حمل و نقل زمینی داخلی | حمل و نقل جاده ای

کدخبر: ۵۵۹۳۷۴
حمل و نقل زمینی داخلی از مهمترین روش‌های لجستیک کالا در ایران به حساب می‌آید. برای آشنایی بیشتر با روش حمل و نقل زمینی داخلی، حمل و نقل جاده ای و شناخت ویژگی‌های ضروری یک شرکت حمل و نقل زمینی با این مقاله همراه باشید.

از مهم‌ترین حوزه‌های زیرساختی یک کشور که تأثیر زیادی در اقتصاد آن دارد و فضای رشد را برای همه کسب‌وکارها فراهم می‌کند، حوزه حمل و نقل زمینی داخلی است. آمار سالانه نشان می‌دهد حدود ۹۳ درصد از بارِ حمل و نقل کشور ما بر دوش انواع شرکت حمل و نقل زمینی، به‌خصوص حمل و نقل جاده ای است. یعنی ۹۳ درصد از فرایندهای لجستیک موردنیاز برای تمام صنایع و واحد تولیدی، کشاورزی و ... از طریق حمل و نقل زمینی داخلی انجام می‌شود.

حالا فرض کنید، برای چند ساعت، این موتور محرک اقتصاد کشور خاموش شود. مطمئناً ضربه محکمی به اقتصاد کشور وارد می‌شود. از طرفی دیگر، تصور کنید که تمام وسایل نقلیه شرکت حمل و نقل جاده ای به‌روز و تقویت شود و این حوزه به‌طورکلی دستخوش تغییر گردد. در این صورت، اقتصاد کشورمان در طول سال‌ها پیشرفت‌های بزرگی را پشت سر خواهد گذاشت.

بهبود حمل و نقل زمینی داخلی و توسعه کشور 

یکی از نشانه‌های کشورهای توسعه‌یافته از نظر معیارهای بین‌المللی این است که این کشورها در کنار حوزه‌های علمی، صنعتی و غیره، حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل زمینی خود را هم تقویت کرده‌اند و سرمایه‌گذاری‌های کلان در این بخش، باعث شده است ارتباط صنایع، سازمان‌ها، ‌ کسب‌وکارها و ... سریع‌تر و باکیفیت‌تر شود و مواد اولیه، ‌ کالا، محصول و انواع محموله از این طریق به‌راحتی در کشور جابه‌جا گردد.

 

شرکت حمل و نقل زمینی داخلی

تأثیر مستقیم حمل و نقل زمینی بر روی زندگی مردم 

حمل و نقل زمینی داخلی به حدی با زندگی روزمره تک تک افراد جامعه مرتبط است که اهمیت و تأثیر آن به‌راحتی قابل‌سنجش نیست و تحقیقات بسیاری نشان داده است که بهبود سرعت، کیفیت و وسعت حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل زمینی داخلی، به طور مستقیم روی درآمد، رضایت از زندگی و دیگر شاخص‌های اجتماعی افراد جامعه، تأثیر دارد. در ادامه، با مطالعه ویژگی‌های کلی یک شرکت حمل و نقل زمینی معتبر، می‌توانید برای کسب‌وکار خود تصمیمات بهتری اتخاذ کنید و کیفیت لجستیک خویش را بهبود بخشید.

ویژگی‌های یک شرکت حمل و نقل زمینی معتبر 

در ابتدا، بهتر است بدانید که منظور از شرکت حمل و نقل زمینی داخلی، شرکتی است که فرایندهای لجستیک خود را بین شهرهای مختلف کشور و داخل مرزهای ایران انجام می‌دهد و خارج از مرز خدماتی ارائه نمی‌کند.

بخش مهمی از صنعت و حمل و نقل زمینی داخلی را بخش خصوصی و همین شرکت‌های متنوع در شهرهای مختلف کشور بر عهده دارد. استفاده روزافزون از خدمات یک شرکت حمل و نقل جاده ای معتبر، هم به خودتان و کسب‌وکارتان کمک می‌کند و هم باعث بهبود وضعیت اقتصادی جامعه می‌شود. در ادامه، هفت مؤلفۀ یک شرکت حمل و نقل جاده ای موفق را می‌خوانید:

۱تعهد و مسئولیت‌پذیری در فرایند 

زمانی که شما محموله‌ای را به شرکت حمل و نقل زمینی می‌سپارید، تمام فرایندها و کارکنان این شرکت باید در مقابل حفظ سلامت کالا و محموله شما و تمام قوانین حمل و نقل جاده ای مسئولیت‌پذیر باشند و ایجاد امنیت برای محموله‌تان را، مسئله و دغدغۀ خود بدانند.

حمل و نقل زمینی داخلی

۲انجام تمام فرایندهای قانونی 

یک شرکت حمل و نقل جاده ای معتبر به‌خوبی می‌داند که عدم رعایت قانون می‌تواند به شما به‌عنوان صاحب کالا و محموله، خسارت‌های بسیاری وارد نماید و به همین دلیل، یک شرکت حمل و نقل داخلی باسابقه، تمام فرایندهای قانونی ارسال بارنامه، برگه‌های ترخیص و ... را به‌دقت پیگیری می‌کند.

۳اهمیت‌دادن به زمان ارسال محموله 

اگر شرکت حمل و نقل زمینی بدون دلیل موجهی و به طور مستمر محموله‌های شما را با تأخیر مواجه کند، کسب‌وکار شما به‌صورت مستقیم آسیب خواهد دید و اعتبار شما به‌طورکلی زیر سؤال می‌رود.

شرکت حمل و نقل زمینی باتجربه و معتبر، همیشه سعی می‌کند تاحدامکان از ایجاد تأخیر در ارسال محموله جلوگیری کند و با انجام این کار، شما را از متحمل شدن هرگونه خسارت مادی و معنوی در امان نگهدارد.

همان‌طور که می‌دانید، فرایندهای مختلف یک شرکت حمل و نقل زمینی، ‌ شرایط جوی، حوادث و خرابی وسایل نقلیه و ... باعث می‌شود محموله شما از چند روز تا چند هفته با تأخیر روبه‌رو شود. یک شرکت حمل و نقل زمینی معتبر سعی می‌کند که تمام محموله‌های خود را بدون کوچک‌ترین تأخیری به مقصد موردنظر برساند.

۴دریافت هزینه شفاف برای حمل و نقل جاده ای 

مهم‌ترین بخش از حمل و نقل جاده ای باکیفیت، اعلام و دریافت هزینه مناسب از طرف شرکت حمل و نقل زمینی به شماست. اگر هزینه‌های دریافتی، شفاف و منطقی باشد، ‌ بهره‌وری آن را به طور مستقیم روی کسب‌وکار، فروش و فرایندهای لجستیک خود احساس خواهید کرد.

چه بخواهید یک محموله بسیار کوچک و جزئی را جابه‌جا کنید، یا این که بخواهید یک دکل پالایشگاهی چند ده تنی را به‌ جای دیگری از کشور منتقل کنید، شرکت حمل و نقل زمینی موظف است تا هزینه‌های خود را به‌صورت شفاف و عادلانه، طبق تعرفه‌های مصوب به شما ارائه دهد.

به زبان ساده‌تر، زمانی که پیش از ارسال محموله، با شرکت حمل و نقل زمینی قرارداد امضا می‌کنید، هزینه ذکر شده در قرارداد باید ثابت و نهایی باشد و شرکت حمل و نقل داخلی نباید هزینه‌های مضاعفی را به شما تحمیل کند.

۵مالکیت وسیله‌های نقلیه و تجهیزات به‌روز 

اگر به جاده‌های مختلف کشور دقت کنید، بسیاری از وسایل نقلیه فرسوده و ناایمن را می‌بینید که در حال انتقال محموله‌های متنوع به بخش‌های مختلف کشور هستند. اگر شرکت حمل و نقل زمینی که با آن قرارداد می‌بندید، مالکیت وسایل نقلیه به‌روزی را داشته باشد، کیفیت، سرعت و دقت ارسال محموله افزایش می‌یابد و مهم‌تر از همه، محموله شما به‌سلامت به مقصد می‌رسد.

بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل داخلی، تعداد کمی دستگاه‌های سبک برای حمل‌ونقل‌های روزمره و جزئی دارند و برای حمل و نقل جاده ای گسترده و در سطح کسب‌وکار شما از وسایل نقلیه فرسوده و اجاره‌ای استفاده می‌کنند.

پس یکی از ویژگی‌هایی که باید نظر شما را در شرکت حمل و نقل جاده ای جلب کند، مالکیت تعداد قابل‌توجهی از انواع تجهیزات و وسایل نقلیه نو و بروز از طرف شرکت حمل و نقل زمینی داخلی است.

حمل و نقل جاده ای

۶کادر مجرب و متخصص 

لازم به ذکر نیست که فرایندهای حمل و نقل جاده ای، بسیار پیچیده، مهم و پرمسئولیت است و افراد تازه‌کار و بی‌تجربه از پسِ‌ انجام آن بر نمی‌آیند. از ویژگی‌های مهمی که باید در شرکت حمل و نقل زمینی به دنبال آن بگردید، استفاده از تیم‌های فنی و نیروی انسانی باسابقه، مجرب و متخصص است.

هرگونه سهل‌انگاری و بی‌تجربگی کادر شرکت حمل و نقل جاده ای می‌تواند هزینه‌های سنگینی را بر دوش شما قرار دهد یا یک محموله را به طور کامل از بین ببرد و خسارت‌های سنگینی به بار آورد.

۷استفاده از بیمه‌نامه در تمام مراحل 

از مهم‌ترین روش‌هایی که می‌توانید از خسارت به اموال خود و اقتصاد کشور جلوگیری کنید، استفاده از بیمه‌نامه دقیق و معتبر برای ارسال هر محموله است. دریافت بیمه برای محموله‌های تجاری باعث می‌شود خیال شما از لحاظ هرگونه خسارت و حادثۀ احتمالی در امان باشد.

یک شرکت حمل و نقل جاده ای معتبر و متخصص، این نگرانی شما را برای دریافت خسارت پس از حادثه، کاملاً مهم تلقی نموده و هیچ محموله‌ای را بدون بیمه‌نامه، حتی یک‌قدم هم جابه‌جا نمی‌کند.

در نظر داشته باشید اگر مدت زیادی محموله‌های خود را بدون بیمه‌نامه جابه‌جا کنید، ‌ در صورت بروز هرگونه حادثه در حین حمل و نقل، هزینه پرداختی و خسارت شما بسیار بیشتر از مجموع هزینه‌های بیمه چندساله‌تان خواهد بود.

جمع‌بندی 

حوزه حمل و نقل و انواع شرکت حمل و نقل جاده ای در کشور، تأثیر بسیار مهم و مستقیمی روی کسب‌وکار شما و زندگی تک‌تک افراد جامعه دارد. حمل و نقل جاده ای از ارکان مهم زیرساخت‌های هر کشوری است و شما با استفاده از خدمات شرکت‌های معتبر و ایجاد فضای رقابتی، باعث می‌شوید شرکت‌های خصوصی حمل و نقل زمینی داخلی، کیفیت خدمات خود را بهبود بخشند.

باتوجه‌به این مطلب، مهم‌ترین ویژگی‌های یک شرکت حمل و نقل جاده ای معتبر، قانون‌مداری، مسئولیت‌پذیری، وقت‌شناسی و استفاده از تجهیزات، وسایل و نیروهای متناسب با هر نوع فرایند حمل و نقل زمینی است؛ پس برای انتخاب یک شرکت و عقد قرارداد، حتماً به دنبال این ویژگی‌ها باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید