برای خرید پمپ آب، انواع آن را بشناسیم!

کدخبر: ۵۸۵۴۷۰
گستردگی مدل‌های پمپ ها در بازار به میزانی است که در برخی موارد باعث سردرگمی خریداران می‌شود. حتما شما هم تا به حال در هنگام خرید انواع پمپ متوجه پیچیدگی فرایند آن شده‌اید.
برای خرید پمپ آب، انواع آن را بشناسیم!

در انتخاب پمپ برای مصارف متفاوت، چه برای مصارف خانگی و چه مصارف صنعتی مثل خرید پمپ آب یک اسب که برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توانید از توان تک کمک بگیرید تا تمامی کاربردهای پمپ ها را به خوبی بشناسید و سپس دست به انتخاب بزنید. 

لزوم شناخت انواع پمپ آب

در ابتدا باید بدانید با توجه به عملکردهای مختلف پمپ‌ ها، برای اینکه بتوانید انتخاب صحیح و درستی از نوع پمپ مورد نیاز خود داشته باشید، می‌بایست قبل از تصمیم‌گیری انواع متفاوت پمپ را بشناسید. لذا اکثر مصرف‌کنندگان و کاربران برای راحت‌تر و آسان‌تر کردن مراحل خرید خود از فروشگاه‌های معتبری، همچون توان تک: tavantak، راهنمایی و مشاوره دریافت می‌کنند و یا فرد متخصصی را برای خرید با خود همراه می‌کنند. این روش به شما این اطمینان را می‌دهد تا هزینه خود را در جای درستی صرف کنید.

انواع پمپ صنعتی

انواع پمپ

انواع پمپ که با توجه به کاربردهایشان دسته‌بندی می‌شوند، برای مصارف مختلفی همچون خانگی، کشاورزی، صنعتی و... مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. مثلا پمپ از نوع خورشیدی برای فضاهای باز مثل مزارع کشاورزی در نظر گرفته می‌شود. حتی کاربرد پمپ آب یک اسب فقط به صنایع کشاورزی محدود نمی‌شود و در خرید پمپ آب یک اسب معمولا مصرف تأمین آب شهری نیز دیده شده است. بنابراین حتما شناخت انواع و کاربرد پمپ ها قبل از کار با آن‌ها به شدت احساس می‌شود. در ادامه‌ی این مطلب مهم‌ترین انواع پمپ را معرفی می‌کنیم و به صورت مختصر با کاربردهای آن‌ها آشنا خواهیم شد. اگر قصد خرید پمپ برای کاربرد به خصوصی را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پمپ ها از نظر کاربرد به صوت کلی به دو دسته صنعتی و خانگی دسته‌بندی می‌شوند. 

انواع پمپ خانگی

 پمپ‌های خانگی آن دسته از پمپ ها هستند که برای مصارف کوچک و محدود مورد استفاده قرار می‌گیرند. سه نوع پمپ زیر از پرکاربردترین انواع پمپ خانگی هستند.

1. پمپ آب بشقابی:

دو قابلیت ویژه پمپ آب بشقابی را از سایر پمپ ها جدا میکند. قابلیت اول دسترسی به میزان دقیق از آب مورد نیاز است که از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر برای تعیین مقدار دقیق آب مصرفی خود دچار مشکل هستید، خرید پمپ آب بشقابی را باید در اولویت قرار دهید. قابلیت دوم امکان جا‌به‌جایی آسان است، که به شما این امکان را می‌دهد تا به سادگی آن را حمل کنید. پس می‌توانید آن به راحتی به منابع و سیستم‌های مورد نظر متصل کنید.

2. پمپ آب جتی:

پمپ آب جتی که از انواع جت پمپ به حساب می‌آید یکی از محبوب‌ترین انواع پمپ محسوب می‌شود و به دو دسته سانتریفیوژی و غیر سانتریفیوژی تقسیم می‌شود. نکته‌ی مهمی که در هنگام خرید پمپ آب جتی باید در نظر بگیرید دقت در میزان توان، قدرت و فشار پمپ است. چراکه اگر پمپ جت ینتواند میزان حجم آب مورد نیاز شما را تامین کن، و قدرت کافی برای اینکار نداشته باشد، بکار نخواهد آمد.

3. پمپ آپ یک اسب:

پمپ آب یک اسب دارای دو مدل یک اسب و نیم اسب می‌باشد. همانطور که در جدول بالا ملاحضه می‌کنید پمپ آب یک اسب علاوه بر اینکه برای مصارف محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد، در مصارف بزرگتری همچون صنایع مختلف می‌تواند در نظر گرفته شود. بنابراین همانند "خرید پمپ آب جتی" باید به توان پمپ، فشار آب تولیدی و قدرت آن حتما توجه کنید. لام به ذکر است قدرت عامل مهمی در کارایی یک پمپ به شمار می‌آید و همانطورکه پیداست نام پمپ آب یک اسب به قدرت آن که برابر با یک اسب است، اشاره دارد.

انواع پمپ خانگی

 

انواع پمپ صنعتی

انواع پمپ صنعتی

از آن جایی که پمپ های صنعتی هم در ابعاد کوچک مثل میکرو هم سایزهای خیلی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، از این رو از تنوع و ابعاد گسترده‌ای برخوردر هستند. در خصوص مهم‌ترین انواع پمپ صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ‌های جابجایی مثبت

  • پمپ‌های شناور 

  • پمپ‌های سانتریفیوژ 

  • پمپ‌های رفت و برگشتی

پمپ های جابجایی

در این مطلب به بررسی انواع پمپ آب پرداختیم و کاربرد هر کدام را به صورت مختصر بررسی کردیم. اینک می‌دانیم از هر پمپی در چه حوزه‌ای باید استنفاده شود. مشخص است که با بالا بردن اطلاعات قبل از اقدام برای خرید، به بهره‌بری بالا و مصرف کمتر انرژی کمک خواهیم کرد. برای مشاوره و راهنمایی در خصوص خرید پمپ پیشنهاد می‌شود به توان تک مراجعه کنید. ممنون که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید