7 نکته طلایی برای افزایش طول عمر پکیج دیواری که حتما باید بدانید

کدخبر: ۵۸۵۴۴۸
پکیج دیواری یک محصول قدرتمند است که باعث افزایش آسایش و راحتی مصرف کنندگان آن در گرمایش منازل و تامین آب گرم می ‌شود.
7 نکته طلایی برای افزایش طول عمر پکیج دیواری که حتما باید بدانید

پکیج دیواری، جایگزینی قدرتمند برای آب گرمکن‌ های قدیمی است که نقاط ضعف زیادی داشته و در اکثر مواقع مصرف کننده را از استفاده از آب گرم بی‌ بهره می‌گذاشتند. با نگهداری مناسب و توجه به نکات افزایش عمر پکیج دیواری، عمر مفید آن افزایش پیدا خواهد کرد و می ‌توان بازدهی بیشتری را از محصول انتظار داشت.

با 7 نکته طلایی افزایش عمر پکیج دیواری آشنا شوید

بدون معطلی به سراغ نکاتی می رویم که بهره گیری از آن ها منجر به افزایش طول عمر پکیج می شود.

توجه به محل مناسب نصب پکیج

در نظر داشتن محل مناسب برای نصب پکیج دیواری، از نکاتی است که در نگهداری و استفاده بهینه این محصول بسیار حائز اهمیت است. بهترین محل نصب پکیج‌ های دیواری در آشپزخانه، انباری، گاراژ یا فضاهای این چنینی است. به دلیل اینکه پکیج‌ ها بر روی دیواری نصب می‌ شوند، فضای بسیار کوچکی را اشغال می ‌کنند و می ‌توانند به راحتی در فضاهای کوچک نیز نصب شوند. همچنین، فاصله 1 و نیم الی ۲ متر بین پکیج و زمین نیز بایستی رعایت شود. این امر به دلیل اطمینان از ایمنی استفاده کنندگان از پکیج و همچنین تعمیر راحت آن است.

بررسی صافی ‌ها، رسوب گیر و فیلتر پکیج دیواری

بررسی صافی ‌ها، رسوب گیر و فیلتر پکیج دیواری

یکی از نکات مهم در نگهداری و افزایش عمر پکیج دیواری، تغییر فیلتر آن است. در صورت نبود یک فیلتر سالم، عملکرد پکیج دیواری را کاهش پیدا می کند و مصرف انرژی بیشتری دارد. همچنین، لازم است که فاصله پکیج دیواری با دیوار حداقل ۱۰ سانتی ‌متر باشد تا هوای کافی برای خنک کردن دستگاه فراهم شود و از داغ شدن بیش از حد دیوار جلوگیری شود.

نگهداری و تعمیر درست پکیج دیواری، تاثیر شگرفی در عملکرد و بهره‌ وری این محصول دارد. با رعایت نکاتی همچون تغییر فیلتر، حفظ فاصله مناسب با دیوار و سرویس پکیج بوتان، می‌ توان به بهره‌ وری بیشتر از پکیج دیواری دست یافت.

سیستم ضد یخ زدگی پکیج و راه های جلوگیری از یخ زدن آن

سیستم ضد یخ زدگی پکیج و راه های جلوگیری از یخ زدن آن

در حال حاضر، پکیج دیواری با قابلیت ضد یخ زدگی، در مدل های گوناگونی در بازار موجود است. در واقع این ویژگی در افزایش عمر پکیج دیواری بسیار مهم است و به کاهش خطر خرابی دستگاه و جلوگیری از آسیب دیدن آن در برابر یخ زدن آب کمک می کند.

در شرایطی که هوا سرد است، تشکیل یخ در لوله ها ممکن است اتفاق بیفتد و باعث مشکلاتی برای جریان آب و پکیج دیواری شود. این مشکلات عمدتا در زمانی که خانه خالی است و شما حضور ندارید، بروز می‌ کنند. برای رفع این مشکل، پکیج دیواری با قابلیت حفاظت ضدیخ طراحی شده است و در صورتی که دمای آب به پایین ترین میزان مجاز یعنی 7 درجه برسد، خودکار روشن می‌ شود و دمای آب را به مقدار مناسبی افزایش می ‌دهد تا از یخ زدگی جلوگیرب شود.

سیستم گریپاژ پمپ پکیج

گریپاژ پمپ پکیج یک مشکل جدی است که به دلیل خرابی داخلی پمپ، نفوذ رسوبات آب به داخل آن یا حتی خاموشی بودن طولانی مدت دستگاه به وجود می‌ آید. در این موارد، روتور پمپ نمی ‌تواند به درستی کار کند و باعث بروز مشکلاتی برای پکیج می ‌شود.

در حقیقت، رسوبات موجود در آب می‌ تواند علت اصلی گریپاژ پمپ باشد و در صورت عدم استفاده طولانی مدت از پکیج، این رسوبات در پمپ تجمع یافته و منجر به قفل شدن آن می شوند. به همین دلیل، اگر به مدت طولانی از پکیج استفاده نمی ‌کنید، بهتر است برای افزایش عمر پکیج دیواری خود، برق آن را قطع نکنید.

برای رفع این مشکل، دو راهکار مهم وجود دارد:

  • اولین نکته این است که در زمان انتخاب پکیج، به برندهای معتبر توجه کنید؛ زیرا در آن ‌ها از قطعات باکیفیت استفاده شده است.

  • همچنین، بهترین راه حل بررسی به موقع صافی ‌های برگشت آب و گرفتگی مسیر برگشت پمپ است.

با انجام این کار، احتمال قفل شدن پمپ به دلیل تجمع رسوبات کاهش خواهد یافت و منجر به افزایش طول عمر پکیج دیواری خواهد شد.

بررسی دودکش و کلاهک پکیج دیواری و محل نصب آن

بررسی دودکش و کلاهک پکیج دیواری و محل نصب آن

در واقع، محل نصب دودکش و کلاهک باید با دقت انتخاب شود تا مشکلاتی مانند نامناسب بودن احتراق و کمبود اکسیژن در محل به وجود نیاید. پکیج های دیواری فن دار برای تخلیه دود ناشی از احتراق داخلی، از لوله دودکش و ارتباط آن با محیط خارجی استفاده می کنند. این لوله دو جداره است و هوای مورد نیاز دستگاه نیز از طریق آن جریان می ‌یابد.

پکیج های دیواری بدون فن نیاز به نصب دودکش جداگانه دارند که منجر به عملکرد صحیح و افزایش عمر پکیج دیواری می شود. قطر دودکش ساختمان برای نصب ایمن باید ۱۵ سانتی ‌متر باشد و انتهای آن به صورت H شکل باشد. همچنین، باید از دودکش مجزا استفاده شود و ورودی گاز نیز مجزا از سایر وسائل باشد.

نصب کلاهک تعدیل نیز اهمیت زیادی دارد. وظیفه این قسمت هدایت گازهای سمی و بخارهای حاصل از احتراق داخلی به بیرون است. برای جلوگیری از ورود گازهای سمی به داخل ساختمان، نصب این قسمت باید توسط متخصصان تعمیرکار و رعایت اصول مربوطه انجام شود.

الکترو خدمات، ارائه دهنده بهترین خدمات نگهداری پکیج های دیواری

با انتخاب الکترو خدمات می توانید در هر زمان چه به صورت آنلاین و چه تلفنی، از خدمات سرویس و تعمیر پکیج ایران رادیاتور این مجموعه بهره مند شوید. با توجه به روش هایی که به آن ها اشاره شد، می توانید به راحتی به افزایش عمر پکیج دیواری بپردازید. در صورتی که باز هم خرابی در قسمت های مختلف پکیج صورت گرفت، می توانید از متخصصین  مجموعه الکترو خدمات کمک بگیرید.

الکترو خدمات با بیش از 15 سال سابقه فعالیت در حوزه پکیج های دیواری، در سریع ترین زمان نیاز شما را براورده می کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید