امسال از تهران به کدام شهر سفر کنیم؟ 8 پیشنهاد سفر با اتوبوس برای تهرانی‌ها

کدخبر: ۵۸۸۲۰۳
مکان‌های دیدنی در خود شهر تهران کم نیستند. بااین‌حال، شلوغی و آلودگی تهران باعث می‌شود اهالی این شهر، گاه بخواهند از همهمه آن فاصله بگیرند.
امسال از تهران به کدام شهر سفر کنیم؟ 8 پیشنهاد سفر با اتوبوس برای تهرانی‌ها

ایران برای تهرانی‌ها، شهرهای دیدنی فراوانی دارد. از سوی دیگر، تهران از چندین پایانه اتوبوسرانی مجهز برخوردار است. بنابراین، خرید بلیط اتوبوس آنلاین از وب سایت های خدمات سفر چون اسنپ تریپ یکی از بهترین روش‌های مسافرت تهرانی‌ها به شمار می‌رود.

8 مورد از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت تهرانی‌ها (و دیگر ایرانیان) با اتوبوس

چندین شهر در ایران هستند که شهروندان تهران، بیشتر به آن‌ها سفر می‌کنند. برای مثال، شهر زیارتی مشهد از بهترین گزینه‌ها برای دوستداران مکان های مذهبی است. شرکت‌های اتوبوسرانی، بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های خدماتی خود را به مشهد اختصاص داده‌اند. شما می‌توانید در سایت اسنپ تریپ، قیمت و کیفیت همه این شرکت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین می‌توانید برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد اینجا را کلیک کنید. البته شهرهای شمالی ایران نیز طرفداران بسیاری در بین ساکنان تهران دارند.

همچنین شهرهای بزرگی مانند اصفهان و تبریز عموما موردتوجه اهالی تهران قرار می‌گیرند. اصفهان به دلیل اماکن تاریخی بی‌نظیرش و تبریز به دلیل آب‌وهوای بسیار عالی و اماکن دیدنی چون بازار تبریز طرفداران زیادی دارد. البته شهر تبریز شاید در بعضی فصول سال، مسافران کمتری از مبدا تهران داشته باشد. توصیه ما برای تهرانی‌ها این است که با خرید بلیط اتوبوس تهران تبریز از اسنپ تریپ یک تجربه به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنند.

1.ساری

ساری از بهترین شهرهای ایران برای تفریح به شمار می‌رود. این شهر، بزرگ‌ترین شهر مازندران و مرکز آن است؛ همچنین به دلیل قرار گرفتن بین دریای خزر و کوه‌های البرز، تنوع زیستی بی‌نظیر و آب‌وهوای عالی دارد. سواحل دریای خزر در ساری، یک تجربه عالی برای تفریح خانواده‌های ایرانی خواهند ساخت. میدان ساعت ساری و باغ‌های نارنج، ازجمله دیدنی‌هایش به شمار می‌روند.

تهران تا ساری، 255 کیلومتر یا حدود 4 الی 5 ساعت با اتوبوس فاصله دارد.

2.رشت

بسیاری از تهرانی‌ها، شهر رشت را به دلیل سواحل زیبا و آب‌وهوای همیشه ملایم و بارانی‌اش انتخاب می‌کنند. البته شهر رشت به غذاهای دل‌چسب و بی‌شمارش نیز معروف است. توصیه می‌کنیم میرزاقاسمی‌ها، کته کباب‌ها و مرغ‌ترش‌های رشت را یک‌بار داخل خود شهر امتحان کنید.

فاصله تهران تا رشت حدودا 325 کیلومتر و با اتوبوس حدود 5/4 است. برای خرید بلیط اتوبوس تهران رشت، وب سایت اسنپ تریپ به نشانی snapptrip بهترین انتخاب خواهد بود. این وب سایت، امکان خرید از بهترین شرکت های مسافربری را برای شما فراهم می‌کند.

3.رامسر

مازندران، شهر جذاب کم ندارد. اما رامسر، یکی از گل‌های سرسبد آن به شمار می‌رود. این شهر، به‌جز ساحل زیبا و غذاهای دریایی محلی معروفش، مملو است از مکان‌های دیدنی است. چشمه‌های آب گرم، پل معلق رامسر، قلعه مارکوه و بلوار معلم آن، واقعا رویایی هستند.

با اتوبوس، شما می‌توانید فاصله حدودا 410 کیلومتری تهران رامسر را طی 5 ساعت طی کنید. ضمنا در مسیر، از مشاهده جنگل‌های انبوه، نهایت لذت را خواهید برد.

تبریز

4.تبریز

تبریز از نظر جغرافیایی، جزء شمالی‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. به همین دلیل، آب‌وهوای خاص و دل‌پذیر خودش را دارد. تبریزی‌ها دارای فرهنگ و سبک زندگی منحصربه‌فرد خود هستند که برای تهرانی‌ها بسیار جذاب خواهد بود. بازار تبریز، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این یعنی از معدود بازارهای سنتی ایران است که در سطح جهان، آن را به‌خوبی می‌شناسند. مسجد کبود، ارگ تبریز، مقبره الشهدا و خانه استاد شهریار، ازجمله جذاب‌ترین مکان های دیدنی تبریز هستند.

تبریز در فاصله 630 کیلومتری تهران قرار می‌گیرد. این فاصله تقریبا کوتاه است. بنابراین خرید بلیط اتوبوس تهران تبریز از اسنپ تریپ راهی مناسب برای بازدید از این شهر به شمار می‌رود. چراکه مسیر آن فقط بین 7 تا 8 ساعت طول خواهد کشید.

5.یزد

برای بازدید از یک شهر گرم و صحرایی و البته پر از بناهای تاریخی و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، شاید هیچ شهری برای تهرانی‌ها از یزد بهتر نباشد. کل قسمت تاریخی این شهر و نیز باغ دولت‌آباد آن، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. خانه‌های بادگیر آن در جهان معروف هستند. یزد مرکز دین زرتشت در ایران به شمار می‌رود و قدیمی‌ترین معبد زرتشتیان در این شهر قرار دارد.

یزد با تهران 630 کیلومتر فاصله دارد که طی کردن آن با اتوبوس به‌اندازه 6 الی 7 ساعت طول می‌کشد.

6.مشهد

همه مشهد را به دلیل وجود حرم امام رضا (ع)، به‌عنوان مذهبی ترین شهر ایران می‌شناسند. اما باید توجه داشت که مهم‌ترین جنبه‌های تاریخ و فرهنگ ایرانی ما، ازجمله آرامگاه فردوسی، در مشهد واقع شده‌اند. آرامگاه عطار نیشابوری و خیام نیز در نزدیکی شهر واقع شده‌اند. آرامگاه نادرشاه، پارک کوهستانی و طرقبه از دیگر دیدنی‌های آن هستند.

مشهد در 900 کیلومتری تهران قرار می‌گیرد و با اتوبوس، بین 11 تا 13 ساعت طی کردن این مسافت طول می‌کشد. تعداد زیادی از تهرانی‌ها، با اتوبوس به مشهد می‌روند. بیشتر آن‌ها، با خرید بلیط اتوبوس آنلاین از اسنپ تریپ، در وقت و هزینه سفر به مشهد صرفه‌جویی می‌کنند. به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد به اسنپ تریپ مراجعه کنید.

7.اصفهان

اصفهان نیازی به تعریف ندارد. این شهر ازجمله قطب‌های گردشگری بین‌المللی مهم در ایران است. میدان نقش جهان، مسجد جامع اصفهان، کاخ چهل ستون و میدان چوگان آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. سی و سه پل، پل خواجو، کاخ عالی قاپو و بازار اصفهان از دیگر دیدنی‌هایش هستند.

اصفهان در 440 کیلومتری تهران قرار دارد. این مسافت با اتوبوس، بین 4 تا 5 ساعت طول می‌کشد.

8.زنجان

زنجان از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت تهرانی‌ها است. زیرا هم در نزدیکی تهران قرار می‌گیرد و هم مکان‌های دیدنی فراوانی دارد. فاصله 350 کیلومتری آن تا تهران، با اتوبوس تنها 4 ساعت طول می‌کشد. جهت خرید بلیط اتوبوس تهران زنجان، می‌توانید به سایت اسنپ تریپ به نشانی snapptrip مراجعه کنید. در این سایت، امکان انتخاب بهترین قیمت بلیط اتوبوس، شرکت مسافربری و تاریخ و ساعت سفر را خواهید داشت.

گنبد سلطانیه (در فهرست یونسکو)، موزه مردان نمکی (300 ساله)، موزه رختشوی خانه، غار کتله خور و کاخ بهستان، ازجمله دیدنی‌های زنجان هستند.

جمع‌بندی

شهرهایی که هم به تهران نزدیک‌ هستند و هم اماکن دیدنی بسیاری دارند، بهترین گزینه سفر با اتوبوس برای تهرانی‌ها به شمار می‌آیند. اگر مدتی است که از مشهد دیدن نکرده‌اید، توصیه ما این است که برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد اینجا را کلیک کنید. پیشنهاد دیگر ما برای تهرانی‌ها این است که با خرید بلیط اتوبوس تهران تبریز از اسنپ تریپ از این شهر زیبا بازدید کنند. همچنین ساری، رشت، رامسر، یزد، اصفهان و زنجان، از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت اهالی تهران هستند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید