معرفی انواع کابل در کاربردهای مختلف

کدخبر: ۶۰۱۱۳۹
معرفی انواع کابل در کاربردهای مختلف این موضوعی است که در این مقاله از نیرو مارکت مورد بررسی قرار داده می شود؛
معرفی انواع کابل در کاربردهای مختلف

رپرتاژ آگهی: اگر از آن دسته افرادی هستید که  تمایل دارید در زمان خرید سیم و کابل نوع استاندارد این محصولات را تشخیص دهید و کابل و سیم را با قیمت مناسب خریداری کنید، حتما محتوای گردآوری شده زیر را مطالعه فرمایید.

نحوه شناسایی سیم و کابل استاندارد

امروزه قیمت مس به طرز عجیبی در حال افزایش است و این موضوع موجب شده که اغلب تولیدکنندگان سیم و کابل فلز آلومینیوم را جایگزین مس کنند که این کار برای سیستم های انتشار و توزیع برق مشکلی ایجاد نمی کند؛ اما برای مصارف عمومی و سیم کشی های داخلی احتمال دارد که مشکلات فنی به وجود آورد.

برای آن که بتوانید سیم و کابل های استاندارد را شناسایی کنید لازم است که به موارد گفته شده زیر توجه داشته باشید.

  1. ضخیم بودن پوشش دهنده یا غلاف کابل و سیم نشانگر مرغوبیت و سطح کیفی بالای این محصولات نیست؛ چرا که برخی از تولیدی ها وزن مس مورد نیاز را به علت قیمت بالا کم می کنند و در مقابل به قطر غلاف و عایق اضافه می کنند که سیم و کابل هایی که به این شکل هستند استانداردهای لازمه را ندارند و در صورت استفاده باعث آتش سوزی می شوند.

  2. یکی دیگر از روش هایی که با آن می توان سیم و کابل استاندارد را شناسایی کرد این است که وقتی سیم را از مقطع برش می دهیم می بایست که مس یا هادی در نقطه مرکزی عایق جای گرفته باشند.

  3. اگر پوشش سیم مس یا هادی به راحت ترین شکل ممکن جدا شود، این موضوع بدین معناست که سیم و کابل ها از استاندارد کافی برخوردار هستند و همچنین  قطر روکش نباید از میزان استاندارد کمتر باشد.

  4. سطح سیم و کابل باید بدون هیچ گونه فرورفتگی یا برآمدگی باشد و نشانه های پوسیدگی نیز روی آن وجود نداشته باشد.

معرفی انواع کابل در کاربردهای مختلف

معرفی انواع کابل در کاربردهای مختلف

کابل ها با توجه به کاربری ای که دارند در نمونه های مختلف زیر به تولید می رسند.

  1. کابل زمینی: یکی از نمونه های کابل برق، کابل زمینی می باشد که به جهت به کارگیری در فضاهای داخلی و مکان های ثابت مانند داخل آب، داخل کانال، شبکه توزیع تاسیسات برق و محیط هایی که امکان ضربه مکانیکی در آن ها وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرد.

  2. کابل مخابراتی: این نوع کابل ها از تعدادی زوج سیم بهم تابیده شده به تولید می رسند که به جهت منتقل کردن فرکانس ها در سیستم های ارتباطی و مخابراتی به کار گرفته می شوند.

  3. کابل افشان: کابل های افشان از یک یا تعدادی هادی که از یکدیگر پوشش دهی شده اند و به وسیله یک روکش و پوشش دهنده عایق محافظت می شوند به تولید می رسند که برای کنترل و اتصال در ماشین آلات، تسمه نقاله ها، خطوط تولید، خطوط مونتاژ ارتقاء یافته و تجهیزات اتوماتیک کاربرد دارند.

  4. کابل کواکسیال: این نوع کابل ها دارای یک هادی یا مس داخلی هستند که به وسیله یک هادی فویل خارجی پوشش دهی شده اند و توسط لایه های عایق محافظت می گردند که اغلب در تلویزیون ها به کار برده می شوند.

  5. کابل فیبر نوری: کابل فیبر نوری فرکانس ها و سیگنال ها را به واسطه یک رشته نخ شیشه ای انتقال می دهد و به علت این که پهنای باند زیادتری از نوع فلزی دارد قادر است که اطلاعات بیشتری را با خود حمل کند و این نوع کابل ها با این که قیمت بالایی دارند جایگزین مناسبی برای کابل های مسی می باشند.

قیمت کابل و سیم

قیمت کابل و سیم تحت تاثیر عوامل مختلفی ازجمله نرخ مس قرار می گیرد و این موضوع بدین معناست که هرچه قیمت مس بالاتر رود، قیمت کابل نیز افزایش می یابد؛ همچنین با توجه به نوسانات موجود در بازار و شرکت سازنده این محصولات و کیفیت متریال ساختار آن ها، قیمت انواع سیم و کابل متغییر خواهد بود.

سخن پایانی

سیم و کابل ها از جمله ابزارهای الکتریکی پرکاربردی هستند که کار بسیاری از صنایع وابسته به آن ها است و ما در این محتوای گردآوری شده تلاش کردیم که اطلاعات لازم را در خصوص سیم و کابل ها و نحوه شناسایی نوع استاندارد این محصولات در اختیارتان قرار دهیم؛ امیدواریم که خواندن آن برایتان راهگشا واقع شود.

در صورتی که قصد خرید انواع سیم و کابل را با اطمینان از اصالت کالا و کیفیت محصولات دارید، ما به شما پیشنهاد می کنیم  این کالاها را از فروشگاه نیرو مارکت خریداری کنید و خریدی رضایت بخش و به صرفه را برای خود رقم بزنید.

جهت دریافت قیمت کابل و سیم و خرید این محصولات لازم است که از طریق شماره تلفن های موجود در صفحه با کارشناسان نیرو مارکت ارتباط برقرار کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید