انواع روش‌های درخواست خودرو در ایران

کدخبر: ۵۷۰۶۲۸
شهرها بزرگ‌تر و شلوغ‌تر شده‌اند و تردد در آنها هم دیگر مانند گذشته‌ها ساده نیست.
انواع روش‌های درخواست خودرو در ایران

برای جابه‌جایی در نقاط مختلف شهر باید با روش‌های مختلف آشنا باشید و هریک را تجربه کنید تا به بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای خود برسید. برای درخواست خودرو چه امکاناتی در اختیارتان است؟ انواع روش‌های تاکسی‌گرفتن را می‌شناسید؟ 

«درخواست تاکسی»

 روش‌های اینترنتی برای درخواست خودرو 

درخواست خودرو

برای جابه‌جایی‌های درون‌شهری، انتخاب‌های مختلفی پیش رویتان است. با وجود خدمات تاکسی آنلاین هم درخواست خودرو ساده‌تر از همیشه شده است. درخواست اینترنتی خودرو امکانات مختلفی در اختیارتان می‌گذارد. از این امکانات باید به موارد زیر اشاره کنیم: 

  • تاکسی تلفنی؛ 

  • درخواست تاکسی برای خودتان؛ 

  • درخواست تاکسی برای دیگران؛ 

  • درخواست خودرو اشتراکی؛ 

  • درخواست تاکسی برای سفر برون‌شهری؛ 

۱. تاکسی تلفنی 

تعجب نکنید که روش رزرو تلفنی تاکسی را هم درمیان راهکارهای اینترنتی قرار داده‌ایم. واقعیت این است که اگر با اپلیکیشن‌ها به‌راحتی کار نمی‌کنید یا به‌ هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارید، امکان درخواست خودروهای اینترنتی با تماس تلفنی هم مقدور است. 

شرکت‌های معتبری که در این زمینه فعالیت می‌کنند و با اپلیکیشن‌ها به شما اجازه درخواست خودرو می‌دهند، شماره‌های تماسی برای رزرو تلفنی هم دارند. با شماره‌های مخصوص شرکت‌های اینترنتی که تماس بگیرید، مبدأ و مقصدتان ثبت می‌شود. 

اپراتورها هزینه سفر را تلفنی اعلام می‌کنند و در صورت تمایل می‌توانید آن را تأیید کنید. اطلاعات سفر هم مانند شماره پلاک خودرو و نام راننده برایتان پیامک می‌شود. در واقع، همان مسیر ثبت سفارش اینترنتی خودرو از راه تلفن برای متقاضیان تلفنی هم طی می‌شود. 

۲. درخواست تاکسی برای خودتان 

استفاده از اپلیکیشن‌ها برای درخواست تاکسی روش راحت و رایجی است که در شهرهای مختلف کاربرد زیادی دارد. روند ثبت سفارش بسیار ساده است. باید به اپلیکیشن موردنظرتان وارد شوید، مبدأ و مقصد سفر درون‌شهری را مشخص کنید و ببینید که هزینه آن چقدر می‌شود. 

اگر با هزینه موافق باشید، درخواستتان را نهایی می‌کنید و نزدیک‌ترین سرویس به محل درخواست در کمترین زمان، خود را به شما می‌رساند. در اپلیکیشن‌ها زمان حدودی سفر هم به کاربر اعلام می‌شود تا بداند که چه ساعتی به مقصد می‌رسد. 

۳. درخواست تاکسی برای دیگران 

امکان درخواست خودروی اینترنتی برای شخصی به‌جز خودتان هم وجود دارد. شاید بخواهید فرزندتان را به مدرسه بفرستید و قصد استفاده از چنین خدماتی را دارید. کافی است، گزینه درخواست خودرو برای دیگری را در اپلیکیشن‌ها انتخاب کنید. مزایای چنین خدماتی بسیار زیاد است. 

شما می‌توانید مسیر حرکت خودرو در طول این سفر را از روی اپلیکیشن دنبال کنید. برای مثال، اگر نگران رسیدن فرزندتان به مقصد هستید، با اپلیکشن همه‌چیز را دنبال کنید و ببینید که در هر لحظه در کدام نقطه از مسیر قرار دارد. هزینه را هم که خودتان می‌توانید پرداخت کنید و نیازی نیست که شخصی که برای او تاکسی اینترنتی گرفته‌اید، هزینه‌ای بپردازد. 

۴. درخواست خودرو اشتراکی 

تاکسی اشتراکی از ایده‌های ناب خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری است. در این روش، شما و کاربران دیگری که مسیری مشترک یا در محدوده‌ای یکسان دارید با هم سوار بر یک خودرو می‌شوید. 

چنین روندی به کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری کمک زیادی می‌کند. به‌جای اینکه افرادی در مسیرهای مشابه با تاکسی‌های جداگانه تردد کنند، در خودروهایی مشترک به مقصدهای موردنظر خود می‌رسند. 

اگر دوست دارید که خودرو به‌طور دربست در اختیار خودتان باشد، بهتر است که گزینه‌های دیگر را انتخاب کنید. چنانچه مشکلی با همسفران دیگر در طول مسیر ندارید، با تاکسی اشتراکی به حفظ محیط‌ زیست و کم‌شدن هیاهوی شهری کمک کنید. 

۵. درخواست تاکسی برون شهری 

تاکسی برون شهری

تاکسی‌های اینترنتی خدماتی برای سفرهای برون‌شهری هم ترتیب داده‌اند. در حال حاضر، سفر بین استانی با رزرو اینترنتی تاکسی مقدور است. چنین سفرهایی برای کسانی مناسب است که میلی به استفاده از اتوبوس ندارند و به‌ دلایل مختلف نمی‌توانند با خودروی شخصی به سفرهای جاده‌ای بروند. 

تاکسی اینترنتی بین شهری در دوران کرونا و برای افرادی که دچار بیماری هستند هم گزینه بسیار خوبی برای سفر است. رانندگانی خبره با خودروهایی مناسب در این مسیرها فعالیت می‌کنند. هزینه‌ها هم مقرون‌به‌صرفه است. برای درخواست چنین سرویسی می‌توانید از همان اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که برای سفرهای درون‌شهری، درخواست خودرو می‌دهید. 

مبدأ و مقصد سفر را مشخص می‌کنید، در جریان هزینه‌ها قرار می‌گیرید و سفارشتان را ثبت می‌کنید. اطلاعات راننده و خودرو هم مانند همیشه برایتان فرستاده می‌شود. در این سفرها باید مدارکی هویتی هم به‌همراه داشته باشید. 

در آخر 

برای رزرو تاکسی در شهرهای مختلف، امکانات و انتخاب‌های مختلفی پیش رویتان قرار دارد. اگر با اینترنت و اپلیکیشن‌ها مأنوس هستید که حتما از روش‌های جدید درخواست تاکسی استقبال می‌کنید. چنانچه با این‌ موارد زیاد آشنا نباشید هم با چند بار امتحان‌کردن متوجه می‌شوید که روند بسیار ساده و بهینه‌ای را در اختیارتان می‌گذارند. در این صورت، احتمال اینکه باز هم از روش‌های سنتی استفاده کنید، خیلی کم می‌شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید