مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با مدرک دیپلم امکان پذیر است؟

کدخبر: ۵۷۰۷۶۵
ایتالیا یکی از کشورهای تاریخی است که به واسطه پیشرفت‌های قابل توجهی که در سال‌های اخیر کرده، بسیاری از افراد این کشور را برای تحصیل و زندگی انتخاب می‌کنند.

 به صورت کلی به واسطه هزینه‌های پایین تحصیل در کشور ایتالیا و ارائه انواع بورسیه‌های مختلف به دانشجویان بین المللی باعث شده تا بسیاری از افراد ایتالیا را به عنوان کشور مقصد خود برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند.

در این بین افرادی که مدرک دیپلم دارند، این سوال مهم را مطرح می‌کنند که آیا امکان تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم وجود دارد یا خیر؟ به منظور پاسخ به این سوال با ما همراه باشید تا در این مطلب اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با مدرک دیپلم امکان پذیر است؟

روند پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا با مدرک دیپلم

به منظور ادامه تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم نیاز است تا پیش نیازهای خاصی داشته باشید. سن مناسب، تسلط به زبان، تمکن مالی، نمرات بالا در دیپلم و پیش دانشگاهی و… از مهم‌ترین پیش نیازهایی است که برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا باید داشته باشید.

به طور کلی، اکثر رشته‌های تحصیلی در این کشور ایتالیا به نحوی هستند که برای قبولی در آن نیازمند است تا نمره قبولی را در آزمون ورودی دریافت کنید تا بتوانید در این رشته‌ها ادامه تحصیل دهید. موضوع مهمی که باید به آن توجه کنید این است که به منظور تحصیل در ایتالیا نیاز است تا مدرک دیپلم داشته و همچنین به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی مسلط باشید.

یکی از نکات جذابی که در مورد مهاجرت به ایتالیا باید به آن توجه داشته باشید این است که سفارت ایتالیا برای جذب دانشجویان نخبه ایرانی، هر سال کلاس‌های زبان ایتالیایی را در طی 3 ترم برای متقاضیان برگذار می‌کند تا افراد بتوانند با آگاهی کامل نسبت به این زبان اقدام به مهاجرت به این کشور کنند.

پیش نیازهای تحصیل در ایتالیا

در صورتی که قصد دارید تا با مدرک دیپلم در دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل کنید، نیاز است تا پیش نیازهای مختلفی داشته باشید. به منظور بررسی این پیش نیازها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدرک زبان

به صورت کلی امکان تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی و ایتالیایی وجود دارد. البته اگر قصد تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم دارید، پیشنهاد ما این است که تسلط کاملی نسبت به زبان ایتالیایی داشته باشید چرا که اکثر رشته‌ها در مقطع لیسانس به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند. از سوی دیگر با تحصیل در دانشگاه‌هایی که زبان ایتالیایی دارند می‌توانند هزینه‌های خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید. مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کشور ایتالیا، CILS یا CELI با داشتن حداقل سطح B2 است.

شرایط سنی

یکی دیگر از مواردی که برای تحصیل در ایتالیا باید به آن توجه داشته باشید این است که شرایط سنی برای تحصیل در کشور ایتالیا با توجه به دانشگاه و دوره تحصیلی که قصد حضور در آن را دارید، متفاوت است. باید این حال سن طلایی برای دریافت ویزا به منظور تحصیل در ایتالیا، سن 21 تا 28 ساله است و در صورتی که سن شما بیشتر باشد، به احتمال خیلی زیاد درخواست شما ریجکت خواهد شد.

شرط معدل

یکی دیگر از شرایط تحصیل در ایتالیا، داشتن معدل بالا است. البته به طور کلی شرط معدل براساس دانشگاه و رشته انتخابی می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال در برخی از دانشگاه‌های کشور ایتالیا که شاهد ظرفیت بالایی به منظور پذیرش دانشجو هستیم، ارائه معدل و شرط معدل الزامی نیست.

با این حال برای حضور در رشته‌های خاص مثل تحصیل پزشکی در ایتالیا نیاز است تا معدل بالایی داشته باشید تا درخواست اپلای شما تایید شود و بتوانید اجازه حضور در دانشگاه‌های این کشور را دریافت کنید.

بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا

همان طوری که بیان کردیم، دولت ایتالیا برای دانشجویان بین المللی بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را در نظر گرفته است. شما می‌توانید با دریافت این بورسیه‌ها، هزینه تحصیل در ایتالیا را به طرز چشمگیری کاهش دهید. اگر بخواهیم شما را با برخی از بهترین بورسیه‌های تحصیلی در کشور ایتالیا آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بورسیه دانشگاه بولونیا

یکی از بورسیه‌های کشور ایتالیا، فاندی است که دانشگاه بولونیا ارائه می‌دهد. این فاند برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده و در دوره کارشناسی 5 دانشجو و در دوره ارشد 20 دانشجو قادر خواهند بود تا از این بورسیه تحصیلی استفاده کنند.

محل تصویر: یکی از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا، دانشگاه بولونیا است.

بورسیه دانشگاه بوکونی در میلان

در صورتی که قصد دارید تا در دانشگاه بوکونی در شهر میلان تحصیل کنید، این امکان برای وجود دارد تا از بورسیه دانشگاه بوکونی برای کاهش هزینه‌های تحصیل خود انتخاب کنید. این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد است و دانشجویان بین المللی در هر دو مقطع با ارائه رزمه می‌توانند این فاند را دریافت کنند.

بهترین دانشگاه‌های ایتالیا برای تحصیل در مقطع لیسانس

افرادی که مدرک دیپلم دارند، این سوال مهم را مطرح می‌کنند که بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در ایتالیا و یا تحصیل در سایر رشته‌ها کدام اند؟ اگر بخواهیم شما را با بهترین دانشگاه‌های این کشور آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه بولونیا

  • دانشگاه ساپینزا رم

  • Scuola Normale Superiore Di Pisa

  • دانشگاه مطالعات پیشرفته سنت آنا پیزا

  • دانشگاه پادوآ

  • دانشگاه ویتا-سلوت سان رافائل

  • دانشگاه میلان

  • دانشگاه تور ورگاتا رم

  • دانشگاه میلانو – بیکوکا

  • Politecnico di Milano

مهاجرت به ایتالیا برای تحصیل

ویزای تحصیلی ایتالیا با مدرک دیپلم

در صورتی که توانستید پذیرش تحصیلی را از یکی از دانشگاه‌های ایتالیا دریافت کنید، نیاز است تا برای کسب ویزا اقدام کنید. برای دریافت ویزا نیاز است تا در گام اول درخواست خود را در سایت universitaly.it ثبت کنید. سپس نیاز است تا مدارک زیر را برای دریافت ویزا ارائه دهید:

  • نامه تمکن مالی به اندازه 6000 یورو سالیانه

  • ارائه مدرک زبان

  • پرینت پرداختی هزینه‌های ویزا

  • پرینت پذیرش اخذ شده

  • پاسپورت معتبر

  • مدارک تحصیلی سال‌های قبل

  • مدارک هویتی

  • بیمه دانشجویی

  • اجاره نامه یا پرینت رزرو هتل یا خوابگاه

مشاوره برای مهاجرت به ایتالیا

ما در مجموعه اصطهباناتی از ابتدا تا انتها روند مهاجرت تحصیلی به ایتالیا در کنار شما هستیم. کارشناسان مجموعه ما به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن با توجه به شرایط خود، اپلای دانشگاه‌های ایتالیا را دریافت و با کمترین چالش به این کشور مهاجرت کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید