کشورهایی که برای اولین سفر خارجی مناسب اند

کدخبر: ۶۰۲۹۹۰
سفرهای خارجی تجربه‌هایی هیجان‌انگیز و پرماجرا هستند. چالش بسیاری از افرادی که قصد دارند به اولین سفر خارجی خود بروند این است که کدام مقصد را انتخاب کنند؟ زیرا تفاوت‌های سفر خارجی و داخلی در کنار هیجان‌انگیز بودن، می‌تواند چالش‌برانگیز نیز باشد.
کشورهایی که برای اولین سفر خارجی مناسب اند

رپرتاژ آگهی: در یک سفر خارجی ما با فرهنگ‌ و زبان متفاوتی روبرو هستیم که این موارد تفاوت‌های قابل‌توجهی با سفرهای داخلی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند اولین سفر بین‌المللی‌شان، یک سفر آسان و خاطره‌انگیز باشد. در این مقاله به شما بهترین مقاصد برای اولین سفر خارجی را معرفی خواهیم‌کرد.

ترکیه؛ کشوری زیبا و توریستی در همسایگی ایران

کشور ترکیه در همسایگی کشورمان ایران، یکی از زیباترین مقاصدی است که برای اولین سفر خارجی خود می‌توانید در نظر داشته‌باشید. سواحل زیبای مدیترانه، مراکز خرید متنوع و اماکن دیدنی و تاریخی بسیار، از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی ترکیه به شمار می‌آید. شهرهای استانبول، آنتالیا، ازمیر و آنکارا از شهرهایی هستند که برای اولین سفر به ترکیه به شما پیشنهاد می‌کنیم. سفر به ترکیه به عنوان اولین سفر می‌تواند هزینه‌بر باشد اما با روش‌هایی مانند خرید بلیط ترکیه از ایرلاین‌های ارزان‌تر و یا به صورت چارتری می‌توان در هزینه‌های این سفر صرفه‌جویی کرد. همچنین امکان سفر زمینی به این همسایه‎‌ی شمال‌غربی ایران که دارای مرز مشترک با ایران است نیز وجود دارد. از دیگر نکات مثبت مهم برای سفر به ترکیه، عدم نیاز به دریافت ویزاست که راه را برای سفر به این کشور خارجی بسیار آسان می‌کند. اولین پیشنهاد ما به شما برای اولین سفر خارجی، سفر به ترکیه با خیابان‌های زیبا، تاریخی غنی، غذاهایی خوشمزه، مراکز خرید و بازارهای سنتی بزرگ است.

امارات؛ تجربه‌ی یک سفر خاطره‌انگیز به دبی

امارات به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم و دبی به عنوان یک مرکز مالی و گردشگری بین‌‌المللی شناخته می‌شود. واحد پول در دبی درهم است و علاوه بر زبان عربی، زبان انگلیسی نیز در این کشور صحبت می‌شود که یکی از نکات مهم برای کسانی‌ست که می‌خواهند اولین سفر خارجی خود را تجربه کنند. دبی دارای دیدنی‌های بسیاری مانند برج خلیفه است که با ارتفاع بیش از 828 متر، بلندترین برج جهان و نمادی از دبی به شمار می‌آید. یکی دیگر از دیدنی‌هایی که در این شهر وجود دارد، ساحل جمیرا با شن‌های سفید و زیباست که فرصتی عالی برای استراحت و شنا را برای گردشگران فراهم می‌آورد. مراکز خرید این شهر نیز یکی از مهم‌ترین دلایلی‌ست که گردشگران به آن سفر می‌کنند. مسافران بهتر است در زمان‌های شلوغ و پرمسافر سال، بلیط‌های رفت تهران به دبی و همچنین بلیط دبی به تهران را زودتر خریداری نمایند تا با کمبود بلیط مواجه نشوند.

گرجستان؛ سفر به تفلیس رویایی

گرجستان؛ سفر به تفلیس رویایی

شما می‌توانید یکی از خاطره‌انگیزتزین سفرهای خارجی خود را به شهر تفلیس در کشور گرجستان داشته‌باشید. این شهر که در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته‌است، نقطه‌ی اتصالی میان اروپا و آسیا به شمار می‌آید و پر از شگفتی‌های تاریخی و طبیعی است. از جذاب‌ترین نکات این شهر، تنوع فوق‌العاده‌ی معماری در آن است. شهرهای ساحلی گرجستان و باغ‌های طبیعی این کشور که در کوهستان‌ها قرار گرفته‌اند از مهم‌ترین جاذبه‌های گرجستانند که سفر به آن را به سفری رویایی تبدیل می‌کنند. بازارهای سنتی گرجستان از مراکز خرید مهم این کشور هستند که برای گردشگران نیز بسیار جذابند. شهر تفلیس سالانه میزبان نشست‌ها، جشنواره‌ها و همایش‌های بسیاری نیز هست که هرکدام از این رویدادها، رنگ و شور تازه‌ای به شهر می‌بخشند و می‌توانند سفر شما را خاطره‌انگیزتر از پیش کنند.

ارمنستان؛ تجربه‌ی یک سفر زیبا و ارزان

ارمنستان یکی از بهترین مقاصد برای اولین سفر خارجی، برای گردشگران ایرانیست. سفر به این کشور هزینه‌ی بسیا کمتری نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر دارد؛ همچنین دریافت ویزای کشور ارمنستان، پیچیدگی خاصی ندارد و به راحتی انجام می‌شود. ارمنستان آب‌وهوای بسیار مطلوبی دارد و بهترین زمان برای سفر به آن فصل پاییز و بهار است. پایتخت این کشور که در منطقه‌ی قفقاز قرار گرفته‌است، شهر زیبای ایروان است که به معماری زیبا و موزه‌های مهمش معروف است. از جاذبه‌های گردشگری مهم ایروان می‌توان به میدان جمهوری، موزه‌ی تاریخ ارمنستان، خانه‌موزه‌ی مارتیروس‌ساریان و موزه‌ی یرواندکوچار اشاره کرد. در ارمنستان انواع هتل‌ها، از هتل‌های لوکس گرفته تا مراکز اقامتی اقتصادی وجود دارند که به گردشگران کمک می‌کند تا بتوانند انتخاب‌های متنوعی داشته‌باشند. در این کشور رستوران ‌هایی با غذاهای محلی متنوع وجود دارد که غذاهای سنتی ارمنی و غذاهای بین ‌المللی را به گردشگران ارائه می‌دهند و از این رستوران‌ها می‌توان به مرتاقه، اولد ایروان و پاندوک ایروان اشاره کرد.

مالزی؛ آشنایی با چندین فرهنگ در یک سفر

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیاست که جاذبه‌های طبیعی متنوعی، از سواحل زیبا تا جنگل‌های انبوه و سرسبز، در آن قرار گرفته‌است. اگر به آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم اقوام مختلف علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما سفر به کشور مالزی است. مردمان خونگرم و غذاهای متنوع محلی از مهم‌ترین نکات مثبت سفر به کشور مالزی‌ست. در این کشور تنها نیمی از مردم مالزیایی هستند و باقی جمعیت را چینی‌ها، هندی‌ها تشکیل می‌دهند و همین مساله باعث شده تا ادیان، فرهنگ‌ها، پوشش‌ها، آداب و روسوم و... مختلف در این کشور در کنار هم قرار بگیرند و سفر به این کشور را به تجربه‌ای منحصر به‌فرد تبدیل کنند. همچنین سفر به این کشور می‌تواند به نسبت ارزان باشد و با رعایت نکاتی مانند خرید بلیط هواپیما در زمان مناسب می‌توان در هزینه‌های سفر به مالزی، صرفه‌جویی بیشتری نیز کرد. به طور کلی برای سفرهای خارجی باید توجه کنیم که بلیط هواپیما خارجی را در زمان مناسب خریداری کنیم تا بتوانیم بلیط را در مقرون‌به‌صرفه‌ترین حالت ممکن تهیه نماییم.

اولین سفر خارجی

کلام آخر

اولین سفر خارجی می‌تواند تجربه‌ای چالش‌برانگیز و استرس‌زا باشد؛ اما در صورتی‌که بتوانیم یک مقصد گردشگری مناسب را برای اولین سفر بین‌المللی‌مان انتخاب کنیم، می‌توانیم از بخش بزرگی از این چالش‌ها بکاهیم و سفری آسان و خاطره‌انگیز داشته‌باشیم. نکاتی مانند عدم نیاز به ویزا یا امکان دریافت آسان آن، هزینه‌های معقول و مناسب، آشنایی با زبان و نزدیکی به فرهنگ کشور مقصد، از نکاتی‌ست که می‌تواند روی اولین تجربه‌ی سفر خارجی مسافران تاثیر مثبتی بگذارد. در این نوشته 5 مورد از بهترین مقاصدی که برای اولین سفر خارجی برای مسافران ایرانی وجود دارد را معرفی کردیم تا مسافران با انتخاب بهترین مقصد برای سفر خود بتوانند تجربه‌ی خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنند.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید