاد می باشد؛ بنابراین بر خلاف توربین ها، بلبرینگ های این سیستم شکل دهی به فولاد (نورد)، نه تنها در معرض نیروهای شدید هستند، بلکه باید دمای کاری بالا را نیز تحمل کنند. به این منظور، تولید کنندگان بیرینگ ها، بلبرینگ صنعتی ویژه ای از انواع ویژه این محصولات(هم چون رولبرینگ های مخروطی) را برای شرایط کاری دشوار صنایع فولاد تدارک دیده اند.

تولید بلبرینگ ایرانیان- داستان یک افت و خیز صنعتی

صنایع مختلف از بلبرینگ هایی قدرت می گیرند که نقش ویژه ای در چرخه توسعه این صنایع بر عهده دارند. این موضوع درباره نقش بلبرینگ ها در صنایع ایرانی نیز صدق می کند. صنعت تولید بلبرینگ در ایران در سال 1348 و با همکاری شرکت SKF سوئد آغاز به کار کرد و با تولید بلبرینگ هایی با کیفیت بالا، روند صعودی را طی کرد؛ پس از آن و با بروز مشکلاتی در سیستم تولید بلبرینگ در ایران، شاهد افت کیفیت در این محصولات بوده ایم.

چالش های پیش روی صنعت بلبرینگ ایران، تولید کنندگان را با مشکلات اساسی در تولید این قطعات فنی رو به رو کرد و امروز بلبرینگ های صنایع ایرانی توسط شرکت های وارد کننده بلبرینگ های برندهای اروپایی، ژاپنی و چینی تامین می شود. این شرکت ها نقش اساسی در حیات صنایع ایرانی دارند و با وارد کردن بلبرینگ هایی با کیفیت و دقت بالا از برندهایی چون کویو، اس کا اف، اف آ اگ، ناچی و ...، کمک بزرگی به چرخیدن چرخ صنعت ایران می کنند.

خرید بهترین بلبرینگ های صنعتی در ایران

خرید بهترین بلبرینگ های صنعتی در ایران

همان طور که اشاره کردیم، تولید بلبرینگ های صنعتی در ایران با چالش هایی رو به رو بوده است؛ بنابراین صاحبان صنایع در ایران به دنبال خرید بلبرینگ های صنعتی از شرکت های وارد کننده این برندها می باشند. مجموعه دیجی برینگ یکی از بزرگ ترین شرکت ها در زمینه تامین بلبرینگ های با کیفیت بالا از برندهای مشهور جهانی می باشد.

این مجموعه با به کارگیری کارشناسان و زیر نظر متخصصان این مجموعه، بهترین بلبرینگ های صنعتی در ایران را مانند بلبرینگ SKF، بلبرینگ NSK، بلبرینگ NACHI، بلبرینگ KOYO و بلبرینگ FAG عرضه می کند. مدل ها و طراحی های متفاوتی از این بلبرینگ ها را می توانید در سایت دیجی برینگ به آدرسDigibearing  مشاهده کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید