راهنمای خرید و نصب آسانسور خانگی: راهکارها و نکات کلیدی

کدخبر: ۵۷۵۲۸۸
آسانسور خانگی یکی از انواع بالابر به شمار می رود که در بسیاری از منازل و ساختمان های مسکونی استفاده می شود. این سیستم ها با وجود ابعاد کوچک و عدم نیاز به موتورخانه طرفداران بسیاری دارند.
راهنمای خرید و نصب آسانسور خانگی: راهکارها و نکات کلیدی

 زیرا با اقدامات کم و بدون نیاز به محل از پیش تعیین شده در ساختمان، می توانند به راحتی نصب و راه اندازی شوند. با وجود مزایای متعددی که این دستگاه ها دارند، باید نکاتی را به هنگام خرید و نصب آن ها رعایت کرد. رعایت و توجه به این نکات می تواند باعث خرید آسانسوری باکیفیت و مطابق با نیازهای شما در ساختمان باشد. همچنین با رعایت این نکات در مرحله نصب، سیستم می تواند کارایی و ایمنی بالایی داشته باشد. در ادامه موضوع راهنمای خرید و نصب آسانسور خانگی را مورد بررسی قرار داده ایم.

آسانسور خانگی چیست؟

آسانسور خانگی یا هوم لیفت نوعی برای استفاده در منازل، ساختمان های مسکونی، ویلاها و غیره طراحی و ساخته می شود. این دستگاه ها ابعاد کوچکی داشته و با نام مینی آسانسور نیز شناخته می شوند. هوم لیفت ها می توانند ظرفیتی از 2 تا 6 نفر داشته باشند. این سیستم ها عمدتا در ساختمان های کم ارتفاع از 2 تا 4 طبقه نصب و راه اندازی می شوند. هوم لیفت ها می توانند با سیستم محرکه کششی یا هیدرولیک کار کنند. کابین این نوع بالابرها می تواند از شیشه ساخته شود که می تواند نوعی آسانسور لوکس به شمار برود. نصب این سیستم ها آسان است و می توان  آن ها را در ساختمان هایی که محل از قبل تعیین شده برای آسانسور ندارند، نصب و راه اندازی کرد.

نکات مهم در خرید  و نصب آسانسور خانگی

افرادی که قصد خرید آسانسور خانگی برای منزل یا ویلای خود را دارند، باید نکاتی را رعایت کنند. رعایت این نکات از آن جهت ضروری است که می تواند به خرید  و نصب دستگاهی کارآمد، باکیفیت و در عین حال منطبق با نیازهای شما در ساختمان منجر شود. این نکات شامل موارد زیر می شود:

  • تشخیص نیازهای ساختمان

اولین نکته در خرید و نصب آسانسور هوم لیفت، توجه به نیازهای شما در ساختمان است. به عبارتی باید به این مساله توجه کنید که آسانسور پس از نصب در چه مواردی استفاده خواهد شد؟ یعنی قرار است تنها کاربران از آن استفاده کنند یا با آن وسایل یا اشیای مختلف نیز جابجا خواهد شد؟ در صورت استفاده کاربران، چه تعداد از آن ها در طول شبانه روز و به طور همزمان با این آسانسورها جابجا خواهند شد؟ آیا به جز نیازهای عادی کاربران، از این آسانسورها برای جابجای افراد روی ویلچر نیز استفاده خواهد شد؟ این سوالات و موارد دیگر نشان دهنده نیازهای ساختمان یا منزل به آسانسور خانگی است که در انتخاب مدل و ظرفیت آن اهمیت زیادی دارد.

آسانسور لوکس

  • آسانسور در کدام از قسمت از خانه نصب خواهد شد؟

باید شما تعیین کنید که آسانسور خانگی که قصد خرید آن را دارید، در کدام قسمت از خانه خود نصب خواهید کرد. همچنین میزان فضای مورد نیاز آن را باید در نظر بگیرید. برای ساختمان هایی که در مرحله نقشه کشی برای ساخت قرار دارند، تعیین محل نصب آسانسور آسان تر است. زیرا می توان هماهنگ با ساخت قسمت های دیگر، محل نصب آسانسور را نیز ایجاد کرد. اما در ساختمان های نیمه تمام یا آن هایی که مدت هاست محل زندگی ساکنان هستند، تعیین محل نصب آسانسور خانگی دشوار است. زیرا محل از پیش تعیین شده ای برای قرارگیری این سیستم ها وجود ندارد و باید مکان مناسبی برای نصب این سیستم ها را ایجاد کرد.

  • جذاب بودن طرح آسانسور و هماهنگی با دکوراسیون داخلی

خرید و نصب آسانسور هوم لیفت نوعی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. بنابراین جدا از کاربردهای آن، باید از این مساله مطمئن شوید که مدل انتخاب شده، از جذابیت زیادی برخوردار باشد. همچنین بتواند با مبلمان و دکوراسیون منزل، هماهنگی و همخوانی داشته باشد. زیبایی و طراحی آسانسور انتخاب شده باید از نظر نورپردازی داخلی، نوع کفپوش ها، دیواره ها، دستگیره ها، درب ها، شاسی ها و غیره جذابیت لازم را داشته باشد.

  • بررسی الزامات سرویس و نگهداری

پیش از خرید یک مدل آسانسور هوم لیفت، الزامات سرویس و نگهداری آن را مورد بررسی قرار دهید. در توضیح این مطلب باید بگوییم که هر مدل آسانسور الزامات سرویس و نگهداری خاصی دارد. یعنی هر مدل آسانسور در موقع سرویس و نگهداری نیاز به اقدامات خاصی داشته و از لحاظ هزینه و زمان با یکدیگر تفاوت دارند. در این صورت شما پیش از خرید و نصب این سیستم ها، مساله سرویس و نگهداری آن ها را از لحاظ هزینه و الزامات مربوطه مورد بررسی قرار دهید.

  • بررسی ایمنی آسانسور

ایمنی یکی از نکات بسیار مهمی است که باید در خرید و نصب هر مدل آسانسور به آن توجه شود. آسانسور خانگی نیز به دلیل آن که دائما توسط اعضای خانواده و به خصوص کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار می گیرد، ایمنی آن اهمیت زیادی دارد. در این صورت شما به هنگام جستجو برای خرید یک مدل خاص، باید مساله ایمنی آن و برخورداری از تجهیزات مربوط به آن را مورد بررسی قرار دهید. همچنین ساختار و طراحی مکانیکی آن باید به گونه ای باشد که بتواند از بروز حوادث و سوانح جلوگیری کند. برای مثال درب هایی که در صورت گیر کردن چیزی به آن، به طور خودکار باز می شوند، نمونه ای از طراحی مکانیکی است که از وقوع سوانح جلوگیری می کند.

  • توجه به آپشن ها و امکانات آسانسور

وقتی شما به دنبال انتخاب و خرید یک مدل آسانسور خانگی هستید، به نوع آپشن ها و امکانات آن توجه کنید. زیرا سیستم های خانگی از نظر برخورداری از آپشن ها و امکانات با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین شما باید به این موضوع دقت کنید که کدام امکانات برای رفع نیازهای شما در منزل ضروری هستند. برای مثال درب های طبقات این نوع آسانسورها می تواند از نوع تک درب یا دو درب باشد. یا این که سیستم های هوم لیفت از نظر نوع سیستم خنک کننده، نوع سیستم نورپردازی، و غیره با یکدیگر تفاوت دارند که شما باید طبق نیازها و سلیقه خود یک مدل را انتخاب کنید.

شرکت اوکسین لیفت، سازنده انواع مدل های آسانسور خانگی

  • توجه به قیمت آسانسور

قیمت آسانسورهای خانگی همانند سایر مدل های آسانسور به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل قیمت بالابرهای خانگی را در بازار تعیین می کنند. عواملی از قبیل نوسانات نرخ ارز، داخلی یا خارجی بودن قطعات، نوع و اعتبار شرکت سازنده، ابعاد و ظرفیت آسانسور، نوع سیستم محرکه، میزان آپشن ها و امکانات سیستم، نوع طراحی و مدل دستگاه، کیفیت متریال استفاده شده در ساخت قطعات و غیره، روی قیمت هوم لیفت ها تاثیر می گذارد. به این منظور لازم است پیش از خرید، از قیمت سیستم های مختلف اطلاع پیدا کرده و آن ها را با توجه به عوامل گفته شده مرد مقایسه قرار دهید. دقت کنید سیستم های گران قیمت لزوما نمی توانند سیستم های باکیفیت، پیشرفته و با طول عمر بالایی باشند. در این صورت بهتر است از راهنمایی های کارشناسان استفاده کنید.

شرکت اوکسین لیفت، سازنده انواع مدل های آسانسور خانگی

شرکت آسانسور اوکسین، شرکتی تخصصی در صنعت آسانسور محسوب می شود که محصولات متنوعی از جمله انواع مدل های آسانسور خانگی را تولید و عرضه می کند. این شرکت از نیروی انسانی متخصص و توانمندی برخوردار است که با مهارت زیاد و تعهد کاری بالا کار می کنند. آن ها تمام کوشش خود را به کار می گیرند تا آسانسورها از کارایی و کیفیت بالایی برخوردار باشند. شرکت اوکسین در طول سال ها فعالیت حرفه ای خود، موفق به دریافت انواع گواهینامه های کیفیت و استاندارد آسانسور از مراجع مربوطه شده است. نتیجه آن نیز تولید سیستم هایی است از نظر کیفیت و برخورداری از استانداردها، در سطح بالایی قرار دارند. مدیریت شرکت تلاش می کند با به کارگیری سرمایه های انسانی، مالی و فیزیکی، بتواند جوابگوی نیازهای مختلف مشتریان از نظر کمیت و کیفیت محصولات  باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید