بهترین پنیرهای دنیا که طعم غذاها را متحول کردند

کدخبر: ۵۸۱۲۹۶
پنیر یک طعم همیشه ‌جذاب برای بسیاری از افراد دنیاست. بسیاری از کشورها در کنار غذاهای اصلی خود از پنیر استفاده می‌کنند تا طعمی لذیذ به غذای خود بدهند. پنیر را می‌توان یک محصول غذایی همه‌کاره است که طیف وسیعی از طعم، بافت و کاربرد نهایی دارد.
بهترین پنیرهای دنیا که طعم غذاها را متحول کردند

 اکثریت قریب به اتفاق پنیرها نه به تنهایی، بلکه به عنوان بخشی از غذای دیگر خورده می شود. پنیر به عنوان یک عنصر در غذاها ویژگی‌های عملکردی خود را در غذا نشان دهد. از پنیرهای طبیعی توانسته‌اند طعم غذاها را متحول کنند. مثلاً تا همین چند وقت پیش بسیاری از غذاها مانند انواع برگر، فقط با سس میل می‌شد اما امروز استفاده از دیپ‌های پنیر توانسته طعم آن‌ها را دلنشین‌تر و خوش‌خوراک‌تر کند. دوست دارید که با انواع پنیرهایی آشنا شوید که طعم غذاها را متحول کرده‌اند؟ ادامه مطلب را از دست ندهید.

پنیر پیتزا

پنیر موزارلا که به اسم پنیر پیتزا در ایران شناخته می‌شود را می‌توان مهم‌ترین پنیری دانست که طعم انواع غذاها را متحول کرده است. وقتی پنیر پیتزا در فرآیند پخت پیتزا ذوب می‌شود، خواص آن تغییر می‌کند و با حرارت دیدن، طلایی‌رنگ و برشته می‌شود. پنیر پیتزا طعم ملایمی دارد و هم به صورت پنیر موزارلای تنها و هم به صورت مخلوط با پنیرهای دیگر مانند پنیر چدار استفاده می‌شود. این پنیر بعد از ذوب شدن کش می‌آید و طعم لذیذی می‌گیرد. پنیر پیتزا در طعم دادن به غذا بسیار قوی عمل می‌کند و توانسته در متحول کردن غذا نقش مهمی ایفا کند.

از پنیر پیتزا  در غذاهایی مانند پیتزا، ساندویچ، برگر، پاستا و دیگر انواع فست فودها استفاده می‌شود.

پنیر چدار

پنیر چدار (Cheddar) یکی از محبوب‌ترین انواع پنیرها در جهان است و از اصلی‌ترین انواع پنیرهای انگلیسی به حساب می‌آید. پنیر چدار معمولاً با رنگ طلایی تولید می‌شود و طعم ملایم رو به شور دارد. پنیر چدار دارای ساختار نسبتاً خشکی است. پنیر چدار طبیعی اگر مدت زمان بیشتری بماند و برسد، بافت آن سفت‌تر می‌شود.

پنیر چدار به صورت خام و یا در غذاها استفاده می‌شود. از آن می‌توان در تهیه ساندویچ‌ها، برگرها، پیتزا، غذاهای مکزیکی، سالادها و غذاهای فرنگی مختلف استفاده کرد. این پنیر می‌تواند طعم و رنگ غذاها را متحول و دلنشین کند.

پنیر گودا

پنیر گودا (Gouda) یکی از محبوب‌ترین انواع پنیرهای هلندی است. این پنیر از شیر گاو تهیه می‌شود و به نام شهر گودا در هلند که محل تولید اصلی آن است، مشهور است.

گودا، پنیری نیمه‌سخت است که معمولاً از شیر گاو تهیه می‌شود و طعم کاراملی همراه با بافت متراکم دارد. این پنیر طعم آجیلی با نت‌های شیرین و خامه‌ای دارد. رنگ این پنیر با توجه سن آن متفاوت است. از این پنیر هلندی در بسیاری از غذاها و فست‌فودها از جمله پیتزا، ساندویچ، پاستا، لازانیا، برگر و سالادها استفاده می‌شود.

پنیرهای آبی

پنیرهای آبی پنیرهایی هستند که دارای رگه‌های آبی هستند و به عنوان پنیرهای کپکی نیز شناخته می‌شوند، طعمی بسیار لذیذ و دلنشین دارند.‌ این نوع پنیرها عموماً دارای طعم و عطر قوی و خاصی هستند که معمولاً به عنوان پنیرهای پرطرفدار شناخته می‌شوند. پنیر گورگونزولا، پنیر روکفور، پنیر استیلتون و بلوچیز از انواع پنیرهای آبی هستند. طعم پنیرهای آبی به دلیل وجود قارچ‌های مفید و خاص در آنها، طعمی تند و قوی است. این پنیرها دارای طعم جذابی هستند. از پنیرهای آبی داخل ساندویچ، پیتزا، سس‌ها و روی سالاد استفاده می‌شود. این پنیر یکی از بهترین پنیرهایی است که طعم غذاها را متحول می‌کند.

پنیر ریکوتا

پنیر ریکوتا نوعی پنیر نرم و کرمی است که از شیر گاو، گوسفند یا بز تهیه می‌شود. نام "ریکوتا" در زبان ایتالیایی به معنی "دوباره پخته شده" است، به دلیل اینکه این پنیر از پسماندهای شیر پخته شده تهیه می‌شود. در فرآیند تهیه ریکوتا، پسماندهای شیر (معمولاً ماده چرب موجود در شیر) که در فرآیند تولید دیگر پنیرها باقی می‌ماند، مجدداً پخته می‌شود تا پنیر ریکوتا تولید شود. طعم پنیر ریکوتا به طور کلی ملایم است. این پنیر بافت نرم و لطیفی دارد که قابلیت مخلوط شدن و تلفیق با سایر مواد را دارد. به دلیل طعم ملایم و بافت نرم، پنیر ریکوتا معمولاً در غذاهای ایتالیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از پنیر ریکوتا می‌توانید در انواع غذاها و فست فودها از جمله پیتزا، پاستا، لازانیا و سالاد استفاده کنید.

پنیر خامه ای

پنیر خامه‌ای (Cream cheese) یک نوع پنیر نرم و لطیف است که بافت چرب و کرمی دارد و به دلیل طعم لطیف، بسیار محبوب است. از پنیر خامه‌ای در طیف گسترده‌ای از غذاها و دسرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پنیر خامه‌ای به عنوان یک پنیر نرم، قابلیت خوبی برای مخلوط شدن با مواد دیگر دارد و می‌تواند به عنوان ماده پایه در تهیه انواع صنایع غذایی مختلف استفاده شود. از پنیر خامه‌ای برای تزیین انواع غذا و کیک و سرو به همراه نان استفاده می‌شود.

بهترین پنیرهای دنیا که طعم غذاها را متحول کردند

بهترین پنیرها را از کجا بخریم؟

اگر شما هم دوست دارید بهترین پنیرها را خریداری کنید و طعم غذاهایتان را دلنشین کنید، به راحتی می‌توانید پنیرهایی را که در بالا به آن اشاره کردیم، در بین برندهای ایرانی بیابید. یکی از برندهایی که انواع پنیرهای خوشمزه را عرضه می‌کند و می‌تواند طعم غذا را متحول کند، لبنیات کالین است.

شرکت لبنیات کالین یکی از برندهای لبنیات ایران است که انواع پنیرهای طبیعی و پروسس را به بازار عرضه می‌کند. پنیرهای برند کالین شامل پنیر چدار ، پنیر گودا، پنیر گورگونزولا، پنیر پارمسان، پنیر صبحانه، پنیر خامه‌ای و دیگر انواع دیپ‌های پنیر و پنیرهای ورقه‌ای است. کالین علاوه بر پنیر، محصولات لبنی دیگری مانند کره، خامه و پودرهای صنعتی را نیز ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید برای خرید پنیر چدار و خرید پنیر گودا و دیگر انواع پنیر به وبسایت کالین مراجعه کنید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید (ویژه تهران) و یا به صورت حضوری به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های کالین مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید