تتر چیست؟ چرا تتر گزینه خوبی برای خرید ارز دیجیتال است؟

کدخبر: ۵۸۷۵۸۰
تتر (Tether) یک ارز دیجیتال از نوع استیبل کوین (ارزهای دیجیتالی که به پشتوانه دارایی‌های با ارزش نرخ ثابتی دارند) بوده که به دلار آمریکا متصل است و مانند دیگر استیبل کوین‌ها نرخ ثابتی دارد. توکن تتر با نماد USDT نشان داده می‌شود.

تتر در وایت پیپر (White paper) خود هدف این ارز دیجیتال را اینگونه بیان می‌کند: «تتر ارز دیجیتالی است که به پشتوانه دلار آمریکا ایجاد شده و یک روش غیرمتمرکز برای معاملات دارایی‌های مختلف برای حفاظت از اصل سرمایه محسوب می‌شود.»

تتر به کاربران این امکان را می‌دهد که «ارزهای دیجیتال را با نرخ ثابت ۱: ۱ در صرافی‌ها، پلتفرم‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال، ارسال و دریافت کنند». تتر با قابلیت‌های خود، این امکان را فراهم می‌کند که پول جهانی به صورت فوری و ایمن و با کمترین هزینه انتقال پیدا کند.

تتر چگونه کار می‌کند؟

تتر در نوامبر 2015 روی سیستم بلاک چین بیت کوین راه اندازی شد، اما در ژوئن 2017 به پروتکل Omni لایت کوین انتقال یافت. پروتکل Omni یک پلتفرم متن باز است که با بلاک چین‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کند و امکان صدور و بازخرید توکن‌های ارزهای دیجیتال را فراهم خواهد کرد.

تتر ارز فیات را با نرخ ثابت ۱: ۱ به ارزهای دیجیتال مختلف تبدیل می‌کند و در همه صرافی‌ها با نرخ 1 دلار معامله می‌شود و می‌توان از آن به جای دلار استفاده کرد.

همچنین برخلاف هر ارز دیجیتال دیگری در بازار، تتر ادعا می‌کند که 100٪ توسط USD پشتیبانی می‌شود. بر اساس وبسایت رسمی این استیبل کوین، نرخ ثابت تتر تا زمانی کاملا محفوظ است که مجموع همه تترهای در گردش کمتر یا برابر با موجودی ارزهای فیات موجود باشند.

کاربردهای Tetherچیست؟

هدف اصلی تتر این است که به کمک آن بتوانید ارز فیات را به یک ارز دیجیتال با نرخ ثابت تبدیل کرده و از دارایی خود در مقابل نوسانات موجود در بازار ارزهای دیجیتال محافظت کنید. در مورد خرید تتر در مقایسه با ارزهای دیجیتال موجود دیگر مانند بیت کوین (Bitcoin) یا اتریوم (Ethereum) پتانسیلی برای سودهای کلان وجود نخواهد داشت، اما تتر کاربردهای مهم دیگری دارد. برخی از اصلی ترین کاربردهای تتر عبارتند از:

  • پرداخت‌هایکی از مزایای ارز دیجیتال این است که مردم در هر نقطه از جهان می‌توانند به سرعت و با هزینه کم تراکنش‌های خود را به کمک آن‌ها انجام دهند. از سوی دیگر، نقل و انتقالات بین المللی پول اغلب با سرعت کمی انجام می‌شود و هزینه‌های زیادی به همراه دارد. بازار ارزهای دیجیتال نیز نوسانات زیادی را تجربه می‌کند و ممکن است تا زمانی که ارز دیجیتال به دریافت کننده می‌رسد، ارزش آن تغییر کند. تتر به دلیل نرخ ثابتی که دارد این مشکل را حل کرده است.

  • ترید: استفاده از پول نقد برای تراکنش‌های ارز دیجیتال هزینه‌های زیادی به همراه دارد و ممکن است تراکنش‌های مرتبط با آن چند روز طول بکشد. برای سرعت بخشیدن به تراکنش‌ها در ترید و پرداخت هزینه کمتر می‌توانید یکی از موارد موجود در لیست صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی، تتر ذخیره کرده و هر زمان که بخواهید آن را با ارز دیجیتال دیگری معامله کنید.

  • وام دادن: بسیاری از پلتفرم‌های ارز دیجیتال به شما امکان می‌دهند توکن‌های خود را قرض دهید، و می‌توانید این کار را با هر نوع ارز دیجیتال از جمله استیبل کوین‌ها انجام دهید. برخی افراد با قرض دادن توکن‌های خود برای انجام تراکنش‌ها، تا ۲۵٪ سود دریافت می‌کنند. مزیت انجام این کار با استیبل کوین‌ها این است که نیازی نیست مانند سایر ارزهای دیجیتال نگران کاهش قیمت باشید.

مزایای استفاده از تتر برای خرید ارزهای دیجیتال چیست؟

تتر گزینه بسیار خوبی برای خرید ارزهای دیجیتال است و مزایای زیادی را در اختیار معامله گران قرار می‌دهد. برخی از مزایای استفاده از تتر برای خرید ارزهای دیجیتال شامل شفافیت، محافظت از سرمایه در برابر نوسانات بازار، خدمات مشتریان 24/7 و قابل اعتماد بودن و امنیت هستند.

شفافیت

یکی از مهم ترین مزایای تتر، شفافیت آن است. اغلب سرمایه گذارها و معامله گران به دلیل عدم وجود شفافیت کافی، برای خرید ارزهای دیجیتال دچار تردید می‌شوند. با این حال، مزیت توکن‌های تتر این است که دلار آمریکا از این کوین‌ها پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، قیمت یک توکن تتر معادل یک دلار آمریکا است که انواع شک و تردید را در ذهن خریدار از بین می‌برد و خریدار به خوبی از هزینه توکن‌هایی که خریداری می‌کند آگاه خواهد بود. علاوه بر این، تتر وعده داده است که هر چند وقت یکبار میزان ذخیره توکن‌های خود را کنترل و مدیریت کند. همچنین تتر جزئیات مربوط به تمام توکن‌های خود در تراکنش‌ها را به‌طور عمومی به اشتراک می‌گذارد.

محافظت از سرمایه در برابر نوسانات بازار

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی را تجربه می‌کند و با وجود همه ابزارهای موجود، نمی‌توان به طور قطعی آن را پیش بینی کرد. با این حال، در مورد تتر، نباید نگران نوسانات بازار بود. ارزش توکن تتر در حال حاضر ثابت بوده و معادل 1 دلار (USDT) است و با نوسانات بازار تغییر نخواهد کرد. در نتیجه شما به راحتی می‌توانید سرمایه خود را به تتر تبدیل کنید و نگران از دست رفتن آن نباشید.

خدمات مشتری ۲۴/۷

تیم کارشناسان تتر به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته مشتریان را پشتیبانی می‌کنند و به سوالات آن‌ها پاسخ می‌دهند. در نتیجه می‌توانید در هر زمان که نیاز داشتید با تیم پشتیبانی تتر ارتباط برقرار کرده و مشکلات و سوالات خود را مطرح کنید.

قابل اعتماد بودن و امنیت بالا

یکی دیگر از مزایای کوین‌های تتر این است که به جای استفاده از یک پلت فرم جدید توسعه یافته، از شبکه بلاک چین بیت کوین که قبلاً آزمایش و ایمن شده است استفاده می‌کنند. از آنجایی که می‌دانیم بلاک چین یک فناوری بسیار امن بوده و نفوذ به این سیستم بسیار سخت است، تتر به کاربران احساس امنیت می‌دهد و یک پلتفرم قابل اعتماد محسوب می‌شود.

علاوه بر این، تتر به دستورالعمل‌های KYC و AML پایبند است که امنیت آن را بیشتر تقویت می‌کند.

سخن پایانی

تتر یک استیبل کوین ارزشمند است که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و نرخ ثابت ا دلار دارد. تتر روی بلاک چین بیت کوین پیاده سازی شده است که امنیت و قابل اعتماد بودن آن را تضمین می‌کند و به همین دلیل در میان کاربران محبوب شده است.

برخی از صرافی‌ها USDT تتر را به‌عنوان یک جفت معاملاتی ارائه می‌کنند که به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را با توکنی که به دلار آمریکا متصل است (یعنی ارزش آن را منعکس می‌کند) خریداری کنند که با توجه به قیمت بی ثبات بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، یک ویژگی بسیار مفید و کاربردی برای سرمایه گذارها خواهد بود.

کسب‌وکارهایی مانند صرافی‌ها، کیف پول‌های ارز دیجیتال، خدمات مالی، و دستگاه‌های خودپرداز برای استفاده آسان از ارزهای فیات در بلاک چین، از تتر استفاده می‌کنند. تتر امکان انجام تراکنش‌ها در صرافی‌هایی را که نمی‌توانند با دلار معامله کنند (به عنوان مثال Bitfinex) فراهم می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید برای حفظ ارزش سرمایه خود، آن را به تتر تبدیل کرده و برای معامله ارزهای دیجیتال و ترید در مواقع لازم از آن استفاده کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید