سرور مجازی برای چه سایت هایی مناسب است؟

کدخبر: ۵۶۸۱۷۸
امروزه بیشتر کسب و کارها به صورت آنلاین در حال حرکت هستند و فروشگاه های آنلاین نقش مهم تری در چرخه اقتصادی پیدا کرده اند.
سرور مجازی برای چه سایت هایی مناسب است؟

اگر به عنوان یک کارفرما وارد دنیای اینترنت شوید و کسب و کار خود را در این زمینه بسازید، با طیف گسترده ای از اصطلاحات عجیب و غریب و پیچیده مواجه می شوید که ممکن است در ابتدا شما را بترسانند، اما به مرور زمان با آنها آشنا شوید و این ترس ناپدید می شود.

سرور مجازی یکی از اصطلاحاتی است که در این راه با آن مواجه خواهید شد و لازم است برای بهینه سازی سایت خود با این اصطلاح و مکانیزم آن آشنا شوید. سرور مجازی به عنوان تفاوت بین سرور اختصاصی و سرور اشتراکی تعریف می شود، در ادامه شما را با این کلمه بیشتر آشنا خواهیم کرد.

قبل از هر چیز بهتر است با اصطلاح سرور آشنا شوید تا بتوانید اصطلاحات مربوط به آن را به طور دقیق تری درک کنید. سرور در لغت به معنای سرویس دهنده است. در عمل به عنوان سیستم سرور، کنترل کننده، میزبان و مدیریت یک یا چند سایت استفاده می شود.

سرور اختصاصی ( https://www.novinhost.org/dedicated-server/  ) را می توان رایانه ای همیشه روشن دانست که در هر زمانی از شبانه روز آماده پاسخگویی به نیازهای کاربران است. زمانی که کاربر عبارتی را در نوار مرورگر موتور جستجو می کند، مرورگر اطلاعات مربوطه را از سرور بازیابی کرده و به کاربر تحویل می دهد. اگر این سرور مورد نظر با استفاده از نرم افزارهای مختلف به چند قسمت تقسیم شود، هر قسمت را سرور مجازی می نامند. این سرور به شما کمک می کند تا با افزایش ترافیک سایت، صفحه وب شما سریعتر بارگذاری شود.

نکات مثبت استفاده از سرور مجازی

نکات مثبت استفاده از سرور مجازی

اگر سایت شما به تازگی راه اندازی شده باشد، مشکلی نخواهد بود، اما با تولید و آپلود محتوای بیشتر، تعداد بازدید از سایت افزایش می یابد. در این صورت سایت سرعت پایینی خواهد داشت. در این شرایط وجود سرور مجازی ضروری است.

به عبارت دیگر برای یک سایت جدید طراحی شده، یک هاست اشتراکی کافی است، اما زمانی که تعداد بازدیدکنندگان افزایش یابد، سرعت وب سایت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. برای حل مشکل سرعت پایین و حفظ کاربران بالقوه، باید سرور خود را به VPS یا سرور مجازی تبدیل کنید.

این سرور به طور خاص سرعت و عملکرد صفحه وب را در مقایسه با هاست یا هاست اشتراکی افزایش می دهد. سرور مجازی یک انتخاب بسیار مناسب برای کارفرمایانی است که می خواهند امنیت سایت خود را بهبود بخشند، زیرا این سرور فضای بزرگتری برای پشتیبان گیری یا بازیابی اطلاعات دارد.

کاربرد سرور مجازی

می توانید از خدمات سایت هایی که ایران را تحریم کرده اند استفاده کنید، البته در صورتی که آی پی خارج از کشور باشد این امکان وجود دارد. این سرور برای میزبانی یک صفحه وب با مصرف بالا و یا میزبانی چندین وب سایت با مصرف کم یا متوسط ​​کارآمد است. این سرور می تواند به عنوان یک عامل ثانویه برای ارتباطات و رمزگذاری داده ها استفاده شود.

دامنه و هاست و ارتباط آن با سرور مجازی

برای ایجاد یک وب سایت ابتدا به یک دامنه نیاز دارید، در واقع، زمانی که هدف طراحی وب سایت خود را مشخص کردید، باید به فکر خرید و ثبت دامنه باشید. دامنه در واقع نام و آدرس اینترنتی شماست و کاربران از طریق آن می توانند شما را در هزاران سایت مشابه پیدا کنند.

بنابراین می توان گفت دامنه یک نام منحصر به فرد و انحصاری است. دامنه از دو بخش تشکیل شده است: نام و پسوند، در انتخاب نام محدودیتی وجود ندارد و کاملا سلیقه ای است. پسوند آن نیز نوع سایت را نشان می دهد، به عنوان مثال: پسوند com نشان دهنده یک سایت تجاری بین المللی و ir نشان دهنده ایرانی بودن سایت است. خرید دامنه و همچنین اجاره آن باید هر ساله ثبت شود، در صورت اتمام قرارداد و عدم ثبت مجدد دامنه به سایت دیگری داده می شود.

هاست یا میزبانی وب در واقع جایی است که اطلاعات مربوط به وب سایت شما قرار می گیرد تا کاربر بتواند آن را ببیند. شما در واقع به مکانی در اینترنت برای میزبانی سایت خود نیاز دارید که همان هاست است. اطلاعات مربوط به سایت شما باید در دستگاهی قرار گیرد که به صورت 24 ساعته به اینترنت متصل است و کاربر می تواند در هر زمانی از شبانه روز از وب سایت شما بازدید کند. این دستگاه همان سرور را میزبانی می کند و می تواند سرور مجازی یا سرور اختصاصی باشد. در واقع نوع هاست با توجه به نوع سایت و امکانات رفاهی آن انتخاب می شود.

سخن پایانی با نوین هاست

انتخاب هاست مناسب ، ثبت دامنه و انتخاب سرور مناسب برای پشتیبانی سایت ها نیاز به دانش و تخصص زیادی دارد و این عملیات توسط شرکت های طراحی سایت انجام می شود. در این میان انتخاب یک شرکت معتبر برای دریافت خدمات هاست ارزان و سرور مجازی یکی از بزرگترین دغدغه های صاحبان مشاغل اینترنتی است. در این راستا به شما پیشنهاد می کنیم بهترین خدمات سرور مجازی ایران و خارج ، سرور اختصاصی و ... را از نوین هاست دریافت کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید