راهنمای سفر سه روزه به تفلیس گرجستان

کدخبر: ۵۷۵۶۱۳
تفلیس، پایتخت گرجستان تابه‌حال 26 بار ویران شده و پادشاهان زیادی به آن حمله کرده‌اند؛ اما تفلیس هر بار خرابی‌ها را آباد و مرمت کرد.

 در این پایتخت نسبتا کوچک، دیدنی‌های بسیاری وجود دارد. خوشبختانه تفلیس زیاد دور نیست و بعد از خرید بلیط هواپیما تفلیس شما با پروازی دو ساعته از تهران به این شهر می‌رسید. در این مطلب شما با دیدنی ‌های تفلیس آشنا شده و می‌توانید بر اساس آن برای سفری سه ‌روزه خود به‌راحتی برنامه‌ریزی کنید.

روز اول: شهر قدیمی، کلیسای جامع سیونی، قلعه ناریکالا، پل صلح، حمام گوگردی

تمامی این جاذبه‌ها در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. برای همین می‌توانید تنها در یک روز از تمام آن‌ها بازدید کنید. بهتر است کفش راحتی به پا کنید تا بتوانید برای مدتی طولانی در این شهر قدیمی پیاده‌روی کنید. اگر می‌خواهید برای گردش انرژی بیشتری داشته باشید، به کافه چادونا بروید و روز خود را با قهوه‌ای دلچسب در محیطی دنج شروع کنید. نشستن در فضای داخلی آن به شما حس بودن در اتاق نشیمن خانه‌ی خودتان را می‌دهد. بعد از تجدید قوا، به سمت کلیسای سیونی بروید و از نقاشی‌های دیواری چشم‌گیر آن شگفت‌زده شوید، اگر خوش‌شانس باشید ممکن است برخی از سرودهای ترسناک راهبان محلی را هم بشنوید!

بعد از بازدید از کلیسا با تله‌کابین که تقریبا هزینه آن دو و نیم دلار است به سمت قلعه‌ ناریکالا بروید. پیشنهاد می‌کنیم از تله‌کابین استفاده کنید تا مناظر جذاب زیر پایتان را هم ببینید. شما می‌توانید برای بالارفتن از تله‌کابین استفاده کنید و برای پایین‌آمدن از پل، تا هر دو مسیر را تجربه کرده باشید. اگر دیوارهای این قلعه می‌توانستند حرف بزنند، داستان‌های جذاب زیادی را برایتان تعریف می‌کردند. اگر زمان بیشتری دارید، به سمت باغ گیاه‌شناسی گرجستان بروید که در همان نزدیکی است. وقتی کارتان در شهر قدیمی تمام شد، در کنار پل آزادی توقف و مدتی هم در این مکان سپری کنید. شب‌ها معمولا خواننده‌های محلی در آنجا برنامه اجرا می‌کنند.

حمام گوگردی پایانی خوش برای روز اولتان خواهد بود. حمام گوگرد تفلیس در خیابان آبانو در سمت راست رودخانه کورا قرار دارد و از ساعت ده صبح تا ده شب باز است. (بهتر است در سایت این حمام، ساعت کاری و روزهای تعطیل را چک کنید.) شما احتمالا بین سه تا چهار ساعت در این حمام وقت می‌گذرانید. در قدیم طبقه‌ی اشراف اغلب به حمام گوگردی می‌رفتند و مردان پس‌از حمام یکدیگر را مشت‌ومال می‌دادند. در این حمام می توانید ماساژ و اسکراب پوستی هم انجام دهید.

روز دوم: خیابان روستاولی، میدان آزادی، ساختمان پارلمان و چندی دیگر

در خیابان روستاولی ساختمان‌های زیادی وجود دارد که به‌خوبی بازسازی و مرمت شده‌اند. موزه‌ی ملی گرجستان هم در این خیابان قرار دارد، در این موزه جواهرات ارزشمند و گران بهایی نگه‌داری می‌شود. در بیرون موزه یک سوغات فروشی وجود دارد و می‌توانید از آن کارت‌پستال یا ظروف دست‌ساز خریداری کنید.

میدان آزادی شهر تفلیس شاهد حوادث بسیاری در طول تاریخ بوده است و در نزدیکی آن سالن اپرای گرجستان قرار دارد. دیدن مخمل‌های رنگارنگ سالن که مانند جواهرات برق می‌زنند و همچنین لوستر بزرگ درون آن تجربه‌ی جالبی خواهد بود.

کمی دورتر از میدان آزادی، هتل فابریکا قرار دارد که به‌عنوان یک گردشگر از فضای سرسبز و شاد آن لذت خواهید برد. هتل فابریکا‌ی تفلیس یک کارخانه‌ی‌ خیاطی تاریخی دوران شوروی بود که به یک فضای شهری مدرن چند منظوره تبدیل شده است. این هتل دارای امکانات متنوعی از جمله اتاق‌های زیبا، فضای کار مشترک، رستوران، بار، فروشگاه و فضاهای مختلف است.

جاذبه‌ی دیگری که در روز دوم باید از آن دیدن کنید، پارک متاتسمیندا است. این پارک در بالای کوهی بلند قرار گرفته و دارای طیف گسترده‌ای از جاذبه‌ و سرگرمی برای همه سنین است. در این پارک گورستانی وجود دارد که مشاهیر گرجستان در آن دفن شده‌اند. معماری این گورستان و بازدید از آن برای هنردوستان تجربه‌ای متفاوت خواهد بود.

یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب در پارک، فونیکولار، قطار کابلی، بوده و بازدیدکنندگان را به بالای کوه متاتسمیندا می‌برد. این سواری کاملا دیدنی و هیجان‌انگیز بوده و نباید به‌ هیچ‌وجه آن را از دست بدهید. هنگام سواری مناظر منحصربه‌فردی را با چشمان خود خواهید دید.

روز سوم: صومعه جواری در متسخا و مرجانیشویلی

صومعه جواری در شهر متسختا یک مکان بسیار مهم و تاریخی در گرجستان است. صومعه جواری در قرن ششم ساخته شد و به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری گرجستان از قرون‌ وسطی در نظر گرفته می‌شود. مجموعه‌ی صومعه جواری از چندین کلیسای کوچک و یک کلیسای مرکزی تشکیل شده است که همگی از سنگ ساخته شده‌ و با کنده‌کاری‌ها و نقاشی‌های دیواری زیبا تزئین شده‌اند. بارزترین ویژگی این مجموعه، کلیسای هشت‌ضلعی است که داخل آن به شکل صلیب و بالای آن گنبدی مخروطی شکل است. شما با دیدن نقاشی‌ها در این کلیسا با زندگی عیسی مسیح آشنا می‌شوید و از بالای این صومعه شاهد مناظر زیبای کوه‌ها و رودخانه خواهید بود.

محله‌ی مرجانیشویلی به ‌افتخار کارگردان تئاتر گرجستانی کوته مرجانیشویلی نام‌گذاری شده است. در این خیابان کافه‌ها و رستوران‌های معروف بسیاری وجود دارد و مکانی مناسب برای تفریح و شکم گردی است. کافه‌های این محله طیف وسیعی از سبک‌های موسیقی را ارائه می‌دهند و شما روز آخر را با لذت‌بردن از موسیقی سنتی گرجستان و دی جی‌های بین‌المللی سپری خواهید کرد.

تجربه سفری متفاوت به تفلیس با فلای تودی

بعد از خرید بلیط تفلیس پروازی دو ساعته از تهران به این شهر خواهید داشت. در سایت فلای تودی می‌توانید قیمت بلیط تفلیس را در ایرلاین های مختلف بررسی کرده و مناسب‌ترین گزینه را با توجه به شرایط خود خریداری کنید. همچنین امکان رزرو هتل تفلیس از میان متنوع ترین هتل ها در این سایت وجود دارد. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل های تفلیس با پشتیبانی 24 ساعته آماده ارائه بهترین خدمات سفر به کاربران خود است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید