سامانه مودیان مالیاتی

کدخبر: ۵۷۸۵۲۲
یکی از مهمترین اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور، راه اندازی سامانه مودیان در سطح کشور است که همه مودیان مالیاتی موظف به ثبت نام در این سامانه و انجام تکالیف قانونی مربوطه از قبیل ارسال صورت حساب الکترونیکی در این سامانه هستند.
سامانه مودیان مالیاتی

این سامانه در جمع آوری مالیات ها و بدهی های مالیاتی از طریق اینترنت به دولت کمک میکند تا فرآیندهای ثبت نام مشمولان، ارسال اظهارنامه مالیاتی آنان، ارسال و دریافت اطلاعات و مستندات مربوط به مالیات با سهولت و امنیت بالا انجام گردد. این سامانه به دلیل برخط بودن، امکان استفاده 24 ساعته از آن را فراهم میکند تا مودیان علاوه بر رفع محدودیت زمانی و عدم نیاز به مراجعه حضوری، سرعت انجام امور مربوط به مالیت خود را به صورت چشمگیر افزایش دهند.

قانون گذار کلیه فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل صنفی، غیر صنفی و اشخاص حقوقی را ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان کرده است و برای ضمانت اجرای قانون نیز جریمه هایی برای عدم ثبت ­نام و یا عدم ارسال مدارک و صورتحساب الکترونیکی در سامانه را به میزان 10% فروش یا 20 میلیون ریال (هرکدام بیشتر باشد) پیش بینی کرده است.

مزایای سامانه مودیان مالیاتی

مزایای سامانه مودیان مالیاتی که در کشورمان همچون کشورهای مختلف در جهان به عنوان مهمترین و جدیدترین فناوری ارتباطی بین دولت شهروندان به کار میرود را میتوان در این دست ­بندی بررسی کرد:

سهولت در پرداخت مالیات:  با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی، پرداخت مالیات بسیار ساده تر و سریعتر میشود. این سامانه به کاربران امکان میدهد تا در هر زمانی که بخواهند مالیات خود را پرداخت کنند.

جلوگیری از تقلب: با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی، اطلاعات مالی و مالیاتی شهروندان به شکل آنلاین برای دولت ارسال میشود که این باعث جلوگیری از تقلب در ارائه اطلاعات مالی و مالیاتی میشود.

افزایش سرعت و دقت: با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی، ارسال اطلاعات مالی و مالیاتی برای دولت به شکل آنلاین انجام میشود که باعث سرعت و دقت بیشتر در ارائه اطلاعات مالی و مالیاتی میگردد.

کاهش هزینه ها: با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی، هزینه های مربوط به ارسال مکاتبات، حضور در دفاتر مالیاتی و غیره به شدت کاهش می­یابد.

افزایش شفافیت: در این سامانه، مشخصات شهروندان به همراه اطلاعات مالی آنها برای دولت قابل دسترسی هستند که این باعث شفافیت بیشتر در امور مالی و مالیاتی میشود.

افزایش امنیت در پرداخت: در این سامانه، مشخصات شهروندان و درگاه پرداخت به همراه اطلاعات پرداخت و دریافت آنها قابل دسترسی هستند که این منجر به امنیت بیشتر در پرداخت و جلوگیری از هرنوع  نفوذ و هک خواهد شد.

جلوگیری از فساد: به دلیل آنلاین بودن و عدم نیاز به مراجعه، امکان هر نوع سو استفاده و فساد نیز در این روش از بین خواهد رفت.

سامانه مودیان مالیاتی تدبیر

تدبیر2

سامانه مودیان تحت مدیریت سازمان امور مالیاتی کشور به هر مودی کارپوشه ویژه ­ای اختصاص میدهد و تبادل اطلاعات میان مودیان و سازمان، منحصرا از این طریق انجام میشود. مودیان میتوانند با استفاده از هرگونه رایانه شخصی، پایانه فروشگاهی، سامانه‌های ابری یا هر وسیله دیگری که حافظه مالیاتی به آن متصل شده ‌باشد، به سامانه مودیان متصل شوند. مرجع نهایی ثبت، صدور و استعلام صورتحساب الکترونیکی، سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور است.

سامانه مودیان تدبیر سامانه‌ای است که جهت ارسال صورتحساب های الکترونیکی کاربران سیستم مالی و اداری تدبیر طراحی شده و امکان استخراج اطلاعات مورد نیاز سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی از نرم افزار تدبیر و ارسال مستقیم آن را به سامانه مودیان این سازمان را نیز فراهم میکند.

نرم ­افزار مالی و اداری تدبیر به صورت مستقیم به سامانه مالیاتی کشور متصل است تا در ارسال صورت حساب الکترونیکی خود برای سازمان مالیاتی راهنما و کمک کننده شما باشد. پیش‌نیاز استفاده از این ابزارها برای مودیان گرامی در اختیار داشتن آخرین نسخه نرم افزار مالی و اداری تدبیر است.

یکپارچگی نرم افزار مالی و اداری تدبیر

تدبیر1

یکی از مزایای نرم افزار تدبیر، قابلیت یکپارچگی با سایر نرم افزارهای مورد استفاده در سازمان شماست. همچنین، قابلیت گزارش‌دهی دقیق و به‌روز و قابل تنظیم، سهولت در انجام عملیات حسابداری و مدیریت مالی، پشتیبانی از چند زبانه بودن و قابلیت دسترسی از راه دور به اطلاعات حسابداری نیز از دیگر مزایای این نرم افزار است.

خدمات متنوع نرم­ افزار مالی و اداری تدبیر

نرم­ افزار مالی و اداری تدبیر، علاوه بر خدمات مربوط به سامانه مودیان، خدمات متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار میدهد که شامل موارد زیر میباشد:

- ثبت و پردازش تراکنش­ های مالی

- گزارش ­دهی، تجزیه و تحلیل دقیق و به ­روز اطلاعات مالی

- مدیریت بودجه و برنامه­ ریزی مالی

- پشتیبانی از چند زبان

- قابلیت تنظیم و سفارشی ­سازی گزارشات و فرم­ ها

- مدیریت مالیات و عوارض

- ارائه گواهینامه­ های مالی

- قابلیت دسترسی از راه دور به اطلاعات حسابداری

این خدمات در 4 دسته، به کاربران کمک می کند تا عملکرد مالی سازمان خود را بهبود بخشند و از نظر مالی، کسب و کار خود را به بهترین نحو ممکن راهبری کنند.

آموزش: با هدف ایجاد نظم و هماهنگی متون و مستندات شرکت و تهیه راهنمای سیستم و همچنین تحقیق و پژوهش در جهت بدست آوردن استانداردهای علمی در ارائه خدمات محتوایی می‌باشد.

نرم  افزار: هسته مرکزی تولید و توسعه محصولات این شرکت است. آنالیز، طراحی، پیاده ­سازی و آزمایش کلیه محصولات (سیستمهای مالی، اداری، بازرگانی و...) در این واحد انجام میگیرد. این واحد شامل دو بخش است:  بخش تولید نرم­ افزار و بخش مستندسازی و تست.

پشتیبانی: واحد پشتیبانی شرکت پردازش موازی سامان در بخشها و تقسیمات زیر به ارائه خدمات به کاربران تدبیر میپردازد:

- بخش خدمات مراجعات حضوری

-  بخش خدمات تلفنی به کاربران

-  بخش خدمات راه دور

- بخش خدمات انجام موارد فنی خاص در محل شرکت

- بازدید فنی کنترل کیفیت

- پرسش و پاسخ اینترنتی 

- پاسخگویی آنلاین

فروش: پس از آشنایی کاربران با نرم ­افزارهای تدبیر، خدمات پیش فاکتور، قرارداد، تمدید و .. در این واحد انجام میشود و از دیگر خدمات این واحد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعیین سیاست های توسعه نرم افزار و ارائه مستندات به واحد نرم­ افزار

  • ارتباط با کاربران، بررسی بازار نرم­افزار و تعیین نیازهای جدید

  • برگزاری جلسه دمو در داخل و خارج از شرکت

  • ارائه CD دمو و کاتالوگ

راههای تماس

شما مودیان عزیز و بازدیدکنندگان گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید علاوه بر سایت شرکت پردازش موازی سامان با شماره 02183890 تماس حاصل فرمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید