6 خواص مهم عسل آبلیمو که باید بدانید!

کدخبر: ۵۵۹۸۴۴
نمی‌دانم تجربه نوشیدن آب لیمو و عسل را باهم دارید یا نه، اما بد نیست بدانید که شربت آبلیمو عسل بسیار خوشمزه است، در فصل تابستان می‌توانید شربت آبلیمو عسل را میل کنید و در فصل زمستان هم می‌توانید این ترکیب را در قالب یک دمنوش دلچسب استفاده کنید.
6 خواص مهم عسل آبلیمو که باید بدانید!

البته دقت داشته باشد که در طول این مطلب هرجا صحبت از عسل می‌شود، منظور عسل طبیعی است چرا که این نوع عسل است که خواص زیادی دارد و به همین دلیل خیلی از افراد به دنبال خرید عسل طبیعی هستند.

اما این ترکیب جادویی علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه است، خواص بی نظیری هم دارد، خواصی که برگفته از آب لیموی طبیعی و هم چنین عسل طبیعی است و مسلما ترکیب این دو ماده پرفایده، قطعا یک نوشیدنی پرفایده خواهد بود. افرادی که به شیرینی بیشتر علاقه دارند معمولا اقدام به خرید عسل کنار می‌کنند، عسل کنار ذاتا شیرینی بیشتری دارد. 

خواص عسل و آبلیمو چیست؟

عسل خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و ضد التهاب است و برای افرادی که بیماری قلبی عروقی، مشکلات گوارشی، سرماخوردگی و ضعف حافظه دارند، بسیار مفید است. از سوی دیگر، آبلیمو سرشار از انواع ویتامین‌ها است، و خواص فوق‌العاده‎ای برای بدن دارد.

برخی از خواص شگفت انگیز آب لیمو عبارتند از: بهبودی آکنه، بهبودی جوش‌های صورت، آب‌‎رسانی و تنظیم سوخت‌وساز بدن و بسیار از خواص دیگر که به دلیل ویتامین‌های لیمو است.

نکته بسیار جالب این است که برخی خواص در ترکیب آب لیمو و عسل وجود دارند که به صورت جداگانه در هیچ یک از آنها یافت نمی‌شود، اگرچه تمامی خواص ذکر شده برای معجون آبلیمو عسل علمی نیست، اما برخی از آنها اثبات شده‌اند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

کمک به هضم بهتر غذا

کمبود آب بدن می‌تواند باعث یبوست که یک مشکل شایع در کودکان، زنان باردار و همچنین افراد مسن است را افزایش دهد. یکی از خواص عسل و آبلیمو کمک به آبرسانی بدن است که در نتیجه آن فرد از بسیاری از ناراحتی‌های گوارشی که به علت کمبود آب در بدن است در امان می‌ماند.

 همچنین نوشیدن منظم آبلیمو عسل باعث افزایش ترشح معده و ترشح صفرا می‌شود. این امر به تجزیه آسان و منظم مواد غذایی و جذب یکپارچه مواد مغذی کمک می‌کند و درعین حال به دفع نرم نیز کمک می‌کند.

برای ترکیب آبلیمو و عسل می‌توانید از هر نوع عسل طبیعی استفاده کنید، اما اگر به دنبال عسل با طعم ملایم هستید، بهتر است به خرید عسل گون فکر کنید، برای آشنایی با سایر عسل ها می‌توانید به مجله عسل آویشا مراجعه کنید.

می‌تواند به کاهش وزن کمک کند

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که کسانی که بدن آن‌ها به درستی آبرسانی شده باشد نسبت به دیگر افراد کمتر از اضافه وزن رنج می‌برند. همچنین گفته می‌شود مصرف ناشتای عسل و آبلیمو باعث چربی سوزی می‌شود و همچنین مصرف این نوشیدنی چندساعت قبل از غذا باعث می‌شود که فرد غذای کمتری در هر وعده میل کند.

با این حال به گفته خیلی از کارشناسان، وقتی به جای شکر از عسل استفاده می‌کنید، کالری و قند کمتری به بدن شما می‌رسد و به این شکل به کاهش وزن شما کمک می‌شود. پس دقت داشته باشید که شما با خوردن یا نوشیدن قرار نیست لاغر شود، تنها استفاده از عسل به جای شکر، در فرآیند کاهش وزن شما کمک کننده است.

کمک به افزایش ایمنی بدن

نوشیدنی لیمو عسل نیز برای افزایش مصونیت عالی است. عسل و آبلیمو از بدن شما در برابر عفونت های شایع و بیماری های تغییر فصل محافظت می‌کند.

 نوشیدن این مخلوط به طور مرتب ، موارد سرماخوردگی و آنفولانزا و سایر آلرژی ها را در بدن شما کاهش می‌دهد. همچنین عسل دارای خصوصیات درمانی و سرشار از خاصیت آنتی اکسیدان، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است. این امر به حفظ عفونت ها در خلیج و همچنین در بهبودی از بیماری کمک می کند.

کمک به دفع سموم بدن

نوشیدن عسل و آب لیمو می تواند به دفع سموم از بدن شما کمک کند. این کار بدن شما را از رادیکال ها و سمومی که منجر به جوش و یبوست می شود، آزاد می کند.

 سبک زندگی مدرن، عادات غذایی ناسالم، آلودگی، مواد شیمیایی مضر بر سلامت ما تأثیر منفی می گذارد. این عوامل خارجی منجر به تجمع سموم در بدن می شود.

نوشیدن روزانه عسل و آب لیمو به شما کمک می کند تا از شر سموم بدن خلاص شوید. آب عسل و لیمو با خنثی کردن اثرات این رادیکال های آزاد به عنوان یک مقوی موثر کبد عمل می کند.

کمک به سلامت پوست

نوشیدن روزانه عسل و آب لیمو نیز می تواند در دراز مدت از بروز جوش و آکنه بکاهد. خاصیت کنترل کننده چربی لیمو و آنتی اکسیدان های موجود در عسل با هم کار می کنند تا پوست شما را سالم نگه دارند و از ایجاد جوش جلوگیری کنند.

از سنگ کلیه جلوگیری می‌کند

اثر ضد میکروبی عسل و اثر دیورتیک لیمو با یکدیگر همکاری می‌کنند تا باکتری‌ها و مواد ناخواسته‌ای که باعث ایجاد سنگ‌ها می‌شوند را از سیستم شما دفع کنند.

 ادرار غلیظ و اسیدی باعث ایجاد احساس سوزش در هنگام ادرار می شود و همچنین ممکن است باعث ایجاد سنگ شود. آب لیمو عسل قلیایی است و می تواند تا حد زیادی به جلوگیری از این امر کمک کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید