افتتاح فاز اول کارخانه نواوری دارو پزشکی بهستان

کدخبر: ۵۹۰۳۵۰
کارخانه نوآوری دارو پزشکی بهستان پس از یکسال تلاش‌های بی‌وقفه و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در تاریخ 12 مردادماه 1402 با هدف توسعه محصولات سلامت محور و با حضور سرپرست زیست فناوری ریاست جمهوری، رئیس سازمان غذا دارو، خبرنگاران و اصحاب رسانه و شماری از مدیران و کارشناسان حوزه پزشکی و سلامت در پردیس استان تهران افتتاح شد.
افتتاح فاز اول کارخانه نواوری دارو پزشکی بهستان

این کارخانه با مساحت ۶۵۰۰ متر زیر بنا در سال 1401 احداث شد و با همت سازمانهای ذیربط از جمله ستاد زیست فناوری و طب باز ساختی ترمیمی معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان غذا و دارو ایران پس از گذشت یکسال افتتاح شد.

از محوریت اصلی این کارخانه می‌توان به متمرکز بودن بر دانش فنی تولید دارو اشاره کرد. این مرکز با مدرنترین و بروزترین تجهیزات برندهای داخلی و خارجی تجهیز شده است. همچنین توسعه بسیاری از تکنولوژی‌ها مانند تولید پروتئین های نوترکیب جانوری و میکروبی، محصولات مشتق از پلاسمای انسان، سلول و ژن درمانی و کیت‌های تشخیص مولکولی که عمدتاً در حوزه زیست فناوری جای گرفته است برای اولین‌بار در خاورمیانه میسر شده است.

اقتصادنیوز

 فاز اول این کارخانه مشتمل بر فضای کار اشتراکی است که با سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال، جهت استقرار پژوهشگران، آزمایشگاه تحقیق و توسعه، آزمایشگاه کنترل کیفیت، انبار دارویی، تاسیسات تامین پیش نیاز‌های اتاق تمیز شامل دستگاه‌های تولید آب خالص و آب مخصوص محصولات تزریقی و اتاق های تمیز منطبق با Gmp به مساحت ۱۰۰۰ متر جهت تولید پرتئین‌های نوترکیب با میزبان‌های جانوری و میکروبی صبح روز پنجشنبه به بهره‌برداری رسید. همچنین این مجموعه سعی بر توسعه داخلی این فناوری‌ها با همکاری پژوهشگران و نخبگان را دارد.

از دیگر پروژه های آتی مجموعه بهستان، راه‌اندازی فاز دوم این کارخانه می‌باشد،که شامل ساخت اتاق‌های تمیز محصولات مشتق از پلاسمای انسان، ژن درمانی و سلول درمانی در مساحتی بالغ بر ۲۰۰۰ متر مربع و سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد ریال است که از فروردین سال ۱۴۰۳ برآورده خواهد شد و تا سال ۱۴۰۴ به افتتاح خواهد رسید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید