دکوراسیون نئوکلاسیک و +5 اصول مهم برای چیدمان خانه!

کدخبر: ۵۵۸۵۴۱
دوست دارید دکوراسیونی بی نقض و کامل داشته باشید که منحصرا برای خانه ی شما باشد؟ سبک کلاسیک را نمی پسندید و سبک مدرن هم معیارهای مورد نظر شما را ندارد؟ سبک نئوکلاسیک کلید حل مشکل شما است. با ما همراه باشید تا شما را با این سبک نئوکلاسیک از چیدمان خانه آشنا کنیم.
دکوراسیون نئوکلاسیک و +5 اصول مهم برای چیدمان خانه!

برای یک دکوراسیون هوشمند و منحصر به فرد باید قبل از شروع به خرید و چیدمان تکلیف سبک مورد دلخوهتان را مشخص کنید. سبک چیدمان به ما می گوید که چه چیزی را از نظر ظاهر و نوع کاربرد می پسندیم و چه چیزهایی اصلا باب میل ما نیست. با تصمیم گیری و شناخت سبک مورد علاقه ی خود از گشت و گذار بی مورد و گیر افتادن در تله ی خرید هیجانی رها می شویم.

شناخت و تصمیم گیری درست برای سبک چیدمان خانه، ذهن را به حذف گزینه ی اضافی کمک می کند و مواردی را که خارج از آن سبک است را حذف کرده و تصمیم گیری را راحت تر می کند. دکوراسیون نئو کلاسیک یکی از سبک هایی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. از این رو ما قصد داریم در این مطلب شما را با این شیوه ای از چیدمان نئوکلاسیک آشنا کنیم و فرش دلخواهتان راحت تر خرید کنید.

تاریخچه دکوراسیون نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک اولین بار حدود قرن هجدهم میلادی در اروپا شکل گرفت و کم و بیش در آمریکا دیده شد. نئوکلاسیک الهام گرفته از دکوراسیون یونان باستان و رم است. در واقع ثروتمندان اروپایی و آمریکایی بودند که با توجه به تصورشان از دوره ی کلاسیک خانه های خود را به سبک یونان و رم باستان دکور کردند. نئوکلاسیک در واقع بازگردان هنر رومی و یونانی با تاثیر از سبک لویی شانزدهم بود و در مقابله با سبک روکوکو و باروک ایجاد شد. سبک نئوکلاسیک خیلی زود آنقدر محبوب شد که مردم نه تنها دکوراسیون داخلی خود را بلکه نمای خارجی ساختمان ها را هم بر اساس این سبک طراحی می کردند.

انواع فرش ماشینی و فرش ابریشم ماشینی برای این سبک و دکوراسیون نئوکلاسیک می توانید انتخاب کنید که با جزییات کامل توضیح می دهیم.

دکوراسیون نئوکلاسیک و ویژگی های آن

سبک نئوکلاسیک نام خود را از ترکیب دو شاخه ی اصلی چیدمان یعنی کلاسیک و مدرن گرفته است. واژه ی کلاسیک به معنای قدیمی و  واژه ی نئو به معنای نو و جدید است. سبک نئوکلاسیک درست مانند نامش ترکیبی از عناصر چیدمان کلاسیک با عناصر چیدمان مدرن است. سبک نئوکلاسیک یکی از پرطرفدارترین سبک های معماری است. علت محبوبیت این سبک مجلل بودن فراتر از زمان و جریان مد روز است.

انواع فرش نئوکلاسیک فرش بهشتی

تجملی فروتن و متواضع که شبیه به سبک های باروک و روکوکو نیست. دو علت بعدی محبوبیت این سبک که در جایی گفته نشده است، اما گفتن آن خالی از لطف نیست، انعطاف پذیری و هویت پذیری این سبک است. نئوکلاسیک شما را مجبور به انتخاب چیزی که دوست ندارید نمی کند و در قالب های خشک و رسمی نمی برد. شما می توانید اشیاء چیدمان خود را از طیف بین کلاسیک و مدرن انتخاب کنید و در ترکیب کلی چیدمان حال و هوای نئوکلاسیک را منتقل کنید. مورد دوم یعنی هویت پذیری چیدمان نئوکلاسیک نیز از انعطاف پذیری این سبک حاصل می شود. شما می توانید تعریف خود از کلاسیک، مجلل، راحت و باشکوه را با انتخاب عناصر، اشیاء و رنگ ها ارائه دهید و چیدمان شما کاملاً متفاوت با هر دکوراسیون نئوکلاسیک دیگری و صرفاً متعلق به خانه ی شما باشد.

چیدمان های نئوکلاسیک امروزه کمی به روزتر شده است اما هنوز هم مفهوم خود را تجملی فروتن، بی زمان و جاودانه دارد.

عناصر اصلی دکوراسیون نئوکلاسیک

اگرچه تقریباً محدودیتی برای انتخاب عناصر، اشیاء و رنگ ها وجود ندارد اما اجزا و جزئیات ثابت در این سبک از دکوراسیون نئوکلاسیک وجود دارند که در ادامه هر کدام را به اختصار شرح می دهیم.

1.نور و حجم در دکوراسیون نئوکلاسیک

نورگیری و روشن بودن فضا یکی از ویژگی های اصلی چیدمان نئوکلاسیک است. در سبک نئوکلاسیک خبری از رنگ های تند و تاریک باروک و پرده های ضخیم و منقش سبک کلاسیک نیست.

نورگیر بودن و روشن بودن فضا مهم است. پس اگر نور کافی ندارید تا حدامکان در انتخاب اشیاء خصوصاً اشیاء بزرگ توجه ویژه به رنگ های روشن کنید و در صورت کم بودن نور حتماً از نورهای پنهان و آباژورها کمک بگیرید. در سبک نئوکلاسیک توجه ی ویژه ای به کم بودن کنتراست بین رنگ ها می شود.

در انتخاب حجم، اندازه ی مبلمان و اشیاء نیز باید به مقیاس آن ها در فضا توجه کنید. استفاده ی متعادل از مساحت فضا یکی دیگر از ویژگی های سبک نئوکلاسیک است.

استفاده از متریال های طبیعی چون سنگ و مرمر جلوه و احتشام بیشتری به چیدمان نئوکلاسیک می دهد.

یک طرح از دکوراسیون و چیدمان نئوکلاسیک خانه

2.مبلمان نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک شما را محدود به انتخاب های تکراری در مبلمان نمی کند. مبلمان شما می تواند کاملا کلاسیک، کاملاً مدرن و حتی ترکیبی از کلاسیک و مدرن یا همان نئو کلاسیک باشد، اما سخت گیری هایی در خصوص انتخاب دارید.

اولین مورد قابل توجه، در انتخاب مبلمان برای چیدمان نئوکلاسیک انتخاب مبلمان با متریال و مواد با کیفیت است. پارچه ی مبلمان باید کیفیت مرغوبی بالایی داشته باشد. اگر مبلمان چوبی باشد، باید چوب های ظریف با پیچ و خم کمتر انتخاب کنید و اگر مبلمان کنده کاری شده انتخاب شماست باید به ظرافت و کیفیت کنده کاری ها توجه ویژه کنید.

مبلمان مدرنی که برای چیدمان های نئوکلاسیک استفاده می شود می تواند پایه های فلزی ظریف داشته باشند. بهتر ایت پارچه ی مبلمان تا حد ممکن ساده، بدون نقوش و تجملی باشند. اگر علاقه به استفاده از نقوش دارید می توانید از کوسن های طرح دار استفاده کنید. مبلمان انتخابی شما باید در عین لوکس بودن، عاری از عناصر تجمل باشند.

3.اکسسوری ها و تزئینات دکوراسیون نئوکلاسیک

دکوراسیون نئوکلاسیک به شلوغی و زرق و برق چیدمان های کلاسیک و به خلوتی چیدمان های مدرن نیست. در دکوراسیون نئوکلاسیک از اکسسوری یا تزئینات به نسبت کاربردی بودنشان استفاده می شود. رنگ های طلایی و نقره ای دو رنگ محبوب در این سبک هستند که می توان در جزئیات کوچک و به اندازه از آنها استفاده کرد. همچنین استفاده از برخی جزئیات طرح دار منطبق با چیدمان، فضا را ثروتمندتر خواهد کرد.

هماهنگی طرح فرش بهشتی با دکوراسیون نئوکلاسیک

4.دیوار، سقف، ستون و کفپوش در دکوراسیون نئوکلاسیک

استفاده از قاب های چوبی کار شده ی ظریف و یا گچ کاری های ماهرانه، ستون های پر ابهت با تزئینات جزئی و ظریف از ویژگی های سبک نئوکلاسیک است. درست برعکس سبک کلاسیک که پر از جزئیات تکراری و متراکم است، نئو کلاسیک تمرکز خود را روی ظرافت و سادگی گذاشته است. البته جزئیات یا تزئینات قاب ها و ستون ها لزوماً فرمی شبیه به کلاسیک ندارند و می توانند فرم های مدرن تری داشته باشند. انتخاب کفپوش در چیدمان نئوکلاسیک محدودیتی ندارد و می تواند هر شکل و فرمی منطبق با فضای کلی چیدمان داشته باشد.

5.فرش نئوکلاسیک

اگر قصد چیدمان نئوکلاسیک دارید، فرش آخرین کالایی است که آن را انتخاب می کنید. فرش اعتدال بخش چیدمان نئو کلاسیک شما است. اگر در انتخاب اجزای دیگر خیلی به سمت مدرن یا کلاسیک رفته باشید، فرش به شما کمک می کند تا به نقطه ی تعادل بازگردید. اگر اجزای دیگر چیدمان شما بیشتر به سمت کلاسیک میل می کنند، انتخاب شما می تواند فرشی وینتیج، نئو کلاسیک یا حتی بدون نقش و تگ رنگ باشد.

اگر بقیه ی اجزای چیدمان شما به سمت مدرن میل می کنند فرش شما می تواند یک فرش نئو کلاسیک، یک فرش کلاسیک با رنگ های تیره و یا یک فرش کلاسیک با پالت رنگی مدرن و منطبق با چیدمان شما باشد. همانطور که در مورد عناصر دیگر چیدمان نئوکلاسیک گفتیم، درمورد فرش هم کیفیت بالا و لوکس بودن متواضعانه بسیار حائز اهمیت است. از این رو پیشنهاد ما به شما خرید فرش ابریشم ماشینی و یا فرش اکریلیک-ابریشم ماشینی است. برای خرید فرش ماشینی نئوکلاسیک پیشنهاد ما به شما فروشگاه فرش بهشتی است. فرش بهشتی با تنوع فرش های ماشینی وینتیج، مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک خود، انتخاب های با کیفیتی را به شما ارائه می دهد.

شماره تماس 02141173 برای مشورت و راهنمایی از کارشناسان فروش و ارتباط با شعب فرش بهشتی در اختیار شما عزیزان می باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید