معرفی روش‌های خرید بلیط پرواز

کدخبر: ۵۹۸۵۶۸
در هنگام خرید بلیط هواپیما باید حواس خود را به خوبی جمع کرده و به مسائل مختلفی دقت کنید.

نحوه خرید بلیط پرواز  تا حد زیادی می‌تواند تجربه مسافرت هوایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. بلیط‌های هواپیما معمولاً دارای قیمت‌های متغیری بر اساس زمانِ خرید، فصل و تقاضا هستند. در نتیجه شیوه و زمان درستِ خرید بلیط می‌تواند موجب صرفه‌جویی مالیِ قابل توجهی برای مسافران شود.

در هنگام خرید بلیط هواپیما باید حواس خود را به خوبی جمع کرده و به مسائل مختلفی دقت کنید. مسائلی مرتبط با انتخاب مقصد، تاریخ و زمان پرواز، انتخاب صندلی، خدمات اضافی و ... هر کدام از این موارد می‌توانند تاثیر مهمی بر تجربه پرواز و هزینه‌های مسافران داشته باشند.

در کل، انتخاب پروازی که به بهترین شکل با تاریخ و نیازهای مسافران همخوانی داشته باشد، بسیار مهم است. خب، آیا می‌دانید که چگونه می‌توان چنین پروازی را انتخاب کرد و روش‌های کلیِ خرید بلیط هواپیما کدامند؟

روش‌های مختلفی برای خرید بلیط پرواز وجود دارند

روش‌های مختلفی برای خرید بلیط پرواز وجود دارند

استفاده از سایت‌هایی که پروازهای مختلف را با هم مقایسه می‌کنند

بعد از اینکه تصمیم می‌گیرید به کجا سفر کنید باید تعیین کنید که با کدام شرکت هواپیمایی پرواز خواهید کرد. خطوط هوایی زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها بلیط پرواز بخرید. برخی از آنها مقرون به صرفه هستند در حالی که برخی دیگر لوکس‌ترند و خدمات رفاهی زیادی را با هزینه بالاتر ارائه می‌دهند. بنابراین اگر ندانید که کدام خطوط هوایی، ارزان‌ترین پروازها را ارائه می‌دهند، سفر شما پرهزینه خواهد بود.

 خوشبختانه وب سایت‌های زیادی وجود دارند که قیمت و شرایط پروازهای مختلف را با هم مقایسه می‌کنند. این وب سایت‌ها یک نمای کلی از قیمت پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مختلف را به شما ارائه می‌دهد. در نتیجه دیگر لازم نیست به صورت جداگانه از وب‌سایتِ هر شرکت هواپیمایی بازدید کنید.

با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید چندین سایت داخلی را پیدا کنید که رویکردی مقایسه ای به قیمت بلیط شرکت‌های هواپیمایی مختلف دارند. بوکینگ دات آی آر، یک مثال عالی از اینگونه سایت هاست و می‌توانید از آن استفاده کنید. در کل، همگیِ اینگونه وب سایت‌ها کم و بیش مشابه هم هستند و از خط مشیِ سایت‌های مرجع و جهانی در زمینه مقایسه پرواز پیروی می‌کنند.

Google Flights، Expedia و Skyscanner سه سایت مرجع برای مقایسه قیمت پروازها در مقیاس جهانی هستند. با مراجعه به این سایت‌های مرجع  تقریبا متوجه می‌شوید که سایت‌های مقایسه پرواز ایرانی هم چگونه کار می‌کنند. نکته دیگر این است که برخی از افراد، عقیده دارند که مراجعه مستقیم به سایت شرکت‌های هواپیمایی برای مسافران ارزان‌تر تمام می‌شود. زیرا با این کار واسطه‌ها را حذف می‌کنید. منتها در واقع استفاده از یک وب سایت شخص ثالث می‌تواند گزینه ارزان‌تری باشد.

خرید بلیط پرواز هواپیما به صورت مستقیم و بدون واسطه از شرکت‌های هواپیمایی

در ایران، چندین شرکت هواپیمایی وجود دارند که هر کدام وب سایت خود را دارند. شما می‌توانید با مراجعه به این وب سایت‌ها مستقیما از شرکت‌های هواپیمایی، بلیط پرواز داخلی یا خارجیِ مطلوب خود را خریداری کنید. اسامی تعدادی از مشهورترینِ این شرکت‌ها بدین شرح هستند: ایران ایر، آتا، کاسپین، کیش ایر، زاگرس، قشم ایر، ماهان، معراج، کارون، آسمان ایر و ... به طور کلی، با خرید مستقیم از هر کدام از این شرکت‌ها به امکانات مختلفی نظیر انتخاب صندلی و خدمات ویژه دسترسی خواهید داشت. به علاوه با خرید مستقیم و بدون واسطۀ بلیط، بیش از هر روش دیگری امکان استفاده از تخفیف‌های خاص و خدمات اضافی در پرواز برای شما فراهم می‌شود.

در کل، تصمیم نهایی بین خرید مستقیم بلیط از شرکت‌های هواپیمایی یا خرید از سایت‌های مقایسه پرواز به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر برای شما اهمیت دارد که به امکانات و خدمات اضافی دسترسی داشته باشید خرید مستقیم از شرکت‌های هواپیمایی ممکن است مناسب‌تر باشد. از طرف دیگر، اگر به دنبال قیمت مناسب‌تر و انعطاف بیشتر در انتخاب مسیر و ترکیب‌های پروازی هستید سایت‌های مقایسه پرواز،  بهتر به شما کمک می‌کنند.

خرید بلیط پرواز از دفاتر خرید بلیط و آژانس‌های مسافرتی

دفاتر فروش بلیط هواپیما و آژانس‌های مسافرتی نیز یکی از کانال‌های معمول برای خرید بلیط پرواز هستند. این دفاتر و آژانس‌ها عمدتاً توسط افراد یا شرکت‌هایی تخصصی در صنعت مسافرت اداره می‌شوند. آنها با همکاری با شرکت‌های هواپیمایی و ارائه خدمات مرتبط، به مسافران کمک می‌کنند تا بلیط‌های هواپیما را برای سفرهای مختلف خود رزرو کنند. معمولاً مشتریان به دفاتر فروش بلیط هواپیما مراجعه می‌کنند و با مشاورانِ مربوطه در این مراکز در ارتباط قرار می‌گیرند. البته در برخی موارد می‌توان از طریق تلفن نیز با دفاتر فروش بلیط تماس گرفته و بلیط خود را خریداری کنید.

خرید حضوری بلیط های پروازی از آژانس‌های مسافرتی و نمایندگان رسمی شرکت‌های هواپیمایی

خرید حضوری بلیط های پروازی از آژانس‌های مسافرتی و نمایندگان رسمی شرکت‌های هواپیمایی

خرید بلیط پرواز از طریق دستگاه‌های ATM

استفاده از دستگاه‌های ATM نیز یک روش مدرن و موثر برای خرید بلیط پرواز است. این دستگاه ها معمولاً در مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو، مراکز خرید و ایستگاه‌های اتوبوس قرار دارند. برای خرید بلیط هواپیما، مسافران باید ابتدا گزینۀ مربوط با خرید بلیط را در صفحه نمایشگر دستگاه ATM انتخاب کنند. سپس،  باید اطلاعات مربوط به پرواز را که شامل مقصد، تاریخ رفت و برگشت، تعداد مسافران و اطلاعات پرداخت است وارد کنند. مسافران، پس از ورود  این اطلاعات مبلغ بلیط را با استفاده از کارت بانکی یا کارت اعتباری خود پرداخت کرده و بلیط هواپیما را دریافت می‌کنند. بلیط‌ به صورت چاپی از دستگاه های ATM خارج می‌شوند و هر مسافر باید بلیط خود را به عنوان مدرک اثبات سفر به همراه داشته باشد.

 خرید بلیط هواپیما از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها

شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها ابزارهایی محبوب در دنیای امروز هستند که برای خرید بلیط هواپیما نیز قابل استفاده اند. در نتیجه برخی از آژانس‌های مسافرتی یا شرکت‌های هواپیمایی این امکان را به مسافران می‌دهند تا به صورت آنلاین و از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید بلیط پرواز کنند. آنها کانالهایی ارتباطی از طریق فیس‌بوک، اینستاگرام و پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام یا واتساپ بین خود و مشتریان ایجاد می‌کنند.

تنها کاری که مسافران باید انجام دهند یافتن پروفایل رسمی شرکت‌های هواپیمایی یا آژانس‌های مسافرتی است. سپس باید با ارسال پیام، اطلاعات مسافرت خود را به اپراتورهای اینگونه شرکت‌ها ارائه دهند. اپراتورها نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به پیام‌ها پاسخ داده و گزینه‌های مختلفی را پیش روی مسافران قرار می‌دهند. در نهایت، مسافران بسته به شرایط خود و به کمک مشاوره‌هایی که دریافت می‌کنند دست به انتخاب بلیط پرواز مناسب می‌زنند.

راه هایی برای خرید بلیط‌های پروازی مقرون به صرفه‌تر

اگر بخواهید به هر قیمتی اقدام به خرید بلیط پرواز کنید بالاخره با یکی از روش های بالا موفق می‌شوید. منتها ملاک اصلی برای اغلب مردم، موفق شدن در تهیه بلیط نیست بلکه آنچه مهمتر است خرید بلیط با قیمتی مناسب است. برای خرید مقرون به صرفۀ بلیط‌ های پروازی باید چند نکته ساده را رعایت کنید. این نکات به شرح زیر هستند:

تنها به فرودگاه‌های بین المللی چشم ندوزید

فرودگاه‌ های بین‌المللیِ بزرگ انتخاب‌هایی واضح برای مسافران هستند و بسیاری از افراد دوست دارند از مبدا اینگونه فرودگاه‌ها پرواز کنند. منتها توصیه می‌شود با نادیده گرفتن سایر فرودگاه‌های مجاور، گزینه‌های خود را محدود نکنید. با کمی جستجوی بیشتر، ممکن است فرصت‌هایی عالی برای خرید بلیط پرواز از مبدا سایر فرودگاه‌های کوچکتر پیدا کنید.

خرید مقرون به صرفه بلیط پرواز باید از مبدا فرودگاه های مختلف

خرید مقرون به صرفه بلیط پرواز باید از مبدا فرودگاه های مختلف

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید