ویژگی های سنگ بازالت برای دکوراسیون

کدخبر: ۵۶۶۶۲۵
سنگ بازالت یک سنگ آذرین آتشفشانی دانه ریز به رنگ های تیره می باشد. این سنگ از مواد معدنی پلاژیوکلاز و ایروکسن تشکیل شده است. اکثر اوقات این سنگ ها توسط جریان گدازه و در آستانه ها و دایک ها ایجاد می شوند. بازالت یک سنگ برون زا می باشد. می توان گفت که بازالت از نظر ترکیب شبیه سنگ گابرو می باشد، اما اندازه دانه در هر دو سنگ متفاوت است.
ویژگی های سنگ بازالت برای دکوراسیون

 بازالت فراوان ترین سنگ بستر است که بیشتر پوسته اقیانوسی را تشکیل می دهد اما در پوسته قاره ای می تواند در جریان گدازه و بازالت سیلابی یافت شود. بازالت بیشتر از هر نوع سنگی در زیر سطح زمین قرار دارد. اکثر مناطق درون حوضه های اقیانوسی زیر زمین بازالت قرار دارد.

سنگ بازالت یک سنگ بسیار مهم در سطح زمین می باشد، همچنین یک سنگ فراوان بر روی سطح کره ماه است. بسیاری از سطح کره ماه توسط جریان گدازه بازالت و بازالت های سیلابی پوشیده شده است.

سنگ بازالت چیست؟

سنگ بازالت یک سنگ آذرین دانه ریز می باشد که شایع ترین نوع سنگ آتش فشانی روی زمین است. جز اصلی پوسته اقیانوسی که در بسیاری از جزایر اقیانوسی مانند ایسلند، رئونیون و جزایر هاوایی است. بازالت معمولا یک ماتریس بسیار ریز دانه یا شیشه ای است که با دانه های معدنی قابل مشاهده در هم آمیخته شده است.

بازالت بر اساس محتویات و بافت های معدنی آن تعریف می شود. توضیحات فیزیکی بدون زمینه کانی شناسی، ممکن است در برخی از شرایط غیر قابل اعتماد باشد. این سنگ معمولا به رنگ خاکستری تا سیاه است اما به دلیل اکسید شدن مواد معدنی مافیک ( غنی از آهن) و دیگر اکسیدها آن به سرعت تغییر رنگ می دهد و به رنگ های قهواه ای یا قرمز تغییر می کند.

اغلب این سنگ به عنوان سنگ تاریک شناخته می شود اما به دلیل فرایندهای ژئوشیمی منطقه ای طیف وسیعی از سایه ها را نشان می دهد. به دلیل هوازدگی یا غلظت بالای پلاژیوکلاز بعضی از بازالت ها می توانند رنگ روشن تری نیز داشته باشند.

محیط های تشکیل  سنگ بازالت

  • مرزهای اقیانوسی

  • نقاط گرم اقیانوسی

  • توده های گوشته و نقاط داغ زیر پوسته قاره

مرزهای اقیانوسی: اکثر سنگ های بازالت در مرزهای صفحه ای در خط الراس اقیانوس میانی تولید می شوند. در این نقاط به دلیل جریان های جا به جایی سنگ مذاب را از اعماق گوشته به سطح اقانوس فوران می کند. این فوران های شکاف زیر دریا اغلب گدازه های بالشتی را تولید می کند.

نقاط گرم اقیانوسی: مکان دیگری که ممکن است بازالت در آنجا تولید شود، بالای نقاط گرم اقیانوسی است. این مناطق مکان هایی است که یک توده کوچک سنگ مذاب از یک نقطه داغ در هسته زمین از طریق گوشته بالا می آید. جزایر هاوایی نمونه ای از این مناطق است که از آتشفشان های بازالتی در بالای نقاط گرم اقیانوسی ساخته شده اند.

تشکیل بازالت در این مکان ها با فوران مذاب در کف اقیانوس آغاز می شود. اگر نقطه آغاز حفظ شود، فوران های مکرر می تواند مخروط آتشفشانی را بزرگ و بزرگتر کند تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ شود و تبدیل به یک جزیره شود. می توان گفت که تقریبا همه جزیره های هاوایی از فوران سنگ های مذاب بازالت در کف دریا ساخته شده اند.

کاربرد سنگ بازالت

کاربرد سنگ بازالت

بازالت به عنوان یک سنگ خرد شده برای مصرف های ساختمانی به عنوان سنگدانه استفاده می شود. بازالت خرد شده برای پایه جاده، سنگدانه بتنی، سنگ فرش آسفالت، سنگ فیلتر در مزارع زهکشی و هدف های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از موارد می توان بازالت را به شکل های متفاوتی برش داد. شکل های نازک سنگ بازالت برای استفاده به عنوان کاشی کف، روکش ساختمان، بناهای تاریخی مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی این سنگ ها را پودر می کنند و در کشاورزی از آن استفاده می کنند.

برای خرید سنگ نما قیمت به لینک https://iranianplateaubasalt.com/خرید-سنگ-بازالت/ مراجعه فرمایید.

استفاده از سنگ بازالت در صنعت های کشاورزی

همانطور که گفته شد بازالت یک سنگ آذرین می باشد که از طریق سرد شدن و انجماد ماگما و گدازه ایجاد شده است. وقتی که به صورت پودر درآید باعث بهبود خاک کشاورزی می شود. سنگ های آذرین مانند سنگ بازالت و گرانیت بیشترین میزان مواد معدنی را دارند. بازالت تعادل بیشتری از مواد مغذی برای سلامت و سرزندگی مطلوب گیاه را فراهم خواهد کرد.

پودر بازالت

پودر بازالت با گذشت زمان جریان مداوم مواد مغذی را برای گیاه ارائه می دهد حتی اگر تجزیه شود. هر چقدر که مواد آلی به خاک اضافه شود نمی تواند کمبود مواد معدنی گیاه را جبران کند. اگر عملکرد محصولات زراعی شما ضعیف باشد حتی با وجود مزایای کمپوست ها، کودها و زهکشی خوب ممکن است خاک شما باز دچار کمبود مواد معدنی شده باشد.

 آزمایش کردن خاک همیشه ایده خوبی است تا به شما در مسیر درست کمک کند. بازالت دارای محتوای بسیار بالایی از سیلیس و آهک است که به آسانی متابولیزه می شود و باعث باروری مناسب خاک می شود. استفاده از گرد و غبار سنگ یک روش کم هزینه و با تاثیر زیاد برای کمک به بازسازی خاک شما می باشد.

تاثیرات محیطی سنگ بازالت

بازالت یک سنگ بی اثر است که تاثیری بر پارامترهای آب ندارد. همین امر باعث می شود که برای آکواریوم ها انتخاب خوبی باشد، زیرا باعث بالا یا پایین رفتن PH نمی شود؛ علاوه بر آن بر سختی آب نیز تاثیری نخواهد داشت. از آنجایی که بازالت بیشتر حوضه های اقیانوس را تشکیل می دهد این سنک یک انتخاب طبیعی برای استفاده در مخازن آب شور شما خواهد بود.

آکواریوم های آب شیرین می توانند از مزایای فوق العاده این سنگ نیز برخوردار شوند. سنگ بازالت بسیار سریع تر از سایر سنگ های آذرین تجزیه می شود و مواد مغذی خود را به طبیعت و گیاهان می دهد. بازالت برای بسیاری از انواع ویواریم ها نیز مناسب می باشد، ویواریوم به محل بسته ای برای زندگی گیاهان گفته می شود که می تواند روی میز شما قرار بگیرد. توجه کنید که این سنگ تقریبا متراکم است بنابراین باید محکم قرار گرفته و به طور خطرناک روی همدیگر پیچیده نشود.

منبع: Iranianplateaubasalt.com

09122784960

کارخانه:

09121244960

0215622474

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید