چگونه مهارت خود در فروش را از کوچینگ فروش افزایش دهیم؟

کدخبر: ۵۸۵۸۵۴
کوچینگ فروش از جمله عناوین شغلی است که امروزه به وفور در عرصه کسب و کارها و توسعه برندها، شنیده می شود و توانسته است مخاطبین بسیاری را به خود جلب کند.
چگونه مهارت خود در فروش را از کوچینگ فروش افزایش دهیم؟

آنچه سبب گردیده است که کوچینگ فروش بتواند در افزایش فروش و میزان محبوبیت برند بدرخشد، مهارت ها و راهکارهای ارائه شده در کوچینگ است که در کنار آموزش فروش می‌تواند شما را به یک موفقیت چشم گیر برساند.

در واقع زمانی کوچینگ فروش معنی پیدا می کند که فردی با تخصص و مهارت بسیار در زمینه فروش و بازاریابی و همچنین جلب اعتماد و رضایت در مشتریان اقدام به ارائه راهنمایی هایی به نمایندگان فروش، مدیران و یا صاحبان برند و یا حتی فروشندگان کند. از این رو می توان گفت جایگاه شغلی کوچینگ فروش از اهمیت بالایی در رشد و توسعه یک برند برخوردار است.

حال قصد داریم بطور ویژه به بررسی کوچینگ فروش و همچنین چگونگی افزایش بهره وری از آن جهت افزایش سود بپردازیم که از جمله موارد می توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

  • کوچینگ فروش و لزوم آن برای کسب و کارها

  • آموزش نیروهای متخصص در فروش

  • راهکارهایی جهت افزایش مهارت با کوچینگ فروش

کوچینگ فروش از ملزومات هر کسب و کار

کسب و کارها همیشه دغدغه افزایش سود آوری و فروش و از همه مهمتر جلب حس اعتماد و رضایت مشتریان را دارند.

از این رو نمی توان گفت که تنها برندهای جدید و نوظهوری که بتازگی قصد ورود به بازار را دارند تنها ملزم به ایجاد و بکارگیری تکنیک هایی برای کسب جایگاه هستند بلکه برندهای قدیمی که مدت هاست در میان مردم شناخته شده اند و به نوعی سود آوری خود را دارند باید به مقوله کوچینگ فروش و همچنین افزایش مهارت های فروش بطور ویژه توجه کنند.

زیرا همه ما روزانه شاهد روی کار آمدن برندهای جدید و به نوعی رقبای جدید هستیم که هرکدام ممکن است رویکردی متفاوت را برای کسب توجه مشتریان عرضه کنند از این رو اگر بخواهیم تنها بر روی کیفیت محصول خود توجه کنیم نمی توان جایگاهی در این بازار را به خود اختصاص داد بهمین منظور آنچه ما به شما پیشنهاد می کنیم افزایش مهارت تیم فروش و یادگیری تکنیک هایی در دوره های فروش و آموزش فروش است.

بنابراین هر کسب و کار و برندی با هر سابقه ای درصورتی که قصد افزایش میزان فروش را داشته باشد آن را به عنوان هدفی اساسی درنظر داشته باشد نیاز به کوچ و انجام عملیات کوچینگ جهت آموزش و راهنمایی هایی کاربردی و اثربخش دارد.

کوچینگ

امروزه با وجود اشباع بازار از برندهای متعدد که بسیاری از آنها توانسته اند به سرعت رشد و پیشرفت کنند کوچینگ فروش نیز بسیار متفاوت عمل می کند بگونه ای که برخلاف گذشته، مهارت آموزی و آموزش تنها مختص مدیران و یا صاحبان برند نیست بلکه تمامی افرادی که درحال پیشبرد اهداف یک برند هستند اعم از نمایندگان فروش و حتی فروشندگان نیازمند به کوچ و بهره گیری از خدماتی که در کوچینگ فروش به آنها ارائه می شوند، هستند.

بدین منظور با وجود اهمیتی که کوچینگ فروش در رشد و توسعه فروش کسب و کار داشته و همچنین بهره مندی تمامی برندها از تکنیک هایی که در کوچینگ فروش به آنها گوشزد می شود، شما جهت کنار زدن سایر رقبایتان باید متفاوت عمل کنید.

نیروهای متخصص راز موفقیت یک برند

یکی از رازهای تمایز یک برند از سایر برندها و رقبای موجود در بازار، بهره مندی و بکارگیری نیروهای متخصص است. از این رو نمی توان همچون گذشته تنها به مهارت ها و تخصص هایی که توسط دانشگاه ها، کار و تجربیات و .. فرا گرفته اید، بسنده کرد زیرا موفقیت یک برند مشروط به متخصص بودن نیروهای آن برند است.

از این رو بتازگی دوره های آموزشی و مهارت افزایی توانسته است بیش از پیش خود را در میان کسب و کارهای جدید و یا قدیمی نشان دهند. اما آنچه بسیار مهم است بکارگیری و آموزش تکنیک و ترفند هایی است که بتواند در امر فروش درست به هدف بزند بگونه ای که خرید مشتریان را قطعی و بازگشت مجدد مشتری به سمت برند شما را تضمین کند و این دقیقا همان چیزی است که در دوره کوچینگ فروش و همچنین دوره مدیریت و مهندسی فروش ما در مدرسه کسب و کار آیا به شما هدیه می دهیم.

دوره مدیریت و مهندسی فروش

راهکارهایی جهت افزایش مهارت با کوچینگ فروش

همانطور که گفته شد آنچه در کوچینگ فروش حائزاهمیت است بکارگیری ترفند و تکنیک هایی است که بتواند سرعت بسزایی در روند رشد و سودآوری شما داشته باشد. از این رو اقدام به یکپارچه سازی تمامی تکنیک ها تحت عنوان سرفصل هایی مجزا کرده ایم که این موارد شامل:

  •  تیم‌سازی و استخدام در کلیه لایه‌ها

  • تارگت بستن برای تیم فروش

  • نحوه محاسبه پورسانت

  • بودجه‌بندی سازمان

  • طبقه‌بندی مشتریان و رفتارهای متناسب با آن‌ها

  • موارد مهم  work ethic‌های سازمانی برای فروشندگان و سرپرستان و مدیران

  • تعداد تماس و ویزیت و نحوه بررسی و ارزیابی آن

بدین منظور با بکارگیری موارد ذکر شده تحت عنوان کاربردی ترین اصول کوچینگ فروش می توانید در حوزه کوچینگ خوش بدرخشید وقدرت آنچه به مخاطبان خود ارائه می کنید را دوچندان کنید.

دستاوردها و فواید دوره کوچینگ فروش

همانطور که در اوایل مطلب اشاره شد، فرقی نمی کند که برندی که دراختیار دارید و قصد انجام کوچینگ فروش برای آن را دارید، برندی تازه کار و نا آشنا برای عموم باشد یا برندی مطرح و شناخته شده، بلکه آنچه برای شما در اولویت قرار دارد ارائه راهکارهایی جهت درخشش و ترقی برند است زیرا امروزه جایی برای برندهایی که روند رشدی ثابت را پیش رو دارند در بازار وجود ندارد. از این رو اگر بخواهیم به دستاوردهای دوره کوچینگ فروش اشاره کنیم می توان از موارد زیر نام برد:

  • تربیت مدیر فروش حرفه‌ایی

  • نحوه بودجه‌بندی سالانه

  • انواع KPI بستن برای تیم فروش

  • تارگت‌گذاری سالانه و ماهانه برای سازمان و تیم فروش

  • کمپین گذاری

  • مشتری سازی دیوانه وار

  • محاسبات تعداد تماس، تعداد ویزیت و… به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه

  • تیم‌سازی و استخدام فروشنده

  • رفتار حرفه‌ای فروشنده‌ها

  • طبقه‌بندی مشتریان و استراتژی ویزیت، تماس و فروش به آنها

  • آموزش لایف استایل، اتیکت، رفتار و منش فروشنده، سرپرست و مدیران فروش

  • محتوا متناسب با نیازها و سوالات افراد حاضر در دوره و

مخاطبین این دوره می توانند مدیران، مدیران فروش، مدیرعامل ها و یا سرپرستان فروش باشند هرکدام از آنها که باشند، آنچه در آخر اهمیت دارد ترفندهایی است که می تواند راه گشای نیروها باشد پس به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به سایت مدرسه کسب و کار آیا مراجعه کنید و دوره‌های تخصصی فروش دکتر یحیی علوی را بررسی و مقالات مرتبط با این موضوع را به رایگان مطالعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید