با 50 میلیون تومان مک بوک ایر بخریم یا لپ تاپ گیمینگ؟

کدخبر: ۵۹۵۰۷۲
مک بوک های اپل، از قدرتمندترین لپ تاپ های موجود در بازار هستند که با کیفیت ساخت فوق‌العاده بالا به فروش رسیده و تازه‌ترین امکانات را هم در اختیارتان قرار می‌دهند.
با 50 میلیون تومان مک بوک ایر بخریم یا لپ تاپ گیمینگ؟

 هرچند، از آنجایی که قیمت این محصولات مانند مک بوک ایر نسبتا بالاست و کاربران با همان هزینه می‌توانند لپ تاپ های گیمینگ حرفه‌ای را نیز تهیه کنند، این سوال پیش می‌آید که کدام محصول می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد. اگر شما نیز قصد خرید لپ تاپی جدید را دارید اما نمی‌دانید که چه محصولی را خریداری کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

گفتنی‌ست کاربران می‌توانند انواع مک بوک ایر m1 یا مدل های مختلف مک بوک ایر m2 را با قیمت‌های بسیار رقابتی در بازار پیدا کرده و از جدیدترین فناوری‌ها نیز برخوردار شوند. با این حال، شاید بد نباشد که ابتدا نگاهی به مزایای هرکدام از این محصولات داشته باشیم.  

مزایای لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ های گیمینگ یا مخصوص بازی، توسط بسیاری از برندها همچون ایسوس، لنوو، ایسر، اچ پی و ... تولید شده و سیستم عامل تقریبا همه آنها، ویندوز است؛ از این رو می‌توان محصولات گیمینگ را لپ تاپ ویندوزی هم نامید. اما این دستگاه‌ها چه مزایایی دارند؟

دسترسی به برنامه های بیشتر

همان‌طور که گفتیم، این محصولات در واقع لپ تاپ های ویندوزی هستند و این یعنی طیف گسترده‌تری از برنامه‌ها در مقایسه با سیستم عامل مک در دسترس کاربران ویندوز خواهد بود.

تنوع بیشتر بازی ها

حقیقت این است که تعداد بازی‌های بسیار کمی در مقایسه با ویندوز در دسترس کاربران مک قرار دارد و از این حیث، لپ تاپ گیمینگ از هر نظر بالاتر از مک بوک ایر قرار می‌گیرد. در آن سو، بازی‌هایی که برای مک عرضه شده‌اند هم به اندازه کافی بهینه نبوده یا برخی مواقع، عملکردی پایین‌تر از حد انتظار دارند. 

نرم افزار و سخت افزار بهینه شده برای اجرای بازی ها

تنوع بیشتر بازی‌ها به معنی بهینگی بیشتر سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه‌ها برای اجرای بازی‌ها است. البته، نباید فراموش کرد که مدل های مختلف مک بوک ایر m2 هم قدرت و توان پردازشی بسیار بالایی در مقایسه با لپ تاپ های گیمینگ داشته و برخی مواقع حتی قوی‌تر هم ظاهر می‌شوند؛ اما بازی‌ها سازگاری بیشتری با ویندوز داشته و می‌توانند از توان خالص سخت‌افزاری و قطعات داخلی استفاده کرده و به نرخ فریم‌های بالاتر دست پیدا کنند. شما حتی این امکان را دارید که لپ تاپ های گیمینگ را با پیکربندهای‌های بسیار گسترده‌تر و البته قوی‌تر نیز تهیه کنید.

برای تکمیل این بخش، این را هم اضافه کنیم که مک بوک ایر یا دیگر مدل‌های این لپ تاپ ها از برخی قابلیت‌های خاص مانند Ray Tracing، DLSS و ... نیز پشتیبانی نخواهند کرد.

نرخ تازه سازی صفحه بالاتر

نرخ تازه سازی صفحه بالاتر

اگرچه نرخ تازه‌سازی صفحه در برخی از مدل های جدید مک بوک پرو به 120 هرتز هم می‌رسد، ولی این مشخصه در بسیاری از مدل‌ها به 60 هرتز محدود شده است. این در حالی‌ست که این مشخصه در بسیاری از لپ تاپ های گیمینگ، حداقل 120 هرتز بوده و عموما به 144 تا 165هرتز می‌رسد. اگر سراغ مدل‌های بسیار پیشرفته بروید هم می‌توانید مدل‌هایی با نرخ 300 هرتز یا بیشتر را نیز تهیه کنید.

قیمت مقرون به صرفه تر

قیمت لپ تاپ های گیمینگ به واسطه پیکربندی مختلفی که دارند، بسیار متفاوت بوده و به شما این امکان را می‌دهند که دستگاهی با عملکرد پردازشی نزدیک به مک بوک را در رنج قیمتی وسیع تری انتخاب کنید. از 35 تا 250 میلیون لپ تاپ گیمینگ داریم و با حدود 50 میلیون تومان در بازار فعلی همچنان گزینه های متنوع تری نسبت به مک بوک ایر m1 وجود دارد.

مزایای مک بوک ایر

لپ تاپ های تولیدشده توسط اپل، از حرفه‌ای‌ترین محصولات موجود در بازار بوده و با امکانات فوق‌العاده خود شناخته می‌شوند. کاربران می‌توانند انواع مک بوک ایر m1 را با قیمت‌های متفاوت و البته قدرت بسیار عالی خریداری کنند. در ادامه، چند مورد از اصلی‌ترین مزایای این محصولات را بیان می‌کنیم.

رابط کاربری روان تر و بهینه تر

اگرچه تنوع نرم‌افزارهای مک به اندازه ویندوز نیست، ولی بسیاری از افراد به خاطر رابط کاربرپسندتری که مک دارد، این سیستم عامل و لپ تاپ های مبتنی بر آن را به لپ تاپ های ویندوزی ترجیح می‌دهند. در کنار رابط بهتر، روان‌تر، سریع‌تر و البته زیباتر، برخی از اپلیکیشن‌های بسیار حرفه‌ای و قدرتمند به صورت اختصاصی برای مک طراحی شده‌اند تا افراد بیشتری برای خرید ترغیب شوند. 

نمایشگر باکیفیت رتینا

به واسطه استفاده از فناوری‌های بسیار پیشرفته در تولید نمایشگرهای رتینا، تقریبا کیفیت صفحه تمام محصولات اپل بالاتر از لپ تاپ های ویندوزی است. نمایشگرهای رتینا اساسا تراکم پیکسلی بیشتری داشته و شدت روشنایی آنها نیز بالاتر است و این یعنی وضوح و درخشندگی بهتر صفحه. این مشخصه‌ها همچنین استفاده از مک بوک های اپل در محیط‌های باز را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

اسپیکرهای قدرتمند

اسپیکرهای قدرتمند

همگان مک بوک های اپل را با اسپیکرهای قدرتمندی که در بین لپ تاپ های موجود در بازار دارند، می‌شناسند. این بدان خاطر است که کیفیت اسپیکرها در بین سازندگان، در اولویت‌های پایین‌تری قرار دارد. البته، استثنائاتی هم مانند لپ تاپ های گیمینگ ایسوس مثل ROG و TUFوجود دارد، اما همچنان مک بوک های اپل تجربه بهتری را برای شما رقم خواهند زد.

طراحی بسیار حرفه ای و کیفیت ساخت فوق العاده

عمده لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار با بدنه‌های مقاوم و باکیفیت تولید شده و در آنها از سیستم نورپردازی RGB نیز استفاده می‌شود تا از لحاظ ظاهری، محصولی بسیار زیبا پیش روی خریداران باشد. هرچند، از لحاظ ساخت و متریال، احتمالا هیچ‌کدام به اندازه مک بوک های اپل باکیفیت نبوده و بسیاری از مدل‌ها، حتی قابل قیاس هم نیستند.

با 50 میلیون تومان، لپ تاپ گیمینگ بهتر است یا مک بوک؟

پاسخ به این سوال کاملا به نیاز و کاربرد شما بستگی دارد و نمی‌توان یک پاسخ مستقل برای آن در نظر گرفت. اگر اهل بازی کردن هستید، لپ تاپ های گیمینگ می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند، ولی اگر به خاطر قدرت بالا سراغ این لپ تاپ ها رفته و نیازی به اجرای بازی‌ها ندارید، احتمالا مک بوک های اپل، انتخاب بهتری به حساب می‌آیند. توصیه می‌کنیم برای خرید انواع لپ تاپ گیمینگ و مخصوص بازی به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا علاوه بر تهیه محصول با قیمت پایین‌تر، دریافت مشاوره‌های فنی هم امکان‌پذیر باشد. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید