شرایط اسباب کشی در نوروز چیست؟

کدخبر: ۵۶۳۸۸۳
در روزهای تعطیلات بهاری، خیابان‌ها خلوت‌تر است و جابه‌جایی راحت‌تر انجام می‌شود اما نکاتی هم وجود دارد که باید حتما از آنها باخبر باشید. در ادامه برایتان درباره شرایط اسباب‌کشی در نوروز می‌گوییم. اگر قصد اثاث‌کشی دارید، این مقاله را از دست ندهید.
شرایط اسباب کشی در نوروز چیست؟

قوانین را از یاد نبرید

می‌دانید که اسباب‌کشی در تعطیلات نوروز ممنوع است؟ اگر برنامه اسباب‌کشی دارید، باید بدانید که نیاز به هماهنگی با کلانتری‌ها دارید و در غیر این صورت، کارتان غیرقانونی خواهد بود. از ۲۸ اسفندماه تا ۱۵ فروردین سال بعد، امکان اسبا‌ب‌کشی بدون دریافت مجوز وجود ندارد. اگر بدون مجوز، اقدام به این کار کنید، اسباب و وسایلتان توقیف می‌شود. این کار برای تأمین امنیت منازل در طول تعطیلات است.

در روزهای تعطیل نوروز، افراد زیادی به مسافرت می‌روند و منازل بسیاری خالی هستند. نیروی انتظامی با درنظرگرفتن قوانینی این‌چنینی سعی می‌کنند که مانع از آن می‌شوند که فرصت سرقت فراهم شود. برای اسباب‌کشی در طول نوروز باید به کلانتری محل اقامتتان بروید و با ارائه مدارک شناسایی و تعیین مبدأ و مقصد، مجوزهای لازم را دریافت کنید.

به‌جز مراجعه به کلانتری محل، روش دیگری هم برای دریافت مجوز اسباب‌کشی در نوروز وجود دارد. شما می‌توانید با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید و با اطلاع‌دادن درباره اسباب‌کشی خود از آنها بخواهید که مجوز لازم را صادر کنند. در این صورت، مأموری به محل اسباب‌کشی اعزام می‌شود و به درخواستتان بابت دریافت مجوز رسیدگی می‌کند. در این صورت، مشکلی بابت اسباب‌کشی نخواهید داشت.

فرایند اسباب‌کشی در نوروز چیست؟

همان‌طور که گفته شد، برای اثاث کشی در ایام نوروز باید مجوز لازم را از کلانتری محل دریافت کنید. از سوی دیگر، حواستان به درخواست وسیله مناسب برای حمل‌ونقل هم باشد. با مراجعه به شرکت‌ها و برندهای معتبری که در این زمینه فعالیت می‌کنند، خیالتان بابت کیفیت روند اسباب‌کشی راحت خواهد بود.

(برای رزرو اسباب کشی سریع کلیک کنید)

یادتان باشد که امکان دارد در روزهای تعطیلات نوروز، بسیاری از شرکت‌ها فعالیت نداشته باشند. برای اینکه به مشکلی در زمینه پیداکردن وسیله حمل‌ونقل برخورد نکنید، بهتر است که پیش از شروع تعطیلات برای روز اسباب‌کشی برنامه‌ریزی کنید و هماهنگی‌های لازم را انجام بدهید.

اگر به‌سراغ روش استفاده از خدمات آنلاین حمل‌ونقل هم می‌روید، حواستان به این باشد که امکان پیداکردن نیرویی فعال در روزهای تعطیل کمتر از زمان‌های دیگر است. برای اسباب‌کشی باید وسایلتان را هم آماده کنید و آنها را در بسته‌بندی‌های مناسب قرار بدهید.

برای اینکه در تعطیلات نوروز با فروشگاه‌های بسته مواجه نشوید، از پیش برای تهیه کارتن‌ها و بسته‌های مناسب برای قراردادن اسباب و وسایلتان برنامه‌ریزی کنید. باید بدانید که در زمان تکمیل فرم‌های مربوط به اسباب کشی تهران و شهرستان باید تاریخ‌های دقیق و نشانی را وارد کنید و به‌اطلاع نیروی انتظامی برسانید.

پیش‌بینی‌های لازم را انجام بدهید

پیش‌بینی‌های لازم را انجام بدهید

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، برای اسباب‌کشی در تعطیلات نوروز باید مجوز داشته باشید. همیشه پیش از شروع فرایند اثاث‌کشی، اطلاعاتتان را در این زمینه کامل کنید تا در روزهای تعطیل دچار دردسر نشوید.

  • به کلانتری محل مراجعه کنید تا اطلاعات کاملی درباره فرایند دریافت مجوز برای اسباب‌کشی در تعطیلات داشته باشید.

  • برای بسته‌بندی وسایلتان، ابزارهای لازم در اختیار داشته باشید. چسب نواری پهن، روزنامه، پارچه و کاغذ برای بسته‌بندی ایمن وسایل تهیه کنید.

  • کارتن‌ها و جعبه‌های مناسبی برای بسته‌بندی وسایلتان در نظر بگیرید. در روزهای تعطیل، احتمال اینکه بتوانید این وسایل و ابزارها را تهیه کنید، کمتر می‌شود.

از میان شرکت‌های معروف می‌توانید به‌سراغ برندهایی بروید که مشهور و خوش‌نام هستند و امکان درخواست خدماتشان به‌طور آنلاین وجود دارد. این شرکت‌ها بی‌دردسر و بدون نیاز به هماهنگی‌های چندمرحله‌ای، به شما کمک می‌کنند که برای جابه‌جایی خود برنامه‌ریزی داشته باشید.

در آخر

اسباب‌کشی فرایند ساده‌ای نیست اما با برنامه‌ریزی و آگاهی از قوانین و روند کار می‌تواند راحت و سریع پیش برود. اگر قصد انجام این کار را در نوروز دارید هم باید بدانید که در طول تعطیلات ممنوعیت‌هایی در این زمینه وجود دارد و باید حتما با نیروی انتظامی هماهنگی‌های لازم را انجام بدهید. چنانچه حواستان به این موضوع نباشد، امکان دارد که خودروی حمل‌ونقل وسایلتان توقیف شود.

با اطلاع‌رسانی به پلیس ۱۱۰ یا کلانتری محل، مجوز لازم را دریافت می‌کنید و بی‌دغدغه به اسباب‌کشی مشغول می‌شوید. برای جابه‌جایی هم بهتر است که به سراغ شرکت‌های حمل‌ونقل معروفی بروید که از راه اینترنتی یا حضوری، امکان درخواست استفاده از خدماتشان را در اختیارتان قرار می‌دهند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید