آزمون TOEFL، اولین قدم برای تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا

کدخبر: ۵۷۵۰۵۴
برای مهاجرت تحصیلی باید اقدامات مختلفی را پشت سر بگذارید. در این بین برخی از شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی بین تمام رشته‌ها، مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها مشترک هستند.
آزمون TOEFL، اولین قدم برای تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا

 به عنوان مثال می‌توان به مدرک زبان انگلیسی اشاره کرد. تقریبا تمام دانشگاه‌های معتبر دنیا شرط مدرک زبان انگلیسی را برای پذیرش دانشجو در نظر می‌گیرند. هرچند آزمون‌های مختلفی برای زبان انگلیسی در دنیا برگزار می‌شوند؛ اما تعداد کمی از آن‌ها از سوی مراکز علمی برتر دنیا مورد قبول واقع می‌شوند. آزمون TOEFL از سوی بهترین دانشگاه‌های جهان پذیرفته می‌شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی نکات مهم درباره آزمون تافل بپردازیم. دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مدرک آزمون TOEFL برای چه کشورهایی مناسب است؟

مقاصد دانشجویان ایرانی برای مهاجرت تحصیلی بیشتر کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و اتحادیه اروپا هستند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که مدرک آزمون TOEFL از سوی اکثر قریب به اتفاق مراکز آموزش عالی در این کشورها مورد قبول واقع می‌شود. بر این اساس شما می‌توانید به‌راحتی با دریافت نمره قبولی در آزمون تافل، برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف جهان اقدام کنید. البته باید توجه داشته باشید که هر دانشگاه حد نصاب خاصی را برای پذیرش مدرک آزمون تافل متقاضیان تعیین می‌کند. حتما لازم است که در این زمینه تحقیق کنید تا با آمادگی لازم برای دریافت نمره قبولی در آزمون TOEFL حاضر شوید.

آزمون TOEFL بهتر است یا IELTS؟

دو آزمون تافل و آیلتس به‌عنوان معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در سراسر دنیا به شمار می‌روند. این دو آزمون در بسیاری از مراکز علمی دنیا مشترکا مورد قبول واقع می‌شوند. یکی از چالش‌های همیشگی زبان‌آموزان، انتخاب بین تافل و آیلتس است. در اینجا چند نکته مهم درباره مقایسه این دو آزمون را با هم بررسی می‌کنیم.

1. چارچوب آزمون‌های تافل و آیلتس

تجربه نشان داده است که آزمون TOEFL از ساختار و نظام‌مندی بیشتری برخوردار است. به همین دلیل شما با شرکت در آزمون تافل با چارچوب معینی روبه‌رو خواهید شد. این در حالی است که طراحان آزمون آیلتس معمولا انعطاف‌پذیری بیشتری در طراحی سوالات در نظر می‌گیرند. به همین دلیل ترفندها و تکنیک‌های مطالعه برای آزمون تافل تقریبا روشن‌تر هستند.

2. اهداف آزمون‌های تافل و آیلتس

آیلتس آزمون‌های خود را در دو سطح جنرال و آکادمیک تعریف می‌کند. آزمون جنرال برای اهداف عمومی و آزمون آکادمیک برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارجی طراحی شده است. این در حالی است که آزمون TOEFL صرفا جنبه آکادمیک دارد. بنابراین کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، با خاطری آسوده به سراغ تافل می‌روند.

3. نمره‌دهی در آزمون‌های تافل و آیلتس

درباره اینکه آزمون تافل ساده‌تر است یا آیلتس، نظرات مختلف وجود دارد. ما قصد اظهار نظر در این زمینه را نداریم؛ اما نکته مهم‌تر میزان سخت‌گیری در جریان ارزیابی آزمون‌هاست. تجربه نشان داده است که نمره‌دهی در آزمون تافل نسبت به آیلتس با سخت‌گیری کمتری صورت می‌گیرد. این موضوع به‌خصوص در بخش‌های اسپیکینگ و رایتینگ آزمون TOEFL کاملا به چشم می‌آید.

نکات مهم درباره آزمون TOEFL

آزمون تافل برای ارزیابی هر چهار مهارت خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن طراحی می‌شود. این آزمون جمعا 120 نمره دارد که هر یک از بخش‌های آن 30 نمره را به خود اختصاص می‌دهد. برای پذیرش در دانشگاه‌های خارجی باید حتما نمره بالاتر از 80 را در این آزمون هدف‌گذاری کنید. خوشبختانه آزمون TOEFL ibt به‌صورت آنلاین در ایران و سایر کشورهای جهان برگزار می‌شود. این آزمون به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود و کاملا معتبر است. مدت زمان برگزاری آزمون تافل اینترنتی نیز 3 ساعت است.

یکی از نکات جذاب درباره آزمون تافل، تعداد دفعات زیاد برگزاری آن در طول یک سال است. معمولا در هر ماه از سال این آزمون بین 1 تا 4 بار برگزار می‌شود. تقویم زمان‌بندی برگزاری آزمون TOEFL نیز در ابتدای هر سال منتشر می‌شود. شما می‌توانید بر این اساس در تاریخ مد نظر خود ثبت نام کنید. دقت داشته باشید که هزینه ثبت نام آزمون TOEFL برابر 245 دلار است.

شما تا 7 روز قبل از زمان برگزاری آزمون می‌توانید با پرداخت این هزینه ثبت نام خود را نهایی کنید.؛ اما در فاصله بین 2 تا 7 روز به زمان برگزاری آزمون، 45 دلار به عنوان جریمه ثبت نام با تاخیر به هزینه فوق اضافه می‌شود. همچنین تا 4 روز قبل از برگزاری آزمون می‌توانید با پرداخت هزینه 60 دلاری، تاریخ آزمون خود را تغییر دهید.

آزمون تافل در ایران تحت نظارت سازمان سنجش در شهرهای مختلف تهران، اصفهان، تبریز، قزوین، آمل، بابل، ارومیه، یزد، زنجان، اهواز و کرمان برگزار می‌شود. مدرک آزمون تافل تا 24 ماه اعتبار دارد. بنابراین شما برای انجام کارهای مربوط به اپلای، 2 سال فرصت دارید. در صورت از دست دادن این فرصت، مدرک منقضی شده و باید بار دیگر در آزمون TOEFL شرکت کنید. بنابراین حتما این نکته مهم را مد نظر قرار دهید.

چگونه در آزمون TOEFL ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در آزمون TOEFL باید ابتدا در سایت est.org حساب کاربری ایجاد کنید. برای این منظور باید اطلاعات هویتی خود را در زمان ثبت نام تکمیل کنید. این سایت بخش‌های مختلفی دارد. شما باید به بخش مربوط به آزمون تافل مراجعه کنید. سپس باید تاریخ و مکان برگزاری آزمون را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

در ادامه نوبت به پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون TOEFL می‌رسد. هزینه ثبت نام در حال حاضر برابر 245 دلار است. این هزینه باید به‌صورت ارزی پرداخت شود. برای این منظور نیاز به کارت‌های اعتباری مانند ویزاکارت و مسترکارت یا کیف پول‌های الکترونیک مانند پی پال دارید. به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها دسترسی ایرانیان به این روش‌ها برای پرداخت ارزی با چالش‌های زیادی همراه است.

بهترین راه برای پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون تافل، استفاده از خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس است. شما می‌توانید با افتتاح حساب در سایت تهرانیکس، سفارش پرداخت هزینه ثبت نام آزمون TOEFL را در پنل کاربری اختصاصی خود ثبت کنید. سپس معادل ریالی هزینه ثبت نام را واریز کنید. ظرف چند دقیقه هزینه ثبت نام شما پرداخت می‌شود و می‌توانید خود را برای شرکت در آزمون تافل آماده کنید. با خدمات پرداخت ارزی تهرانیکس، چالش‌های مهاجرت تحصیلی را به دست فراموشی بسپارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید