بهترین روش ارسال صورتحساب به سامانه مودیان؛ معرفی نرم‌افزار واسط سامانه مودیان

کدخبر: ۵۷۴۲۰۳
اتصال به سامانه مودیان و ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیک به این سامانه دغدغه اصلی این روزهای مدیران مالی، حسابداران و کارفرمایان است. در ماه‌های اخیر، یکی از چالش‌های حسابداران انتخاب بهترین روش برای ارسال صورت‌حساب الکترونیک به سامانه مودیان است.
بهترین روش ارسال صورتحساب به سامانه مودیان؛ معرفی نرم‌افزار واسط سامانه مودیان

سامانه مودیان مالیاتی سامانه‌ای است که مودیان مالیاتی مشمول باید برای ارسال صورت حساب الکترونیکی و اتصال پایانه‌های فروشگاهی خود استفاده می‌کنند. در واقع تمام صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی ملزم به ثبت‌نام در این سامانه هستند. در این مقاله بهترین روش ارسال صورتحساب به سامانه مودیان را معرفی می‌‍کنیم.

چرا متصل‌شدن به سامانه مودیان ضروری است؟

بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی، تمام مشمولان مالیاتی علاوه‌ بر اینکه لازم است در سامانه مودیان عضو شوند، باید تمام صورت‌حساب‌های الکترونیکی خود را هم در این سامانه ثبت کنند. برای کسانی که از ثبت‌نام و اتصال به این سامانه مالیاتی مودیان امتناع کنند، جریمه و محرومیت از معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.

روش‌های ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

ارسال فاکتور فروش به سامانه مودیان ، به دو روش ارسال مستقیم به این سامانه و اتصال غیر مستقیم از طریق شرکت معتمد مالیاتی انجام می‌شود؛ در ادامه این مطلب به آموزش اتصال به سامانه مودیان خواهیم پرداخت و هر دو روش فوق را شرح خواهیم داد.

روش ارسال مستقیم به سامانه مودیان

در این روش، اتصال به سامانه و ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی، از طریق نرم‌افزار حسابداری انجام می‌شود. توجه داشته باشید که در این روش لازم است که شرکتی که از خدمات آن‌ها استفاده ‌می‌کنید این قابلیت را به نرم‌افزار حسابداری خود، اضافه کرده باشند. برای مثال، نرم‌افزار حسابداری هوفر چنین قابلیتی را به نرم‌افزار خود اضافه کرده است و کاربران می‌توانند به‌راحتی ارسال صورت‌حساب را انجام دهند.

اگر نرم‌افزار حسابداری که از آن استفاده می‌کنید قابلیت متصل‌شدن به سامانه مودیان را ندارد، می‌توانید از یک نرم‌افزار جانبی که این امکان را برای شما فراهم می‌آورد، کمک بگیرید. در حال حاضر نرم‌افزار واسط سامانه مودیان هوفر برای این منظور در ‌دسترس است.

روش غیر مستقیم اتصال به سامانه مودیان

در روش غیر ‌مستقیم، از طریق یک شرکت معتمد حسابداری ارسال صورت‌حساب‌های خود را انجام می‌دهید. این روش در مقایسه با روش مستقیم هزینه‌بر است و به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها تمایلی به استفاده از روش غیر مستقیم ندارند.

ویژگی‌های بهترین نرم افزار ارسال صورت‌حساب به سامانه مودیان

برای اینکه یک نرم افزار واسط سامانه مودیان در دسته “بهترین نرم افزارهای سامانه مودیان” قرار بگیرد، باید امکانات و قابلیت‌های متعدد و البته کارآمدی داشته باشد. اما به عنوان صاحب کسب و کار در مقیاس‌های مختلف، باید از میزان اهمیت هریک از ویژگی‌ها مطلع باشید. هنگام خرید نرم افزار ارسال صورتحساب به سامانه مودیان ، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • مدیریت کالا و خدمات

  • مدیریت مشتریان

  • مدیریت فاکتورهای فروش

  • مدیریت برگشت از فروش

  • امکان طراحی فاکتور چاپی

  • ایمپورت پیشرفته از اکسل

  • استعلام وضعیت فاکتور در سامانه مودیان

  • نداشتن محدودیت در صدور فاکتور  و ارسال به سامانه مودیان

  • اکسپورت به اکسل

  • گزارش مرور فروش

  • پشتیبانی از الگوهای صورت حساب سامانه مودیان

  • ارسال مستقیم به سامانه مودیان با کد حافظه مالیاتی مودی

  • به روز رسانی، آموزش و پشتیبانی رایگان

  • داشبورد ویژه سامانه مودیان

بهترین روش ارسال مستقیم صورتحساب به سامانه مودیان

بهترین روش ارسال مستقیم صورتحساب به سامانه مودیان

اگر می‌خواهید در وقت و هزینه صرفه جویی کنید، بدون شک به بهترین نرم افزار سامانه مودیان نیاز خواهید داشت. بهترین نرم افزار ارسال فاکتور فروش به سامانه مودیان می‌تواند بسیاری از کارهای خسته کننده مرتبط با حسابداری، مانند ثبت صورت‌حساب و تهیه گزارش‌ها را به صورت خودکار انجام دهد.

بر همین اساس مجموعه نرم افزاری هوفر ، امکان اتصال نرم‌افزار حسابداری هوفر به سامانه مودیان را ایجاد کرده تا حسابداران به محض اجرایی شدن این قانون، به راحتی صورت‌حساب الکترونیک را به سامانه ارسال کنند. اما اگر شما از نرم افزار حسابداری دیگری استفاده می‌کنید و نرم افزار حسابداری شما قابلیت ارسال فاکتور به سامانه مودیان را ندارد می‌توانید بدون تغییر نرم افزار حسابداری از نرم افزار سامانه مودیان هوفر استفاده کنید.

چرا نرم افزار سامانه مودیان هوفر

نرم افزار ارسال صورتحساب به سامانه مودیان هوفر تمام ویژگی‌های لازم بهترین نرم افزار واسط دارد و به شما کمک می‌کند تا بدون دغدغه صورت حساب‌های خود را در هر زمانی که می‌خواهید به سامانه مودیان ارسال کنید. پس از ارسال با گرفتن استعلام از سامانه وضعیت فاکتور‌ها و فاکتورهای برگشت از فروش ثبت شده در سامانه را مشاهده کنید.

نرم افزار سامانه مودیان هوفر توسط شرکت پرنیان پردازش پارس با 17 سال سابقه تولید نرم افزارهای سازمانی ارائه شده است. این شرکت با بیش از 10 سال تجربه ارائه نرم افزارهای ابری دارای مجوز دانش بنیان، مجوز شورای عالی انفورماتیک، پروانه بهره برداری تولید نرم افزار و مجوز نظام صنفی رایانه‌ای است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان هوفر در تماس باشید

دریافت مشاوره رایگان : ۴۲ ۳۳ ۰۱ ۹۱ ۰۲

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید