تصویر استوک چیست و از کجا دانلود کنیم؟

کدخبر: ۵۵۹۱۸۷
حتما شما هم به عنوان یک گرافیست حرفه ای برای طراحی و پروژه های خود به تصاویر بزرگ و با کیفیت احتیاج دارید و به همین خاطر هم واژه تصویر استوک را بارها شنیده اید.
تصویر استوک چیست و از کجا دانلود کنیم؟

یا اگر حتی گرافیست هم نباشید تصاویر بزرگ و با کیفیتی را دانلود کردید که به خاطر کیفیت و رزولوشن بالا آن را دانلود کرده اید اما نمی دانستید که این تصویر استوک است و حتما کاربرد آن را هم نمی دانستید!

از طرفی شما به عنوان طراح سایت یا صاحب کسب و کار دیجیتال مارکتینگ اگر زمان و کیفیت کار برایتان در اولویت است باید با تصاویر استوک آشنا باشید! این تصاویر به دلیل خاصیت برداری(وکتور) که دارند هنگام تغییر سایز (بزرگ کردن تصویر) کیفیت خود را از دست نمی دهند و از طرفی شما این امکان را دارید که در کم ترین زمان سفارش پروژه های طراحی را با کیفیت بالا تحویل دهید.

در این مقاله قصد داریم درباره تصاویر استوک صحبت کنیم و کاربردها و مزایای آن را بیان کنیم.

تصویر استوک چیست؟

تصویر استوک چیست؟

تصاویر استوک تصاویر با سایز بالاتر از 1500*1500 و تراکم پیکسلی بالایی دارد که هنگام چاپ کیفیت آن پایین نیاید. فرمت تصویر استوک شامل png،  Rawو اکثر اوقات jpeg می باشد.

تصویر استوک برای پروژه هایی که نیاز به تصاویر با کیفیت دارد به کار می رود. تصاویر استوک بدلیل اینکه منبع خوبی برای پیدا کردن عکس های با کیفیت اما رایگان هست در کارهای تبلیغاتی، وب سایت ها، تولید محتوا و پروژه های بازاریابی ودیجیتال بسیار استفاده می شود.

به طور کلی تصاویر استوک در تمام پروژه هایی که نیاز به تصاویر بزرگ و با کیفیت باشد به کار می رود. اما بیشترین استفاده از تصاویر استوک برای بیلبوردهای تبلیغاتی، پوستر، بنر ، کارت ویزیت، بنر تبلیغاتی در وب سایت ها و یا حتی پست و استوری در اینستاگرام هست.

مزایای استفاده از تصاویر استوک

مزایای استفاده از تصاویر استوک

تصاویر استوک تصاویر از پیش آماده ای هستند که برخی به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه کم می توانید از آنها استفاده کنید. استفاده از تصاویر استوک برای گرافیست ها که پروژه های طراحی به صورت سفارشی انجام می دهند الزامی است و بسیاری از هزینه ها را حذف کرده و در مدت زمان کم کاری یکسان را انجام می دهید.

در واقع به جای اینکه هزینه ای برای عکاس حرفه ای کنید یا طراح گرافیک حرفه ای استخدام کنید خودتان می توانید بسیاری از کارهای خود را با استفاده از هزینه ای که صرف تهیه تصاویر استوک کرده اید انجام دهید.

پس تا اینجا صرفه جویی در وقت و هزینه مهم ترین ویژگی استفاده از تصویر استوک محسوب می شود. عکس استوک به دلیل اینکه با دوربین های حرفه ای عکس برداری شده کیفیت بالایی دارد و در موضوعات متنوع و پرکاربرد موجود است.

همچنین به خاطر رزولوشن بالاتر از 4هزار پیکسل در تصاویر استوک، براحتی می توانید آنها را در نرم افزارهایی چون فتوشاپ ویرایش کنید بدون اینکه از کیفیت آن کم شود. یک مزیت دیگر تصویر استوک فوکس عکس روی سوژه خاص است که جزئیات پست صحنه تصویر محو و قابل حذف می باشد.

ویژگی های تصاویر استوک

ویژگی های تصاویر استوک

تا اینجا با مفهوم تصاویر استوک، مزایای آن آشنا شدیم حال برای اینکه بتوانیم طراحی را آسان تر کنیم بهتر است یک سری ویژگی های تصاویر استوک را هم بدانیم.

از ویژگی های اصلی تصاویر استوک این است که این تصاویر در فرمت های مختلف و پراستفاده eps، AI، WMF در سایت عکس استوک موجود است.طرح لایه باز تصاویر استوک دست شما را به عنوان طراح باز می گذارد تا با هر سبک و مدلی را می خواهید آن را ویرایش و برای کسب و کار خود به کار ببرید.

تصاویر استوک به صورت وکتور است که هنگام تغییر سایز آن کیفیت تصویر کم نمی شود.

موارد کاربرد عکس استوک چیست؟

موارد کاربرد عکس استوک چیست؟

  • تبلیغات و بازاریابی

یکی از کاربردهای تبلیغات و بازاریابی برای صفحات وب سایت، بسته بندی محصولات، چاپ هدایای تبلیغاتی، تهیه فیلم و ویدئو، تیزرهای تبلیغاتی است.

  • کسب و کار

طراحی بنر تبلیغاتی برای نمایشگاه، استفاده در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، معرفی و تبلیغ محصولات

  • هدایای مناسبتی  

چاپ بروشور و پوسترهای مناسبتی، کارت پستال و تبریک

  • مقاله

استفاده در محتوای مجله ها، روزنامه ها، بلاگ؛ مقاله، نشریه های آنلاین و غیرآنلاین، تئاترهای نمایشی ، ویژه نامه ها، جلد کتاب های الکترونیکی، طراحی صفحات داخلی کتاب

  • طراحی و تولید محتوا

طراحی گرافیکی، بنر سایت، کارت ویزیت برای مشاغل مختلف، تراکت، طراحی برای هدایای تبلیغاتی، طرح های تبلیغاتی برای محل کار یا اماکن عمومی

از کجا تصویر استوک دانلود کنیم؟

منابع زیادی برای دانلود تصاویر استوک وجود دارد، سایت هایی که بانک تصاویر استوک هستند و تصاویر استوک را براساس موضوعات مختلف دسته بندی کرده اند و با یک سرچ ساده در این سایت ها می توانید تصاویر استوک با کیفیت و متنوعی را دانلود کنید. 

این سایت ها کتابخانه های بزرگ از تصاویر را به شما ارائه می دهند. قیمت تصاویر استوک در برخی سایت عکس استوک بسیار بالاست اما در این میان سایت هایی هم هستند که تصاویر استوک با کیفیت و تصاویر استوک ایرانی را به صورت رایگان ارائه میدهند که طراحان گرافیک را تا حد زیادی از دانلود تصویر استوک از سایت های خارجی وپولی بی نیاز می کند.

سخن پایانی

گاهی اوقات پیش می آید که شما در مورد سوژه خاصی به دنبال عکس با کیفیت در ابعاد بزرگ هستید. به طور مثال یک کافی شاپ دارید که برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کارتان نیاز به تصاویر جذاب تبلیغاتی دارید!

اگر از عکاس حرفه ای برای این کار کمک بگیرید هزینه ی بالایی را متحمل می شوید در این مواقع تصاویر استوک گزینه کمک خوبی هستند.

وب سایت اچ دی گرافیک هم مجموعه ای از با کیفیت ترین و متنوع ترین عکس استوک رایگان را جمع آوری کرده است که می توانید با مراجعه به این سایت از وکتور و تصاویر استوک گرافیکی زیبا و با کیفیت بهره مند شود. اگر به دنبال تصویر استوک جذاب و خاص هستید حتما به وب سایت اچ دی گرافیک سر بزنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید