ترموود دور استخر و سونا

کدخبر: ۵۹۲۹۵۸
استفاده از ترموود دور استخر و سونا به دلیل مقاومت بالای این متریال نسبت به رطوبت، انتخابی هوشمندانه است. برای آشنایی با این کاربرد ترموود، کلیک کنید.

ترموود دور استخر و سونا؛ زیبا و مقاوم

استفاده از کف‌پوش دور استخر و سونا هم از لحاظ زیبایی و هم از نظر ایجاد محیطی امن برای رفت‌وآمد دور استخر اهمیت دارد. مصالح و متریال زیادی وجود دارند که امکان استفاده از آن‌ها به‌عنوان کف‌پوش دور استخر وجود دارد که یکی از آن‌ها ترموود است. استفاده از ترموود دور استخر و سونا به دلیل مقاومت مناسب این متریال نسبت به رطوبت، هزینه و مراحل اجرای ساده‌تر نسبت به بسیاری از متریال و کاربرد بیشتر، انتخابی هوشمندانه‌تر است. در ادامه با مزایا، نحوه استفاده و کاربرد ترموود دور استخر آشنا خواهید شد.

کاربردهای ترموود برای فضاسازی استخر و سونا

یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب مصالح و متریال برای ایجاد یک سازه، توجه به ویژگی‌های سازه است. برای مثال در محیط‌های مرطوب مانند استخر و سونا باید از مصالحی استفاده کرد که مقاومت خوبی نسبت به رطوبت داشته، تغییرات دما را تحمل می‌کنند و در شرایط خاص، شکل و ظاهر خود را حفظ کنند. البته متریال انتخابی در عین مقاومت باید شکل ظاهری مناسبی داشته باشد. مناسب‌ترین متریال از نظر شکل ظاهری برای فضاسازی محیط‌هایی مانند استخر یا سونا، چوب طبیعی است؛ اما این متریال یک مشکل بزرگ دارد و آن، عدم مقاومت نسبت به رطوبت است.

چوب طبیعی برای فضاسازی دور استخر و استفاده در مکان‌هایی مانند سونا از لحاظ زیبایی بهترین انتخاب است؛ اما مقاومت کم آن نسبت به رطوبت، باعث طول عمر پایین این محصول می‌شود. جایگزین مناسب چوب برای چنین فضاهایی، ترموود است. ترموود یکی از انواع متریال چوبی است که با مکانیسمی خاص و تحت‌فشار تولید شده و نسبت به رطوبت، تغییرات دما و... مقاوم است. این محصول را می‌توان برای فضاسازی دور استخر، دیوارها، سقف و کف فضاهایی مانند سونا که رطوبت زیادی دارند، مورداستفاده قرارداد.

مزایای استفاده ترموود دور استخر و سونا

ترموود یکی از باکیفیت‌ترین مصالح چوبی است که استفاده از آن مزایای فراوانی دارد. برخی از مهم‌ترین مزایای این نوع چوب به شرح زیر هستند:

دوام بالا

تولید ترموود تحت حرارت بالا انجام می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که دوام و مقاومت این محصول نسبت به حرارت، رطوبت، سرما و گرما افزایش پیدا کند. یکی از دلایلی که استفاده از ترموود برای فضاسازی دور استخر و سونا توصیه می‌شود، مقاومت و دوام بالای این محصول است.

وزن کمتر

وزن ترموود نسبت به چوب طبیعی کمتر است، در نتیجه جابه‌جایی و حمل‌ونقل آن نیز ساده‌تر از چوب طبیعی است. این موضوع در کاهش هزینه‌های اجرای ترموود و استفاده از آن نیز تأثیر زیادی دارد.

رنگ ثابت

برای رنگ‌کردن چوب ترموود از دو نوع رنگ‌روغنی یا رنگ بر پایه آب استفاده می‌شود که هر دوثابت هستند و در اثر رطوبت، حرارت و استفاده از چوب، تغییر نمی‌کنند.

مقاوم نسبت به فشار

علاوه بر مزایای گفته شده، ترموود دور استخر و سونا نسبت به فشارهای بیرونی و حوادث مختلف نیز مقاوم است. زلزله، ضربات ناشی از افتادن وسایل سنگین و... هیچ‌گونه آسیبی به ترموود وارد نمی‌کنند.

مقاوم نسبت به حشرات

از دیگر مزایای ترموود می‌توان به مقاومت نسبت به حشرات اشاره کرد. حشراتی مانند موریانه‌ها، قارچ‌ها و کپک‌ها که آفت رایج چوب هستند، هیچ آسیبی به ترموود وارد نمی‌کنند.

هزینه استفاده از ترموود برای استخر و سونا

هزینه و قیمت اجرای ترموود دور استخر و سونا به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین عامل مؤثر در هزینه‌های استفاده از این محصول، نوع ترموود است. ترموود از انواع چوب‌ها مانند چوب درخت کاج، چوب زبان‌گنجشک و... تهیه می‌شود که هر کدام با قیمت مشخصی عرضه می‌شوند و هزینه استفاده و اجرای آن‌ها نیز متفاوت است. البته نوع چوب تنها یکی از عوامل مؤثر در هزینه استفاده از ترموود برای فضاسازی استخر و سونا است و عوامل مختلف دیگری هم در این موضوع تأثیرگذار هستند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • نوع کاربری: استفاده به‌عنوان کف‌پوش، دیواره‌ها، تزیینات استخر و سونا و...

  • میزان مصرف: متراژ و میزان استفاده از ترموود برای طراحی و فضاسازی دور استخر و سونا

  • جنس ترموود: ترموودهای تولید شده از نرم‌چوب‌ها ارزان‌تر از سخت‌چوب‌ها هستند

  • درجه کیفی: ترموودها در درجات کیفی A و B تولید می‌شوند که ترموود درجه A گران‌تر و باکیفیت‌تر از ترموود B است

  • وارداتی یا داخلی بودن: انواع ترموود علاوه بر تولید در کارخانه‌ها ایران در کشورهایی مانند فنلاند، آمریکا و... نیز تولید می‌شود که انواع وارداتی بسته به نوسانات ارز، قیمت بالاتری دارند

  • رنگ ترموود: ترموودهای دارای رنگ‌روغنی نسبت به ترموودها با پایه رنگ آبی گران‌تر هستند

  • مساحت: مساحت فضایی که ترموود در آن استفاده می‌شود هم در هزینه اجرا مؤثر است

ترموود دور استخر و سونا؛ انتخابی هوشمندانه از نظر کیفیت و قیمت

یکی از بهترین متریال برای پوشش دور استخر، ساخت دیواره‌ها، پلکان ورودی استخر و پوشش فضای داخلی سونا ترموود است. ترموود دور استخر و سونا به دلیل مقاومت نسبت به رطوبت و حرارت، طول عمر بالایی داشته و به دلیل خاصیت ضد لغزندگی متریالی امن برای پوشش استخر و سونا است. این محصول در انواع مختلف تولید شده و در بازار عرضه می‌شود. انواع وارداتی و باکیفیت چوب ترموود که توسط شرکت‌های معتبر دنیا تولید شده‌اند را می‌توانید از مجموعه پارس آرای کوهستان خریداری کنید. کارشناسان ما در پارس آرای کوهستان به شما کمک می‌کنند تا بهترین نوع ترموود با قیمت مناسب را خریداری کنید.

سؤالات متداول

کاربرد ترموود برای فضاسازی استخر و سونا چیست؟

ترموود برای محوطه‌سازی دور استخر، ساخت کف‌پوش، سقف و دیوارها در فضاهای مرطوب مانند سونا کاربردی و مناسب است.

مزایای استفاده از ترموود دور استخر و سونا چیست؟

ترموود متریالی مقاوم نسبت به رطوبت و تغییرات دما است، طول عمر بالایی داشته و هزینه اجرا و استفاده آن نسبت به دیگر مصالح مناسب‌تر است. 

هزینه اجرای ترموود دور استخر و سونا به چه عواملی بستگی دارد؟

نوع ترموود، وارداتی یا داخلی بودن آن، مساحت و متراژ محیطی که ترموود در آن استفاده می‌شود و.... در تعیین هزینه اجرای ترموود دور استخر و سونا تأثیرگذار هستند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی