در گرمای تابستان این میوه‌ها را برای درمان اسهال بخورید

کدخبر: ۵۹۲۴۵۸
اسهال و استفراغ یکی از بیماری‌های عذاب‌آور در فصل تابستان است که با نشانه‌هایی مثل درد در ناحیه شکم، تهوع، مدفوع شل و ... خود را نشان می‌دهد. شما می‌توانید در روز‌های گرم سال با میوه‌هایی خوشمزه به جنگ این بیماری بروید و آن را از پا در بیاورید.
در گرمای تابستان این میوه‌ها را برای درمان اسهال بخورید

انواع میوه ضد اسهال به‌دلیل وجود مواد مغذی و ویتامین‌های لازم، این بیماری را به‌مرور در بدنتان ریشه‌کن می‌کنند و مانع از بروز دوباره آن می‌شوند. این میوه‌ها جلوی انواع اسهال و استفراغ مثل کریپتوسپوریدیوز، ژیاردیازیس، عفونت‌های باکتریایی، عفونت‌های ویروسی و ... را می‌گیرند و درد‌های ناشی از این بیماری را نیز از بین می‌برند.

اما آیا میوه‌های ضد اسهال را می‌شناسید؟ کدام میوه‌ها برای درمان این بیماری مناسب هستند و می‌توانند آن را درمان کنند؟

معرفی انواع میوه ضد اسهال

در ادامه لیستی از انواع میوه‌های ضد اسهال را می‌آوریم که با خواص بی‌نظیرشان مانند یک پزشک معالج تمام مشکلات ناشی از اسهال و استفراغ را در بدنتان محو می‌کنند و بدنی سالم و سلامت را برایتان به‌ارمغان می‌آورند:

سیب برای اسهال

images_1691937352_64d8ea48b1be1.jpg

سیب از ایجاد ناراحتی‌های دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند. در این میوه ضد اسهال ماده‌ای به نام سوربیتول وجود دارد که در تقویت دستگاه گوارش موثر است و فرآیند هضم را راحت‌تر خواهد کرد. وجود آهن در سیب نیز عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد و با مصرف آن به‌مرور از مشکلاتی مثل اسهال راحت می‌شوید.

سیب؛ یکی از میوه‌های پرخاصیت در درمان اسهال

شما می‌توانید برای رفع اسهال از آب‌سیب استفاده کنید. این نوشیدنی به‌صورت رقیق‌شده می‌تواند آب موردنیاز بدنتان را تأمین کند.

پوست سیب و اسهالدو دشمن همیشگی برای یکدیگر هستند. در پوست سیب فیبر نامحلول زیادی وجود دارد که می‌تواند موجب درمان اسهال شود. بنابراین سیب را به‌همراه پوست آن پوره و هر روز مقداری از این میوه را نوش‌جان کنید.

هویج برای اسهال

images_1691937375_64d8ea5f8a92b.jpg

در هویج مقادیر زیادی از مواد مغذی مختلف مثل پتاسیم، فیبر، منیزیم، سدیم و کلسیم وجود دارد که برای درمان اسهال بسیار مفید هستند. این مواد نه‌تنها موجب هیدراتاسیون بدن می‌شوند، بلکه به تغذیه آن نیز کمک می‌کنند.

خواص هویج برای اسهال

اگر می‌پرسید چه آب میوه‌ای برای اسهال خوب است، ما سیب و هویج را پیشنهاد می‌دهیم؛ چنانچه می‌خواهید به‌شکل قابل توجه‌ای سرعت اسهالتان کمتر شود، می‌توانید نوشیدنی سیب و هویج بخورید. به‌این‌منظور ابتدا هویج و سیب را رنده کنید و به‌همراه عسل برای نیم ساعت روی حرارت گاز بگذارید. اکنون شربت به‌دست‌آمده را داخل ظرفی مناسب بریزید و در صورت بروز اسهال هر روز تا 2 قاشق چای‌خوری از این محلول را بخورید.

موز برای اسهال

موز و اسهال رابطه خوبی با یکدیگر ندارند؛ اگر دچار ناراحتی‌های سیستم گوارشی شده‌اید، مصرف این میوه ضد اسهال را از قلم نیندازید؛ چون موز هضم راحتی دارد و به جلوگیری از این بیماری کمک می‌کند.

در زمان اسهال مقادیر زیادی از پتاسیم بدنتان از بین می‌رود که به‌عنوان الکترولیت نقش مهمی را در بدن ایفا می‌کنند. بنابراین می‌توانید با مصرف موز پتاسیم مورد نیاز بدنتان را دوباره تأمین کنید. همچنین در این میوه پکتین نیز وجود دارد که از یبوست جلوگیری می‌کند و برای جذب مایعات در روده بهترین گزینه است.

پرتقال برای اسهال

پرتقال یک میوه ضد اسهال بسیار خوب است که در تأمین آب مورد نیاز بدن تأثیر بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید با مصرف چای پرتقال جلوی اسهال را بگیرید و این بیماری را در بدنتان ریشه‌کن کنید.

پرتقال؛ هم خوشمزه هم مفید در درمان اسهال

برای تهیه چای پرتقال ابتدا آب‌ جوش تهیه کنید. سپس 2 قاشق چایخوری پوست پرتقال به‌همراه کمی لیمو و عسل داخل لیوان آب‌جوش بریزید. اکنون اجازه دهید تا دمنوش کمنی خنک شود؛ مصرف روزانه 2 تا 3 بار این نوشیدنی برای درمان اسهال بسیار مؤثر خواهد بود.

طالبی برای اسهال

مصرف مداوم طالبی باعث جلوگیری از انواع اسهال می‌شود. این میوه از اسهال خونی یا ساده جلوگیری می‌کند طالبی به دلیل وجود فیبر بالا جزء میوه‌های مسهل شناخته می‌شود.

خرما برای اسهال

در خرما مقادیر بالایی از پتاسیم وجود دارد، بنابراین باعث عملکرد بهتر روده می‌شود. این میوه باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارشتان نیز می‌شود و فرآیند دفع را راحت‌تر می‌کند. بنابراین اگر به‌طور مداوم این میوه را مصرف کنید، جلوی بسیاری از مشکلات روده‌ای و یبوست را می‌گیرید.

خرما و اسهال خونی در نوزادان در تضاد با یکدیگر هستند، بنابراین می‌توانید از این میوه برای درمان این بیماری در نوزادتان استفاده کنید.

بلوبری برای اسهال

بلوبری به‌دلیل وجود مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان و تانن‌ها و همچنین خواص ضدباکتریایی‌اش می‌تواند جلوی اسهال را بگیرد و به درمان این بیماری کمک کند.

شما می توانید با مصرف روزانه این میوه ضد اسهال از این بیماری راحت شوید و دوباره بدنتان به حال نرمال بازگردد.

لیمو برای اسهال

لیمو به‌دلیل ویژگی‌های ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد التهابی می‌تواند با بیماری اسهال مبارزه کند و آن را از پا دربیاورد. این میوه ناراحتی‌های معده‌تان را نیز به‌مرور برطرف می‌کند.

برای درمان اسهال با لیمو از آبلیمو استفاده کنید. مصرف روزانه 4 یا 5 قاشق از این نوشیدنی تمام مشکلات مربوط به این بیماری را در وجودتان ریشه‌کن می‌کند.

در گرمای تابستان میوه بخورید و از اسهال راحت شوید

میوه‌ها خواص فوق‌العاده‌ای دارند که می‌توانید در بلاگ اسنپ فود درباره خواص آن‌ها بیشتر مطالعه کنید؛ یکی از شگفت‌انگیزترین مزیت‌های آن‌ها نیز در ازبین‌بردن مشکلات اسهال است. این بیماری با مصرف مداوم میوه‌های مناسب به‌مرور از بین می‌رود و هیچ مشکلی برای بدنتان به‌وجود نمی‌آورد.

اگر دچار اسهال شده‌اید و نمی‌توانید به فروشگاه‌های میوه حضوری مراجعه کنید، پیشنهاد می‌دهیم از سامانه‌های خرید انلاین میوه استفاده کنید. این سامانه‌ها منوی آنلاینی دارند که کافیست از آن میوه‌های مورد علاقه‌تان را سفارش دهید. بعد از ثبت سفارش، پرسنل و مدیریت این سامانه‌ها خریدتان را پیگیری خواهند کرد تا میوه‌ها در سریعترین زمان و باکیفیت مناسب و عالی به دستتان برسند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید