نکات طلایی در طراحی روف گاردن + هزینه اجرا و معرفی بهترین شرکت اجرای روف گاردن

کدخبر: ۵۶۴۸۰۵
از آنجایی که استفاده از روف گاردن در زندگی آپارتمان نشینی اهمیت زیادی دارد، در این مقاله به بیان اهمیت روف گاردن و ارائه اطلاعاتی درباره : هزینه اجرای روف گاردن با چوب پلاست و هزینه اجرای روف گاردن با ترمووود و همینطور معرفی بهترین شرکت اجرای روف گاردن پرداخته شده است.

یکی از سازه­ های نوین که به دلیل افزایش آپارتمان نشینی و کاهش فضای سبز شهری طرفداران زیادی را در سال‌­های اخیر به خود اختصاص داده است، روف گاردن یا بام سبز است. با استفاده از این سازه کاربردی می­توان علاوه بر ایجاد محیط دلنشینی برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت روی پشت بام، موجب کاهش دادن آلودگی‌ های جوی و افزایش اکسیژن هوا شد.

امروزه طراحی و ساخت روف گاردن با استفاده از مصالح نوینی مانند چوب پلاست و ترمووود انجام می­شود. در این مقاله ضمن بیان اهمیت ساخت روف گاردن و هزینه اجرای روف گاردن با مصالح نوین ، به بیان اجزای مورد استفاده در ساخت آن و نکات طلایی در طراحی روف گاردن خواهیم پرداخت و در پایان بهترین شرکت برای اجرای روف گاردن را برای شما بیان خواهیم کرد. پس بهتر است قبل از سفارش روف گاردن این مطلب را تا انتها بخوانید.

 طراحی روف گاردن + هزینه اجرا

اهمیت ساخت روف گاردن در ساختمان

پشت بام ساختمان ها جزو مکان­هایی است که زیاد مورد استفاده قرار نمی­گیرد و در بیشتر موارد بلااستفاده به حال خود رها شده­است. از طرف دیگر افزایش آپارتمان نشینی در زندگی شهری، فضاهایی مانند حیاط های سرسبز را از ساختمان­ ها حذف کرده که باعث یکنواختی و کسل‌کننده شدن فضای ساختمان شده است.

به همین منظور ایده زیبا و جالبی که در سال‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته، ساخت روف گاردن یا پشت بام سبز است. روف گاردن در ابتدا چندان با استقبال مواجه نشد، ولی به مرور که اهمیت و کارایی آن هم از نظر زیباسازی و هم حفاظت از محیط زیست روشن شد، بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت و به عنوان یک بخش جدید و مهم پروژه ­های ساختمان­سازی اضافه شد.

هزینه و قیمت اجرای روف گاردن با مصالح مختلف

دو مورد از مصالح پرطرفداری که امروزه برای ساخت روف گاردن مورد استفاده قرار می­گیرند، چوب پلاست و ترمووود هستند. در این بخش قصد داریم شما را با هزینه اجرای روف گاردن با ترمووود و هزینه اجرای روف گاردن با چوب پلاست آشنا کنیم تا بتوانید با دید بهتری با توجه به بودجه‌ ای که در اختیار دارید مصالح مناسبی را برای ساخت روف گاردن ساختمان خود انتخاب کرده و سفارش دهید.

هزینه اجرای روف گاردن ارزان

1) هزینه اجرای روف گاردن با ترمووود :

چوب ترمو یکی از انواع چوب های طبیعی است که به دلیل گذراندن عملیات حرارتی پیشرفته و فراوری هایی که روی آن انجام شده به یک چوب بسیار مقاوم و بادوام تبدیل شده است و جلوه بسیار زیبایی دارد. این چوب به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد، برای استفاده در فضای باز و شرایط جوی مختلف بسیار مناسب است. ولی باید گفت که این چوب نسبت به سایر چوب های طبیعی از قیمت بالاتری برخوردار است. لذا اگر شما هزینه اجرای روف گاردن با ترمووود را در اختیار دارید این مورد بهترین گزینه برای ساخت روف گاردن ساختمان شما محسوب می‌­شود.

برای اطلاع از قیمت خرید ترموود برای اجرای روف گاردن کلیک کنید.

2) هزینه اجرای روف گاردن با چوب پلاست :

یکی دیگر از مصالح نوین در ساخت روف گاردن، چوب پلاست است و همان طور که از نام آن مشخص است با استفاده از ترکیب چوب و پلاستیک تولید می‌­شود و به دلیل طراحی خاصی که دارد جلوه بسیار زیبا و با شباهت بالا به چوب طبیعی دارد. قیمت چوب پلاست در مقایسه با ترمو وود ارزان تر است و به همین جهت توصیه می شود افرادی که دوست دارند جلوه چوب طبیعی را تجربه کنند، ولی هزینه اجرای روف گاردن با ترمووود را ندارند می­توانند از چوب پلاست برای ساخت روف گاردن ساختمان خود استفاده کنند.

برای اطلاع از قیمت خرید چوب پلاست برای اجرای روف گاردن کلیک کنید.

اجزای مورد استفاده در ساخت روف گاردن

برای ساخت هر روف گاردن یا پشت بام سبز به اجزای مختلفی نیاز است که هر کدام از آنها بستگی به نوع کاربری و میزان فضای پشت بام شما دارند. اجزای مورد استفاده در ساخت روف گاردن را می‌توان به دو دسته اجزای اصلی و تجهیزات جانبی تقسیم کرد.

اجزای اصلی روف گاردن

  • کفپوش بام: یکی از مهم‌ترین عناصر اصلی برای ساخت روف گاردن استفاده از کفپوش مناسب فضای باز است. این کفپوش­ها به شما کمک می­کند تا سطح زیباتری را در پشت بام خود ایجاد کنید و همچنین مقاومت پشت بام را افزایش دهید. برای ساخت این کفپوش­ها می­توان از چوب ترمووود یا چوب پلاست استفاده کرد.

  • ساخت گلدان یا فلاورباکس: دومین مورد از اجزای اصلی روف گاردن، گلدان روی بام یا فلاورباکس است. این فلاورباکس ها که می­توان آنها را از چوب پلاست یا ترمووود تهیه کرد، در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و شما می­توانید به راحتی و بدون داشتن هیچگونه نگرانی گیاهان موردنظر خود را درون آنها پرورش دهید.

تجهیزات جانبی

  • مبلمان مناسب برای فضای باز: شما می‌­توانید برای استراحت و نشیمن از مبلمان­های مناسب فضای باز در روف گاردن خود استفاده کنید. این مبلمان­ها با استفاده از متریال مقاومی مانند چوب پلاست ساخته می­شوند که از نظر ظاهری به چوب طبیعی شباهت دارند و در برابر شرایط جوی مختلف مقاوم هستند.

  • استفاده از باربیکیو در پشت بام: شما می­توانید برای برگزاری مهمانی­های خانوادگی و دوستانه و یا تهیه غذا در پشت بام، از باربیکیو استفاده کنید.

  • آلاچیق پشت بام: روف گاردن فضایی برای استراحت و تفریح در روی پشت بام است که شما می­توانید با ساخت آلاچیق هایی با طرح­ها و شکل­های مختلف، سایبان مناسبی برای استراحت داشته باشید که می­تواند از شما در شرایط جوی بارانی نیز محافظت کند. این آلاچیق ها را باید با استفاده از متریال مقاوم مانند چوب پلاست یا ترمووود سفارش دهید تا در برابر عوامل جوی مقاوم باشند.

شما می­توانید برای خرید آلاچیق روف گاردن با کیفیت بسیا بالا و قیمت مناسب به سایت رسپیناوود مراجعه کنید. همچنین می­توانید تجهیزات دیگری مانند: آبنما، مجسمه های مختلف و ... را نیز استفاده کنید که انتخاب آنها به سلیقه شما بستگی دارد.

 هزینه اجرای روف گاردن مدرن

نکات طلایی و مهم در طراحی روف گاردن

برای طراحی و ساخت روف گاردن باید نکات مهمی را در نظر گرفت که عبارتند از:

  • توجه کنید روف گاردن یک فضای باز است که ممکن است حریم خصوصی در آن کمتر رعایت شود. پس اگر نگران حفظ حریم شخصی خود هستید، فضای روف گاردن خود را با استفاده از پارتیشن یا نرده هایی محافظت کنید.

  • برای اجرای روف گاردن باید گیاهان مناسبی برای تزیین با توجه به مساحت فضا انتخاب شود.

  • در ساخت روف گاردن بسترسازی و دیوارسازی نیز اهمیت زیادی دارد. بسترسازی کف روف گاردن باید به صورت درست و اصولی و توسط متخصصین انجام شود، تا عوامل جوی و رشد ریشه گیاهان موجب آسیب رسیدن به سقف ساختمان نشود.

  • در طراحی و ساخت روف گاردن از تجهیزات و اجزای مناسب برای فضای باز استفاده کنید تا در شرایط جوی مختلف مقاوم باشند.

  • در ساخت روف گاردن خود از نورپردازی زیبا و مناسبی استفاده کنید، تا جلوه جذاب تری را برای روف گاردن خود فراهم آورید.

  • روف گاردن ها به سیستم های زهکشی و آبیاری مخصوص مناسبی نیاز دارند تا بتوانند هم آب باران را ذخیره کنند و هم در آب های حاصل از آبیاری گیاهان روف گاردن را به درستی هدایت کنند تا از پشت بام خارج شوند.

بهترین شرکت اجرای روف گاردن

باتوجه به اینکه روف گاردن جزو فضای بیرونی ساختمان است و در معرض شرایط آب و هوایی مختلف قرار می‌­گیرد، داشتن دوام و کیفیت مصالح و اجزای به کار رفته در آن اهمیت بسیار زیادی دارد. در میان شرکت­های مطرح در این حوزه، یکی از بهترین شرکت های اجرای روف گاردن شرکت رسپینا چوب راشین است که علاوه بر عرضه انواع مختلف ترموود و چوب پلاست، در زمینه اجرای روف گاردن در سراسر کشور در حال فعالیت است و توانسته با ارائه بهترین کیفیت در ساخت و اجرای روف گاردن نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

ساخت روف گاردن در این شرکت توسط یک تیم تخصصی انجام می‌­شود و شما می­توانید برای ارتباط با این مجموعه به سایت رسپیناوود به آدرس respinawood مراجعه کرده یا با شماره ۰۹۱۲۲۲۴۴۱۲۸ تماس حاصل کنید.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد؛ یکی از اجزای مهم در ساخت و ساز ساختمان­ها که طرفداران زیادی دارد و جایگزین خوبی برای فضای سبز منازل است، روف گاردن یا پشت بام سبز است. روف گاردن از اجزا و عناصر مختلفی تشکیل شده که برای انتخاب هر کدام از آنها دانستن یک سری نکات مهم و اصولی ضروری است و مهمتر از آن سپردن این کار به افراد متخصص و ماهر در این زمینه است.

در این مقاله سعی کردیم ضمن معرفی اجزای مورد استفاده در ساخت روف گاردن و بیان نکات مهم در طراحی روف گاردن ، شما را از هزینه اجرای روف گاردن با ترموود و همینطور هزینه اجرای روف گاردن با چوب پلاست که دو مورد از مصالح پر استفاده در ساخت روف گاردن هستند مطلع کنیم تا شما بتوانید بر اساس میزان بودجه ای که برای ساخت روف گاردن در نظر گرفته ­اید یکی از آنها را برای ساختمان خود سفارش دهید.

همچنین یکی از بهترین شرکت های اجرای روف گاردن را نیز به شما معرفی کردیم تا شما بتوانید با اطمینان خاطر اجرای روف گاردن در ساختمان خود را به یک تیم تخصصی واگذار کنید و خیالتان بابت استحکام و دوام این سازه راحت باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید