نکات مهمی که درباره اجاره روزانه خانه در تهران باید بدانید

کدخبر: ۵۸۴۱۶۵
یکی از بهترین راه‌ها برای اقامت کوتاه مدت در سفر به شهر تهران این است که یک خانه مبله با امکانات کامل را به صورت روزانه اجاره نمایید.

این روش اقامتی که در رقابت با رزرو هتل در سفر به تهران قرار می‌گیرد، بسیار مقرون به صرفه‌تر و در عین حال خودمانی‌تر است. اجاره روزانه خانه در کلانشهر تهران باعث می‌شود که شما بتوانید به جای این که احساس یک مسافر و غریبه را داشته باشید، مدتی را در پایتخت به صورت واقعی زندگی کنید.

شما با اجاره روزانه خانه در تهران می‌توانید سفری مقرون به صرفه با هزینه‌های متعادل داشته باشید. علاوه بر این امکان تجربه‌های زندگی واقعی، امکان گرد هم آمدن همه همسفران در یک مکان و مواردی از این دست، باعث می‌شود که شما بتوانید پایتخت‌نشینی را کاملا تجربه کنید. شما با این روش در سفر به تهران می‌توانید در هر کجای شهر که تمایل داشته باشید، خانه را به صورت روزانه اجاره کنید. البته فراموش نکنید نکات مهمی وجود دارند که شما باید هنگام اجاره روزانه خانه درباره این خانه‌های مبله بدانید. با چند نکته مهم در این زمینه آشنا شوید.

متراژ خانه در اجاره های تهران مهم است؟

نخستین نکته‌ای که شما هنگام اجاره روزانه خانه در تهران باید در نظر بگیرید متراژ آن است. اطلاع داشتن از متراژ خانه اهمیت زیادی دارد زیرا این آگاهی به شما کمک می‌کند که خانه‌ای مناسب و متناسب با شرایط خودتان اجاره کنید. فرض کنید که شما یک خانواده پنج نفری هستید که قصد دارید برای سفر به تهران خانه‌ای را به صورت روزانه اجاره نمایید. اگر متراژ خانه‌ای که از طریق اینترنت در جستجوی آن هستید، کم باشد، احتمالا نمی‌توانید به راحتی در آن مستقر شوید. 

از سوی دیگر اگر شما تنها با همسرتان به تهران سفر کنید و قرار باشد که یک خانه را به صورت روزانه برای اقامت خود اجاره کنید، اجاره خانه‌ای با بیش از یک اتاق خواب و متراژ بالا نه تنها لازم نیست، بلکه مقرون به صرفه نیز نبوده و باعث هدر رفتن منابع مالی شما می‌شود. و در این صورت شما می‌توانید خانه‌ای کوچک‌تر با متراژ پایین‌تر و امکانات بیشتر را با همان مبلغ اجاره نمایید. بنابراین در نظر داشته باشید دقت در انتخاب خانه‌ای با متراژ متناسب با شرایط شما، اهمیت زیادی دارد و می‌تواند روی کیفیت اجاره روزانه خانه در تهران و سفر شما تاثیر بگذارد.     

امکانات خانه برای اجاره روزانه

نکته مهم دیگری که باید درباره اجاره روزانه خانه در تهران بدانید، امکانات خانه است. زمانی که قرار است اقامت در یک خانه مبله را جایگزین اتاق هتل نمایید باید امکانات آن را نیز بدانید. امکانات هتل‌‌ها با ستاره‌های آنها مشخص می‌شود اما شما باید امکانات خانه‌هایی که به صورت روزانه به صورت آنلاین و یا غیر از آن اجاره می‌شوند، پیش از اجاره بدانید. مواردی نظیر تختخواب یا سنتی بودن سرویس خواب خانه، کیفیت مبلمان، کیفیت ظرف و تجهیزات برای آشپزی، نوع و تعداد سرویس بهداشتی، نوع وسایل سرمایشی و گرمایشی و چیزهایی از این دست در دسته امکانات یک خانه اجاره‌ای به صورت مبله قرار می‌گیرند. 

فرقی نمی‌کند که برای اجاره سوئیت در تهران اقدام کنید و یا قصد داشته باشید یک واحد آپارتمانی بزرگ‌تر و حتی یک خانه ویلایی را اجاره نمایید. برخی از این امکانات برای همه این اقامتگاه‌ها مشترک هستند و تنها ممکن است کیفیت متفاوتی داشته باشند و برخی دیگر نیز مانند استخر و آلاچیق و فضای سبز و... با توجه به نوع و شرایط اقامتگاه تعیین می‌شوند و می‌توان آنها را هنگام اجاره ویلا اطراف تهران مشاهده کرد. بنابراین خوب است که امکانات اقامتگاه‌های مختلف در میان خانه‌های اجاره‌ای به صورت روزانه در تهران را بررسی کنیم. 

امکانات رفاهی خانه مهم است

زمانی که یک خانه را به صورت روزانه اجاره می‌کنید، باید بدانید اگر این خانه آپارتمانی است در چه طبقه‌ای قرار دارد؟ آیا دارای آسانسور بوده و یا فاقد این وسیله رفاهی مهم است؟ آیا خانه دوبلکس است و یا تنها یک طبقه دارد؟ آیا درون و بیرون خانه دارای پله است و یا خیر؟ دارای پارکینگ است و یا شما برای پارک کردن خودروی خود باید از خیابان استفاده نمایید؟ هر کدام از این امکانات رفاهی اولیه با توجه به نیازهای شما اهمیت فراوانی می‌یابند. 

به عنوان مثال اگر فردی سالمند و یا کودک خردسال همسفر شماست نه تنها داشتن آسانسور برای رسیدن به خانه اهمیت دارد، بلکه داشتن پله درون خانه و یا دوبلکس بودن خانه از نکات منفی آن به حساب می‌آید. اما این موضوع برای سایرین ممکن است از مزایا و زیبایی‌های خانه به شمار آید. داشتن پارکینگ تنها برای کسانی لازم است که با خودروی خود به تهران سفر می‌کنند. اگر شما با هواپیما یا اتوبوس به تهران آمده باشید، پارکینگ داشتن اقامتگاه‌تان تنها باعث بالاتر رفتن قیمت واحد اجاره‌ای خواهد بود و برای شما لازم نیست.   

امکانات سرویس‌های بهداشتی

این روزها استفاده از سرویس‌های بهداشتی فرنگی برای برخی از افراد اهمیت زیادی دارد. از آنجا که فرم این سرویس‌ها به زانو و پا آسیب نمی‌رساند، این گونه سرویس‌ها برای افراد سالمند و یا کسانی که پاهایشان آسیب‌دیده است، لازم هستند. پس یکی از نکاتی که باید درباره اجاره روزانه خانه در تهران بدانید، نوع سرویس بهداشتی آن است که با شرایط شما و همسفرانتان تطابق داشته باشد. علاوه بر این باید اندازه حمام، مشترک بودن یا نبودن با دستشویی و امکاناتی نظیر داشتن وان را نیز بررسی کرد. 

به آشپزخانه خانه‌های اجاره‌ای دقت کنید

آشپزخانه قلب تپنده هر خانه است و این موضوع برای خانه‌های اجاره‌ای که به صورت روزانه در اختیار مسافران قرار می‌گیرند نیز، صدق می‌کند. یخچال، چای ساز و ماشین لباس‌شویی از امکانات ابتدایی هستند که در اکثر خانه‌های اجاره‌ای مبله وجود دارند. علاوه بر این، برای کسانی که دوست دارند در سفر خودشان آشپزی کرده و غذای خانگی بخورند، خانه‌ای که فاقد اجاق گاز و ظروف آشپزی باشد، امتیاز منفی دارد و مناسب این افراد نیست. همچنین در خانه اجاره‌ای روزانه معمولا سرویس‌های غذاخوری اعم از بشقاب و قاشق و چنگال و... وجود دارد و می‌توان هنگام اجاره روزانه خانه درباره آنها اطلاعات کافی کسب نمود.

مبلمان و اتاق‌های خواب

هنگام اجاره خانه روزانه باید در مورد امکانات اتاق خواب اعم از سرویس خواب سنتی و یا تختخواب و نوع تخت، بالش و تشک‌های آن اطلاعات داشت. علاوه بر این باید دانست که آیا این خانه مبلمان راحتی، میز ناهارخوری و تلویزیون دارد؟ امکانات سرویس‌های گرمایشی و سرمایشی آن به چه صورت است؟ آیا دارای کولر و یا اسپیلت است و یا چیلر و خنک کننده مرکزی دارد؟ آیا شوفاژ دارد و یا با بخاری گرم می‌شود؟ با توجه به این تهران دارای تابستان‌های نسبتا گرم و زمستان‌های نسبتا سرد است، اطلاع داشتن از این موارد ضروری به نظر می‌آید. هم‌چنین می‌توان امکانات تفریحی نظیر وسایل بازی، بیلیارد و فوتبال دستی، استخر، سونا و جکوزی و... را در برخی از خانه‌های لوکس بررسی نمود.

محل اجاره خانه  در تهران مهم است

ممکن است شما خانه‌ای را در یکی از خیابان‌های اصلی شهر تهران اجاره نمایید زیرا به محلی که در طول اقامتتان در این شهر کار دارید، دسترسی آسانی دارد. اگر در ساعات پرتردد و پرترافیک روز در خارج از خانه هستید، اجاره چنین خانه‌هایی برای شما خیلی مناسب است زیرا علاوه بر دسترسی آسان، شلوغی خیابان و محله شما را نمی‌آزارد. هنگام اجاره چنین خانه‌هایی در نظر داشته باشید که آیا این محل واقع در طرح ترافیک یا طرح کنترل آلودگی هوا هست و یا خیر و میزان دوری و نزدیکی‌اش با وسایل نقلیه عمومی به چه صورت است؟

اما اگر برای سفر تفریحی به تهران آمده‌اید و دوست دارید از موزه‌ها، مراکز خرید، مراکز تفریحی، رستوران‌های شیک و،  سالن‌های سینما و تئاتر و... دیدن می‌توانید محل اجاره خانه را دور از مرکز شهر انتخاب کنید و در این صورت در فضای دنج‌تر و آرام‌تری اقامت نمایید. در این حالت شما می‌توانید ویلاهای اطراف تهران را به عنوان اقامتگاه در نظر بگیرید و در آنها از هوای بهتر، فضای مناسب و آرامش بیشتر بهره ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید