چگونه در دبی خرید مناسبی داشته باشیم؟

کدخبر: ۶۰۵۹۸۲
دبی به بهشت خرید مشهور است و مراکز خرید لوکس فراوان، بازارهای سنتی و تجربیات منحصربه‌فردی برای آن دسته از افرادی که عاشق خرید کردن هستند را ارائه می‌دهد.
چگونه در دبی خرید مناسبی داشته باشیم؟

رپرتاژ آگهی: برای استفاده حداکثری از ماجراجویی خرید خود در این شهر پر جنب و جوش، در اینجا یک راهنمای جامع با نکات و توصیه‌ها آورده شده است. با این حساب اگر می‌خواهید بدانید که چطور در دبی، به بهترین شکل خرید کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

خرید کردن در دبی

برای این که موقع بازگشت با پرواز دبی تهران، چمدان‌های شما پر از خریدهایی سودمند باشد، بد نیست که این نکات را در نظر داشته باشید:

تحقیق و برنامه ریزی درست و مناسب

قبل از شروع خرید کردن در دبی، زمانی را به تحقیق در مورد بهترین مقاصد خرید اختصاص دهید و مشخص کنید که به دنبال چه هستید. فهرستی از اقلام یا برندهای خاصی که می‌خواهید بخرید، تهیه کنید تا تحت تأثیر گزینه‌های بی‌پایان قرار نگیرید.

به‌علاوه بهتر است که این کار را پیش از سوار شدن به پرواز تهران دبی ، یا از هر شهر مبدأ دیگری، انجام دهید. به‌طور مثال اگر قصد خرید کیف و کفش را دارید، این را روی کاغذ بنویسید و ترجیحاً بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. به این ترتیب در بازارهای متنوع دبی، سردرگم نخواهید شد. البته برای خرید البسه بلیط تهران استانبول احتمالا بیشتر به درد شما خواهد خورد.

مراکز خرید اصلی دبی را از دست ندهید

مراکز خرید اصلی دبی را از دست ندهید

دبی، خانه برخی از مجلل‌ترین مراکز خرید جهان است که هرکدام محیطی متمایز داشته و تنوع گسترده‌ای از محصولات را ارائه می‌دهند. دبی مال، مال امارات و ابن بطوطه از مقاصدی هستند که باید حتماً از تک تک آن‌ها دیدن کنید. این مراکز خرید ترکیبی از برندهای لوکس بین‌المللی، مد روز، لوازم الکترونیکی، دکوراسیون منزل و موارد دیگر را به نمایش می‌گذارند.

ازاین‌رو حتی اگر خرید شما از این مراکز خرید لوکس و لاکچری نباشد، حتماً زمانی را برای بازدید از این پاساژهای بزرگ اختصاص دهید. در ضمن همیشه هم تمامی محصولات عرضه شده در مراکز خریدی چون مال امارات یا دبی مال، گران قیمت نیستند. اگر کمی خوش شانس باشید به فصل تخفیف برندهای مختلف برخورد کرده و می‌توانید کالاهای مارک لوکس را با تخفیف عالی و ارزان‌تر خریداری کنید.

به سراغ بازارهای سنتی بروید

با گشت‌وگذار در بازارهای محلی یا بازارهای سنتی، فرصتی عالی خواهید داشت تا خرید کردن را در قلب و بطن دبی تجربه کنید. حتماً از بازار طلا دیدن کنید، جایی که می‌توانید از نمایش خیره‌کننده جواهرات، طلا و سنگ‌های قیمتی شگفت زده شوید. بازار ادویه و بازار عطر نیز ارزش دیدن دارد.

ادویه جاتی که هیچ کجا ندیده‌اید و عطرهای عجیب و غریب و نیز عطرهای سنتی عربی را اینجا پیدا خواهید کرد. به‌علاوه قیمت محصولات در بازارهای سنتی دبی، به مراتب ارزان‌تر از چیزی است که در مراکز خرید لوکس آن وجود دارد.

زمان کلیدی است، این را از یاد نبرید

زمان کلیدی است، این را از یاد نبرید

زمانی از سال را در نظر بگیرید که قصد دارید برای خرید به دبی بروید. این شهر میزبان چندین جشنواره خرید در طول سال است، مانند فستیوال خرید دبی (ژانویه-فوریه) و سورپرایز تابستانی دبی (ژوئن تا آگوست). این جشنواره‌ها اغلب دارای تخفیف‌های قابل توجه، تبلیغات و سرگرمی هستند که به شما امکان می‌دهند خریدهای فوق العاده مقرون‌به‌صرفه‌ای، انجام دهید.

چانه زنی در دبی هم رواج دارد

اگر در بازارهای سنتی خرید می‌کنید، چانه زنی یک عمل مرسوم است. از مذاکره در مورد قیمت‌ها نترسید، اما این کار را محترمانه و با لبخند انجام دهید. با قیمت پایین‌تر شروع کنید و به تدریج به سمت بالا بروید. به یاد داشته باشید نکته کلیدی، یافتن یک موقعیت برد-برد هم برای شما و هم برای فروشنده است. البته به خاطر داشته باشید که این موضوع همه جا در دبی کاربرد ندارد. به‌طور مثال اگر به فروشگاه یک برند لوکس در دبی مال می‌روید، فکر چانه زدن را از سرتان بیرون کنید. این تکنیک قدیمی، فقط در بازارهای سنتی و محلی، کاربرد دارد.

از پوشیدن لباس و کفش راحت، غفلت نکنید

مقاصد خرید دبی، غالباً بسیار وسیع هستند، بنابراین مهم است که لباس و کفش راحت بپوشید. اگرچه مراکز خرید در دبی، دارای تهویه مطبوع هستند، اما همچنان توصیه می‌شود یک بطری آب همراه خود داشته باشید. به این ترتیب آسایش و رفاه شما تامین شده و می‌توانید با راحتی و انرژی کامل، به گشت‌وگذار برای خرید کردن در دبی، بپردازید.

بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده را در نظر بگیرید

بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده را در نظر بگیرید

به‌عنوان یک گردشگر، ممکن است واجد شرایط بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده (VAT) در خریدهای خود باشید. به دنبال فروشگاه‌هایی باشید که در طرح بازپرداخت توریستی شرکت دارند. رسیدهای خود را نگه دارید و در مورد فرایند بازپرداخت پرس‌وجو کنید. این می‌تواند مقدار قابل توجهی را برای شما صرفه‌جویی کند، به‌خصوص در مورد اقلام با قیمت بالا!

آداب و رسوم محلی را رعایت کنید

هنگام خرید کردن در دبی، به آداب و رسوم و سنت‌های محلی احترام بگذارید. لباسی مناسب بپوشید، مخصوصاً هنگام بازدید از بازارها یا بازارهای سنتی. همچنین مهم است که هنگام تعامل با فروشنده‌ها و صاحبان مغازه‌ها و بوتیک‌ها، صبور باشید و رفتاری دوستانه و مودبانه از خود نشان دهید.

کلام آخر

به یاد داشته باشید، دبی نه تنها محلی عالی برای خرید کردن به‌حساب می‌آید، بلکه شهری است که تجربیات فرهنگی غنی و مناظر فوق‌العاده گردشگری را ارائه می‌دهد. بنابراین، از این مقصد خیره‌کننده بهترین استفاده را ببرید و خاطرات جذابی از خرید کردن در قلب تجارت جهانی، رقم بزنید.

برای تکمیل یک تجربه سفر جذاب و عالی به مقصد دبی، پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید بلیط هواپیما خارجی سفر به دبی، از طریق اسنپ تریپ اقدام کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید