10 مورد از زشت ترین پرچم های موجود در دنیا

کدخبر: ۵۹۶۱۰۴
هر ملیت یا کشوری یک پرچم منحصر به فرد دارد که تاریخ و فرهنگ آن کشور را نشان می دهد. برخی از پرچم های دنیا نیز با اهدافی دیگر ساخته شده اند که صرفا نماد یک ملیت نیستند و یک تفکر خاص را به تصویر می کشند.

اگر می خواهید با زشت ترین پرچم های موجود در جهان آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید!!!

معرفی زشت و عجیب ترین پرچم های موجود جهان

1. پرچم جزیره من Isle of Man

پرچم جزیره من در دسامبر ۱۹۳۲ به عنوان پرچم ملی این کشور انتخاب شد. پرچم جزیره من دارای زمینه قرمز رنگ است. اما چیزی که این پرچم را در لیست زشت ترین پرچم کشور ها جای داده،  سه پای زره پوش سفید طلایی در مرکز پرچم است.

شوک بزرگ به جهان/ قتل عام در راه است؟+ فیلم

یک بالگرد سقوط کرد+ جزئیات

سه پا در یک ران به هم متصل شده و در زانو به شکل خمیده شکل گرفته است. برای اینکه انگشتان پا در جهت عقربه های ساعت در دو طرف پرچم قرار گیرند، از یک نشان دو طرفه استفاده شده است. جالب است بدانید که هنوز معنای این پرچم ناشناخته مانده است.

پرچم ملی نپال

2. پرچم ملی نپال

جالب است بدانید که نپال تنها پرچم ملی دارد که به شکل مستطیل نیست. شکل این پرچم دو تا مثلث روی هم قرار گرفته است. رنگ قرمز نماد پیروی در جنگ رنگ آبی حاشیه نیز نشانه صلح است. یک گل معروف این کشور

نمادهای ماه و خورشید تا سال ۱۹۶۲ که بر روی این پرچم هستند، صورتی شبیه به چهره انسان داشتند. اما بعد از آن برداشته شدند تا پرچم شکل جدیدتری به خود بگیرد. ولی تصویر ماه و خورشید تا پایان رژیم سلطنتی نپال هم چنان روی پرچم بودند اما با روی کار آمدن یک حکومت مشروطه در ۱۶ دسامبر  ۱۹۶۲ پرچم به شکل فعلی خود درامد.

3. پرچم سفید

در قدیم پرچم سفید یک علامت بین المللی برای اعلام آتش بس بر دست گرفته می شد. هم چنین برای تسلیم شدن یک سپاه ضعیف در برابر یک سپاه قوی در جنگ به کار برده می شد. این پرچم نشان می دهد کسی که آن را در دست دارد، مسلح نیست و آماده مذاکره و تسلیم شدن است. به افرادی که پرچم سفید در دست داشتند هم تیراندازی نمی شد.

پرچم سفید برای اعلام تسلیم در عهد نامه ژنو هم آمده است. برای سفارش پرچم سفید و یا هر پرچم دیگری در مرکز چاپ مهام بهترین کیفیت چاپ و طراحی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

4. پرچم سیاه

پرچم سیاه نمونه دیگری از پرچم هایی دنیا می باشد. این پرچم از دهه 1880 میلادی نماد هرج و مرج و آنارشیسم بود. سیاهی مطلق این پرچم نمادی از نفی کلیه نظام های مخالف است و با پرچم های رنگارنگ دیگر کشورها فرق دارد، همانطوری که پرچم سفید نشانه تسلیم شدن بوده است.

5. پرچم سیسیل Flag of Sicily

قدمت پرچم سیسیل به سال 1282 می رسد. این پرچم متشکل از رنگ زرد و قرمز شده که به شکل مورب کشیده شده است. زرد پرچم سیسیل  شهر کشاورزی قرون وسطایی کورلئونه و  رنگ قرمز شهرداری پالرمو ایتالیا را نشان می دهد.

 آنچه این پرچم را جز زشت ترین پرچم های جهان کرده، پیکره انسان با سه پا در مرکز پرچم است. گوشه یا سه لانه قدیمی که گویای جزیره Pachino ،Peloro ،Lilibeo  است. سر پیکره انسان به شکل مدوسای یونانیان باستان است که سه خوشه گندم بر سر گذاشته که که لبه های آن بیرون آمده است. در واقع این خوشه ها، نقش مارهای یونان بوستان نیستند؛ بلکه نمادی از دانه های گندم می باشند.

6. پرچم قرقیزستان Flag of Kyrgyzstan

پرچم قرقیزستان در نگاه اول همانند پرچم فدارسیون بسکتبال دیده می شود. که باید بگوییم این پرچم که یکی از زشت ترین پرچم های جهان است به دلیل طراحی زشت و عجیب اش در جهان مطرح شده است. پس از اعلام استقلال از اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، قرقیزستان پرچم جدید را در سال 1992 پذیرفت.در مرکز این پرچم خورشید نشانه صلح و ثروت و پس زمینه قرمز سمبل شجاعت می باشد.

نماد تاندانک (شبیه یک حلقه قرمز است که توسط دو مجموعه خط از هم عبور می کند در داخل خورشید کشیده شده است . 40 پرتو خورشید نیاز نمادی از 40 قبیله این کشور است که توانستند، علیه مغولان متحد شدند. یوز سنتی قرقیزستان داخل پرچم هم خانه و خانواده نشان می دهد.

7. پرچم آفریقای غربی

پرچم آفریقای غربی در موزه ملی دریانوردی در گرینویچ لندن نگهداری می شود. این پرچم را به متحدان ایستکیری و امپراطوری بنین نسبت داده اند

این پرچم عجیب به امپراطوری بنین نسبت داده شده که البته اشتباه است. این پرچم را دریاسالار کندی در سال ۱۸۹۷ از بنین آورده شده و در اصل متعلق به مردم ایتسکیری بوده است.

8. پرچم موزامبیک Flag of Mozambique

نقش ستاره روی پرچم موزامبیک نشان دهنده نگاه مارکسیسمی است. پرچم موزامبیک از پنج رنگ سبز، سیاه، زرد، سفید و قرمز تشکیل شده است که هر کدام نماد یک چیزی هستند. سبز نماد غنای سرزمین ، سیاه نماد قاره آفریقا، زرد به معنی مواد معدنی کشور، قرمز نشانه مبارزه استقلال کشور و سفید سمبل صلح است.

این پرچم یک طراحی عجیب و زشت دارد که در جهان نماد نیروی مهاجم جدید است. طراحی AK-47 مبارزه مدام کشور موزابیک برای استقلال و قدرت دفاعی را نشان می دهد. بیل که عمود بر بازوست هم نشانه کشاورزی در کشور موزامبیک است.

پرچم نازی

9. پرچم نازی

این پرچم یکی از جنجال برانگیزترین و زشت ترین پرچم های دنیا محسوب می شود. در حال حاضر استفاده پرچم نازی در برخی از کشورها ممنوع است. طراح اصلی این پرچم خود هیلتر است و در داخل آن از رنگ های امپراطوری آلمان استفاده کرد و نشانه بیعت با گذشته پر افتخار آلمان می باشد. پرچم جدید در ابعاد بزرگ چاپ شد و همین دلیل بیداری مردم در یک جنبش جدید باشد.

کشتی دزدان دریایی

10. پرچم جولی روجر یا پرچم دزدان دریایی

هر پرچمی که در کشتی دزدان دریایی استفاده بشود، جولی روجر نامیده می شود. پرچم جولی روجر یا دزدان دریایی عکس یک جمجمه در بالای دو استخوان است که به صورت ضربدری قرار گرفته ‌اند و البته که زمینه آن به رنگ مشکلی است.

این طرح اولین بار توسط کاپیتان ادوارد انگلند و جانی تیلور از معروف ترین دزدان دریایی برافراشته شد. برخی از پرچم ‌های جولی راجر طرح ساعت شنی هستند که در قرون ۱۷ و ۱۸ میلادی مرگ و عدم جاودانگی را نشان می دهد.

اگر قصد خرید پرچم رومیزی یا اهتزاز جولی روجر یا خرید پرچم تشریفات یا هر پرچم دیگری را با چاپ باکیفیت دارید، مرکز چاپ مهام بهترین انتخاب برای شما مشتریان گرامی می باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید