خرید انواع فیلتر تصفیه آب خانگی در راد گستر نوین

کدخبر: ۵۹۱۶۴۶
همان گونه که می دانیم آب مایع بسیار ضروری برای بدن انسان است و دو سوم از بدن ما را آب تشکیل می دهد.

 کیفیت و سلامت آب آشامیدنی بر روی بدن ما تاثیر زیادی دارد. آب لوله کشی شهری آلودگی زیادی دارد و به طور کامل تصفیه نمی شود. برای حل این مشکل و در اختیار داشتن آب سالم، استفاده از دستگاه تصفیه آب بسیار ضروری می باشد.

کیفیت آب آشامیدنی یکی از مسائل مهم در زندگی ماست. بسیاری از مناطق از آب بهداشتی و سالم محروم هستند و عمل تصفیه ی آن هم به درستی انجام نمی شود. آلودگی های آب بسیار برای بدن مضر می باشند و باعث بیماری ها و مشکلات خطرناکی می شوند. تهیه دستگاه تصفیه آب خانگی بهترین راه حل و کم هزینه ترین روش برای از بین بردن این آلودگی ها می باشد. یکی از اصلی ترین اجزای این دستگاه ها، فیلترهای تصفیه آب می باشد که وظیفه ی از بین بردن آلاینده های موجود در آب را دارند.  

در این جا ما سعی بر این داریم تا شما را با عملکرد دستگاه تصفیه آب، انواع دستگاه تصفیه آب خانگی و فیلتر ها و مراحل تصفیه آب آشنا کنیم.

خرید انواع فیلتر تصفیه آب خانگی در راد گستر نوین

عملکرد دستگاه تصفیه آب

تصفیه آب فرایندی است که در آن مواد و ذرات معلق از آب جدا می شوند و باکتری ها و رسوبات و املاح مضر از بین می روند. هر یک از دستگاه ها دارای چندین فیلتر می باشد و هر کدام بخشی از این مواد و آلودگی های آب را از بین می برند. عملکرد دستگاه تصفیه آب به این صورت است که آب لوله کشی وارد دستگاه شده و از فیلتر های مختلف آن عبور می کند و املاح و مواد مضر آن جدا می شود و آب خروجی عاری از هر گونه آلودگی خواهد بود.

آبی که در لوله کشی شهری وجود دارد شامل موادی چون گل و لای است. دستگاه تصفیه آب با فیلتر های اولیه خود این مواد را از آب جدا می کند. فیلتر های بعدی وظیفه ی از بین بردن آلاینده هایی را دارند که دارای بو و مزه هستند. مثل مواد شیمیایی، کلر و ... . بدین ترتیب بو و مزه نا مطبوع آب نیز توسط این دستگاه از بین می رود. دستگاه های تصفیه آب قادر به جدا سازی املاح مضر نیز هستند که این کار باعث کاهش سختی آب و رسوبات آهکی می شود.

در روش اسمز معکوس که اغلب دستگاه های تصفیه خانگی از آن استفاده می کند، مواد و نا خالصی های بسیار ریز آب که اندازه ای تا 0001/0 میکون دارند نیز حذف می شوند. این کار تا 99.9 درصد آلودگی آب را کاهش می دهد که در ادامه بیشتر با این روش آشنا خواهید شد.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب خانگی به روش های مختلفی آب را تصفیه می کنند که روش اسمز معکوس یکی از رایج ترین و بهترین روش های موجود است. این روش برای از بین بردن آلودگی های آب و کاهش سختی آن بسیار موثر می باشد. دستگاه های اسمز معکوس بین 5 الی 9 مرحله دارند و در انواع مختلفی تولید می شوند. از جمله تصفیه آب قلیایی، تصفیه آب فرا بنفش و تصفیه آب اکسیژن ساز.

تصفیه آب اسمز معکوس روش جدید است که قادر به از بین بدن 99.9 درصد آلودگی ها و سختی آب می باشد. هم چنین این دستگاه برای رفع شوری آب نیز مناسب است. امروزه دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای اسمز معکوس استفاده یبیشتری در میان مصرف کنندگان دارد.اما تفاوت میان دستگاه های اسمز معکوس چیست؟ این تفاوت در تعداد فیلتر ها و مراحل آن می باشد. هر چه تعداد فیلتر ها بیشتر باشد تصفیه آب نیز بیشتر انجام می شود ولی استفاده از دستگاه با مراحل بیشتر از 7 بستگی به نیاز و نوع آلودگی آب منطقه ی شما دارد.

در دستگاه های اسمز معکوس 6 مرحله ای، آب با فشار زیاد وارد غشای نیمه تراوای فیلتر ممبران می شود و تمامی املاح و مواد مضر آب از بین می رود. این فرایند در کاهش سختی آب و رفع مزه ی شوری آن بسیار موثر است. اما به دلیل فشار زیادی که به آب وارد می شود و تمامی املاح آب از بین می رود، آب اسیدی تر می شود و هیچ ماده ی  مفیدی در آن وجود نخواهد داشت.

با اضافه کردن یک فیلتر دیگر به دستگاه می توان اسید موجود در آب را کاهش داد و آن را قلیایی کرد. بنابراین دستگاه قلیایی کننده ی آب اغلب در سیستم های اسمز معکوس کاربرد دارد. آب قلیایی دارای خاصیت ضد سرطانی است و برای از بین بردن مشکلات گوارشی، جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش قند وچربی بدن، جلوگیری از پیری زود رس و شادابی پوست بسیار مفید است.

تصفیه آب فرا بنفش دستگاهی است که علاوه بر 6 فیلتر اصلی اسمز معکوس، دارای یک فیلتر ماورا بنفش می باشد که به صورت نامرئی در دستگاه فعالیت می کند. این اشعه توسط یک لامپ جیوه در دستگاه تولید می شود و قادر است تا 99 درصد میکروارگانیسم های آب را از بین ببرد. بدین صورت که بر ساختار DNA موجودات زنده اثر می گذارد و مانع از تکثیر و رشد آن ها می شود. بنابراین برای از بین بردن میکروب ها، باکتری ها و ویروس هایی که ممکن است با روش اسمز معکوس نشود، با اضافه کردن فیلتر فرا بنفش به این نوع دستگاه ها می توان این مشکل را برطرف کرد.

از دیگر انواع دستگاه تصفیه آب خانگی،دستگاه تصفیه آب اکسیژن ساز می باشد که با استفاده از یک فیلتر مادون قرمز ساختار مولکولی آب را می شکند و سطح اکسیژن آب را افزایش می دهد. این آب دارای انرژی زیادی می باشد و برای پوست و بدن بسیار مفید است.

فیلترها و مراحل تصفیه آب

فیلتر ها و مراحل تصفیه آب 6 مرحله ای اسمز معکوس بدین ترتیب می باشند:

فیلترها و مراحل تصفیه آب

  • فیلتر پروپیلن: این فیلتر در مرحله ی اول قرار می گیرد و جزو فیلتر های پایین دستگاه می باشد. و ظیفه ی آن جداسازی گل و لای و ذرات معلق آب تا قطر 5 میکرون است. شن و ماسه، جلبک، اکسید آهن و ... در این فیلتر به دام می افتند. فیلتر الیافی یا پروپیلن در جذب مواد شیمیایی آب تاثیری ندارد و تنها مواد جامد و آلاینده های فیزیکی را از بین می برد.

  • فیلتر کربنی: این فیلتر از جنس پوست نارگیل می باشد و وظیفه ی آن از بین بردن بو و طعم بد آب است. فیلتر کربنی کلر موجود درآب را از بین می برد و باعث حذف بسیاری از باکتری های موجود در آب می شود.

  • فیلتر کربن بلاک: این فیلتر نیز از جنس پوست نارگیل می باشد. منافذ بسیار ریز آن باعث می شود تا هر آلاینده ای که از دو فیلتر قبلی عبور کرده اند در این مرحله به دام بیفتد.

  • فیلتر ممبران: پس از مرحله ی سوم، به دلیل اینکه فیلتر ممبران بافت بسیار ریزی دارد، آب ابتدا وارد پمپ دستگاه می شود و سپس با فشار زیاد آن را از فیلتر ممبران عبور می دهد.در واقع این مرحله اسمز معکوس نام دارد و فیلتر ممبران نقش اصلی را در تصفیه آب ایفا می کند. این فیلتر جزو فیلتر های بالای دستگاه می باشد و قابلیت حذف املاح مضر تا 0001/0 میکرون را دارد. سختی آب را از بین می برد و آن را شیرین می کند. فیلتر ممبران دارای دو خروجی می باشد که خروجی اول آب کثیف را وارد فاضلاب می کند و آب تمیز و تصفیه شده از خروجی دوم وارد مخزن دستگاه می شود.

  • فیلتر پست کربن: فیلتر خطی یا پست کربن برای تصفیه نهایی آب استفاده می شود و هر گونه ناخالصی که تا مرحله چهارم وارد آب شده اند را از بین می برد موجب بهتر شدن بو و مزه ی آب می شود.

  • فیلتر مینرال: این فیلتر وظیفه ی بازگرداندن مواد معدنی مفیدی را دارد که توسط فیلتر های قبل از بین رفته اند. فیلتر مینرال از جنس سنگ های معدنی می باشد و آب با عبور از این فیلتر دارای املاح معدنی مثل کلسیم، پتاسیم و... می شود.

خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب

برای خرید فیلتر های تصفیه آب بهتر است از نمایندگی فیلتر تصفیه آب آن ها را تهیه کنید و از خرید فیلتر هایی با برند های متفرقه اجتناب کنید. شرکت راد گستر نوین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب و فیلتر های آن می باشد که بهترین قیمت فیلتر تصفیه آب را به شما ارائه می دهد. شما با مراجعه به سایت این شرکت می توانید اقدام به خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب خود نمایید.

تمامی محصولات ارائه شده توسط این شرکت همراه با اطلاعات و قیمت داخل سایت قابل مشاهده می باشند. با خرید از نمایندگی معتبر تصفیه آب راد گستر نوین ، انواع فیلتر های تصفیه آب از جمله ممبران، قلیایی و فرا بنفش را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می گیرد. شما می توانید با کارشناسان شرکت تماس بگیرید و از زمان تعویض فیلتر خود آگاهی پیدا کنید و فیلتر مناسب دستگاه خود را تهیه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه