همه چیز درباره اپلیکیشن و نرم افزار حضور و غیاب آنلاین

کدخبر: ۵۷۲۰۳۳
نرم افزارهای حضور و غیاب به سامانه‌هایی اشاره دارند که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید دنیا به بخش مدیریت شرکت‌های مختلف امکان می‌دهند تا زمان‌بندی بهتری برای کارمندان خود داشته باشند. این نرم‌افزارها می‌توانند کارایی قابل توجهی در سازمان‌ها داشته باشند. به همین خاطر است که امروزه انواع نرم افزار حضور و غیاب آنلاین ایجاد شده و در دسترس عموم قرار گرفته است تا افراد بتوانند با سهولت از آن‌ها استفاده نمایند.

در ادامه قصد داریم تا به بررسی کاربردها، مزیت‌ها و دیگر ویژگی‌های مربوط به نرم افزار حضور و غیاب آنلاین بپردازیم. اگر شما نیز مایل هستید تا بیشتر در رابطه با این موضوع اطلاعات کسب کنید، با ما همراه شوید.

نرم افزار حضور و غیاب آنلاین چیست و چه کاربردی دارد؟

در گذشته سازمان‌ها و محیط‌های کاری برای ثبت حضور و غیاب کارمندان از روش‌های دستی استفاده می‌کردند. به صورتی که کارمندان پس از حضور در محیط کار، برگه مربوط به حضور خود در محیط کار را امضاء می‌کردند. اما این روش برای کسب‌وکارهای دورکاری و آنلاین پاسخگو نبود.

به همین خاطر انواع نرم افزار حضور و غیاب آنلاین ایجاد شدند تا کارمندان یک شرکت، سازمان یا محیط کاری بتوانند حضور خود بر سر کار را به‌صورت آنلاین ثبت کنند. این نرم‌افزارها به‌صورت مختلف ارائه می‌شوند که هرکسی می‌تواند به آسانی از آن‌ها استفاده کند. در ادامه به بررسی انواع نرم افزار حضور و غیاب آنلاین خواهیم پرداخت.

نرم افزار حضور و غیاب آنلاین

(نرم افزار حضور و غیاب آنلاین)

انواع نرم افزار حضور و غیاب آنلاین کدامند؟

گفتیم که نرم افزار حضور و غیاب آنلاین انواع مختلفی دارد و هرکسی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. از جمله انواع نرم افزار حضور و غیاب آنلاین می‌توان موارد زیر را نام برد:

1. تحت وب

متداول‌ترین نرم‌افزاری حضور و غیاب از نوع تحت وب هستند که نیازی نیست آن‌ها را روی سیستم خود نصب کنید. بلکه در هر کجا می‌توانید تنها با اتصال به اینترنت از آن استفاده کنید. حافظه بدون محدودیت، دسترسی همزمان چندین کاربر (مطابق با تعریف دستگاه حضور و غیابی که از آن استفاده می‌شود)، ثبت ایمن اطلاعات و ... از مزایای این نوع نرم افزار حضور و غیاب آنلاین هستند.

2. اپلیکیشن حضور و غیاب

اپلیکیشن حضور و غیاب و نرم‌افزارهایی گفته می‌شود که برای تلفن همراه طراحی شده‌اند. درواقع اپلیکیشن حضور و غیاب را باید فقط روی تلفن همراه هوشمند نصب کرد. این گروه از نرم‌افزارها به‌صورت نرم افزار حضور و غیاب ios و اندروید در دسترس قرار دارند. استفاده از نرم افزار حضور و غیاب ios یا اندروید از طریق اینترنت امکان‌پذیر بوده و نیازی به دستگاه حضور و غیاب ندارند. درواقع فقط از طریق خود اپلیکیشن می‌توان فآایند حضور و غیاب را انجام داد.

مهم‌ترین مزایای نرم افزار حضور و غیاب آنلاین

استفاده از انواع نرم ‌افزار حضور و غیاب تحت وب، نرم افزار حضور و غیاب ios، اندروید و .... با مزایای بسیاری برای پرسنل یک واحد کاری همراه است که از جمله این مزایا می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

1. افزایش انگیزه و راندمان کاری

وقتی حضور و غیاب به‌صورت سنتی انجام می‌شود، ممکن است برخی از کارمندان بیشتر از آن‌چه دیده می‌شود تلاش کنند و برخی از کارمندان نیز کمتر از آن‌چه که شرکت انتظار دارد کار کنند. همچنین ممکن است زمان کاری یا ساعت‌های اضافه‌کاری نیز منصفانه بررسی نشود. اما با وجود نرم افزار حضور و غیاب آنلاین یا اپلیکیشن حضور و غیاب، به دلیل این که هر دقیقه از کار حقیقی کارمندان ثبت می‌شود، کارمندان نیز انگیزه بیشتری برای فعالیت خواهند داشت؛ چراکه می‌دانند دقیقاً به اندازه کار خود حقوق خواهند گرفت.

2. بالا رفتن سرعت و دقت حضور و غیاب

سیستم‌های قدیمی مانند کاغذبازی و یادداشت‌برداری، سرعت کند و دقت پایینی داشتند. اما استفاده از نرم‌افزار یا اپلیکیشن حضور و غیاب با سرعت و دقت بالایی همراه است.

3. زمان اندک برای پرداخت حقوق‌ها

در سیستم‌های سنتی برای محاسبه حقوق برحسب ساعات کاری باید ساعت‌های کار کارمندان شمرده می‌شد. اما با استفاده از نرم‌افزارهای حضور و غیاب، کارفرما می‌تواند ساعات کاری ثبت شده را مستقیم به یک برنامه محاسبه حقوق متصل کرده و بدون هیچ زحمت یا محاسبه‌ شخصی، آمار حقوق هر کارمند برحسب ساعت کاری خودش را انجام داده و پرداخت نماید.

4. دسترسی پذیری در هر زمان و مکان

با وجود نرم افزار یا نرم افزار حضور و غیاب ios یا اندروید، کارفرما می‌تواند در هر زمان و مکان و تنها به وسیله تلفن همراه خود، آمار حضور و غیاب‌ها، ساعات کاری روزانه و..... را مشاهده کند و هیچ محدودیتی در این باره برای وی وجود ندارد.

5. پایبندی به قانون کاری

بیشتر فعالیت‌های کاری بر مبنای قوانین کار دولتی، پرداخت‌ حقوق برحسب قانون کار، پرداخت اضافه کاری‌ها و بیمه انجام می‌شود. البته معمولاً کارمندان و کارفرمایان برسر این موضوعات با هم کشمکش دارند. اما با استفاده از نرم افزار حضور غیاب، پایبندی به قوانین کار آسان‌تر است چراکه همه چیز ثبت و ضبط می‌شود. آن‌گاه نه کارفرما و نه کارمند هیچکدام نمی‌توانند ادعای نامعقولی داشته باشند. البته اداره کار و حتی بیمه، نتایج نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های حضورغیاب را قبول دارند.

6. پیشگیری از خطاهای انسانی

خطای انسانی در ثبت حضور و غیاب کارمندان بسیار زیاد است. ممکن است حتی گاهی فراموش شود که یادداشت حضور یا غیاب صورت بگیرد. اما با وجود نرم‌افزارهای حضور و غیاب، هرگونه حضور یا غیبتی ثبت می‌شود و دیگر لازم نیست نگران خطاهای انسانی باشید.

7. آگاهی کارکنان از وضعیت کاری خود

معمولاً چندین سؤال از قبیل «چقدر از مرخصی من باقیمانده؟»، «آیا اضافه کاری من ثبت شده یا خیر؟»، «آیا شیفت شب من به‌ردستی محاسبه شده؟» و .... در طول ماه در ذهن کارمندان یا کارگران وجود دارد. اما با وجود نرم افزار حضوروغیاب، دیگر چنین سؤالاتی وجود ندارد. چون کارمند هر وقت که بخواهند می‌تواند وضعیت کاری خود و ساعات ثبت شده را از روی نرم‌افزار بررسی نماید و در هر زمان یا مکانی به این اطلاعات دسترسی دارد!

وجود نرم افزار یا اپلیکیشن حضور و غیاب می‌تواند هم از تلف شدن وقت کارکنان و هم کارفرما جلوگیری کند. البته همه چیز برای کارمندان نیست، بلکه مدیران نیز باید نسبت به ساعات کاری خود در این سیستم آگاه باشند. در این صورت کارکنان نیز از کار کمتر مدیران یا کارکنان ارشد ناراضی نخواهند بود.

کدام نوع نرم افزار حضور و غیاب برای من بهتر است؟

انتخاب نوع نرم افزار حضور و غیاب، اینکه از نوع نرم افزار حضور و غیاب ios یا اندروید، نرم‌افزار تحت و یا اپلیکیشن باشد به شرکتی که شما در آن فعالیت می‌کنید بستگی دارد. اما اگر خودتان مدیر یک مجموعه یا کسب‌وکار هستید یا می‌خواهید نرم‌افزار حضور و غیاب را برای کسب‌وکار شخصی خود به کار بگیرید، استفاده از نرم افزار حضور و غیاب ios یا اندروید به دلیل دسترسی پذیری آسان می‌تواند گزینه بهتری باشد. البته باز هم انتخاب با شماست که استفاده از کدام نوع نرم افزار حضور و غیاب را بر دیگر انواع آن ترجیح دهید.

نصب اپلیکیشن حضور و غیاب برای گوشی‌های هوشمند

وقتی حرف از اپلیکیشن حضور غیاب می‌شود، منظور اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های گوشی‌های هوشمند است. درواقع افرادی که سیستم‌عامل گوشی همراه هوشمند آن‌ها از نوع اندروید «Android» یا «IOS» است، می‌توانند برای کنترل ساعات ورود و خروج خود و ثبت آن در سازمان‌ها از اپلیکیشن‌ حضور و غیاب استفاده کنند. به‌صورت معمول بیشتر برندهای تلفن همراه موجود در بازار دارای سیستم عامل مناسب برای نصب این اپلیکیشن هستند.

نصب اپلیکیشن حضور و غیاب

(نصب اپلیکیشن حضور و غیاب)

کنترل پرسنل با نرم افزار حضور غیاب ios (آیفون)

نرم افزار حضور غیاب ios به اپلیکیشن‌هایی اشاره دارد که به‌صورت اختصاصی برای تلفن همراه‌های هوشمند برند آیفون «iPhone» طراحی می‌شوند. بنابراین افرادی که گوشی آیفون دارند، باید از انواع نرم افزار حضور غیاب ios استفاده کنند. درواقع سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون از نوع آی‌او‌اس «IOS» بوده و نرم‌افزار، برنامه یا اپلیکیشن مختص به خود را می‌طلبد.

نرم افزار حضور غیاب ios)

(نرم افزار حضور غیاب ios)

نرم افزار حضور و غیاب آنلاین «نانوواچ»

«نانوواچ» یک نرم افزار حضور و غیاب تحت موبایل است که می‌توان آن را به‌صورت نرم افزار حضور و غیاب ios یا اندرویدی مورد استفاده قرار داد. با این اپلیکیشن قادر خواهید بود تا به آسانی تردد و حضور و غیاب پرسنل را بررسی نمایید. از دیگر ویژگی‌های نرم افزار حضور و غیاب نانوواچ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.   هزینه کم

2.   آگاهی در هر لحظه و هر مکان از وضعیت حضور و غیاب پرسنل

3.   استفاده 14 روزه به‌صورت رایگان

4.   دارای امکانات ویرایش شیفت‌ و مدیریت کسب‌و‌کار

5.   دارای رابط کاربری آسان و سریع

6.   پردازش ابری و دسترسی لحظه‌ای

7.   دارای انواع گزارش کاربردی

8.   دارای پلن‌های ماهانه و سالانه متنوع

9.   امکان پیگیری مرخصی روزانه و ساعتی

10.   امکان پیگیری ماموریت‌ها

11.   امکان کنترل از راه دور حضور و غیاب‌ها

12.   قابل استفاده برای انواع شرکت‌ها از 2 پرسنل تا هزاران پرسنل

با توجه به ویژگی‌های نانوواچ، با این اپلیکیشن می‌توان در عرض چند دقیقه برای مجموعه خود سامانه حضور و غیاب راه‌اندازی کنید و از آن استفاده به عمل آورید. همین حالا می‌توانید برای دریافت رایگان 14 روزه نانوواچ درخواست بدهید و استفاده از این سیستم را امتحان کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید