مردم این میوه ها را بیشتر مصرف می کنند!

کدخبر: ۶۰۵۹۸۴
مهم نیست کجا زندگی می‌ کنید، به هر کجا که نگاه کنید غذاهایی که ما امروزه مصرف می‌کنیم نسبتا از طبیعت فاصله گرفته است و حتی به جای استفاده از خواص میوه، گاهی از قرص‌های مولتی ویتامین آماده استفاده می‌شود.
مردم این میوه ها را بیشتر مصرف می کنند!

رپرتاژ آگهی: با این حال برای سلامتی بدن بهتر است با خوراکی‌های مفیدی مانند سبزیجات و میوه‌ها آشتی کنید. اگرچه در هر چهار فصل میوه‌های متنوعی را می‌توانید در میوه‌فروشی‌ها مشاهده و تهیه کنید اما شاید جالب باشد با پرمصرف‌ترین میوه‌های دنیا هم آشنا شوید. این مطلب با اقتباس از وبلاگ میوه تره بار سان میوه نوشته شده است.

محبوب‌ترین میوه‌ها: این میوه ها در دنیا بیشترین مقدار مصرف را دارند!

اگر به تأثیری که حذف خواص میوه؛ از رژیم روزانه و نوع رژیم غذایی بر روی سلامتی ما انسان‌ها می‌گذارد کمی فکر کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این مسئله به شدت نگران‌کننده است و جای تعجب ندارد که میزان چاقی، بیماری‌های قلبی، دیابت و سایر اختلالات طی چند سال اخیر افزایش پیدا کرده است. برای اینکه بتوانیم از مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم و رژیم غذایی سالم‌تری داشته باشیم، استفاده از خواص میوه‌ بهترین گزینه است که می‌توانیم در برنامه غذایی خود بگنجانیم.

محبوب‌ترین میوه های دنیا از نظر شما کدام میوه‌ها هستند؟ میوه‌ها از محبوب‌ترین‌ها در دنیا هستند و این به این دلیل است که طعم‌های مختلفی دارند و انواع ویتامین‌ها را دارند. در اینجا با محبوب ترین میوه ها آشنا می‌شویم. البته پیشنهاد می‌کنیم برای خرید میوه هم حتما به سان میوه سر بزنید.

انبه یکی از میوه های پر طرفدار جهان

انبه میوه شیرین و خوش‌طعمی است که از پرمصرف‌ترین میوه‌ها در جهان است که در مناطق گرمسیری می‌روید و قدمتی ۴۰۰۰ ساله دارد.

آناناس با خاصیت درمانی بالا

آناناس یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در جهان با خاصیت‌های درمانی زیاد است، که طرفداران زیادی دارد. فیبر و اسیدیته‌ی این میوه بسیار کم است. بافت آن ترد و هسته‌ی آن خوراکی است و گوشت آن دارای رنگ زرد طلایی است که این میوه را متمایز می‌سازد.

موز سرشار از ویتامین

موز، این میوه‌ی خوش طعم و محبوب، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامتی مفید هستند. این میوه‌ی خوشمزه دارای مقدار زیادی پتاسیم است. یک عدد موز متوسط، ۱۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به این ماده‌ی معدنی (پتاسیم) را تامین می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که مقدار بالای کربوهیدرات و مواد معدنی موجود در موز باعث می‌شوند این میوه جزء یکی از بهترین منابع تأمین انرژی قبل از ورزش به شمار رود.

انگور کاهش دهنده‌ی التهاب ها

یکی دیگر از سالم‌ترین میوه‌های جهان، انگور است.  آن چیزی که انگور را منحصر به‌فرد می‌کند مقدار زیاد آنتی‌اکسیدان موجود در انگور است. نشان داده شده که آنتوسیانین و رزوراترول موجود در انگور، التهاب را کاهش می‌دهند. همچنین مطالعات حیوانی عنوان کرده‌اند که ترکیبات گیاهی موجود در انگور ممکن است به محافظت از قلب، چشم‌ها، عضلات و مغز کمک کنند.

گیلاس و آلبالو دارای ویتامین سی بالا

گیلاس و آلبالو آخرین میوه‌هایی هستند که در لیست محبوب ترین و سالم‌ترین میوه‌های جهان قرار می‌گیرند. این دو میوه به طرز ویژه‌ای پتاسیم، فیبر و ویتامین C دارند. گیلاس و آلبالو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل آنتوسیانین و کاروتنوئید هستند که التهاب را کاهش می‌دهند و ممکن است از چندین بیماری جلوگیری کنند.

این دو میوه دارای ملاتونین هم هستند و به همین علت، خواص چشمگیری برای سلامتی دارند. ملاتونین هورمونی است که به مغز موقع خواب پیام می‌دهد. این هورمون ممکن است بی‌خوابی و سایر اختلالات خواب را درمان ‌کند. یک مطالعه به این نتیجه رسید که ملاتونین موجود در آب آلبالوی ترش، مدت و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.

پرتقال یکی از معروف‌ترین میوه های دنیاست

پرتقال یکی از معروف‌ترین، مغذی‌ترین و سالم‌ترین میوه‌های جهان است. خوردن یک عدد پرتقال متوسط مقدار زیادی از ویتامین C و پتاسیم لازم بدن را تأمین می‌کند. این میوه همچنین منبع خوبی از ویتامین‌های B از جمله تیامین و فولات است.

ترکیبات گیاهی موجود در پرتقال مانند فلاونوئید، کاراتنوئید و اسید سیتریک، مسؤول خواص شگفت‌انگیز آن برای سلامتی هستند. به عنوان مثال، اسید سیتریک ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. پرتقال مانند لیمو است، چون مقدار قابل‌توجهی ویتامین C و اسید سیتریک دارد که جذب آهن را افزایش می‌دهند و از آنمی (کم‌خونی) پیشگیری می‌کنند.

هندوانه حاوی ویتامین  a و c

خوردن یک تکه هندوانه‌ی خنک در روزهای گرم تابستان قطعا برای شما نیز دلچسب است. این میوه‌ی محبوب حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌های C و A است. و البته سرشار از بعضی از آنتی‌اکسیدان‌های مهم از جمله لیکوپین، کاراتنوئید و کوکوربیتاسین E است. لازم به ذکر است که بر روی بعضی از خواص ضدسرطانی آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هندوانه مطالعه شده است.

نتایج نشان می‌دهند که مصرف لیکوپین با کاهش خطر سرطان‌های سیستم گوارشی در ارتباط است. کوکوربیتاسین E هم ممکن است از رشد تومور جلوگیری کند. مصرف مواد غذایی غنی از لیکوپین می‌تواند به دلیل کاهش سطح کلسترول و فشار خون، سلامت قلب را هم بهبود ببخشد.

از میان تمام میوه‌ها، هندوانه یکی از آب‌رسان‌ترین میوه‌ها است. ۹۲ درصد از هندوانه را آب تشکیل داده است، به همین دلیل شما بعد از خوردن آن احساس سیری بیشتری می‌کنید.

لیمو به طور ویژه در بهبود سلامت قلب مفید است

لیمو هم در لیست سالم‌ترین و محبوب ترین میوه‌های جهان قرار می‌گیرد، چون ویتامین C زیادی دارد. این میوه ممکن است به دلیل توانایی در کاهش لیپید‌های خون و فشار خون، به طور ویژه در بهبود سلامت قلب مفید باشد.

بر اساس یافته‌های موجود از مطالعات حیوانی، محققان عنوان کرده‌اند که ترکیبات گیاهی موجود در لیمو می‌تواند به پیشگیری از اضافه وزن کمک کند. مطالعات دیگر به این نتیجه رسیده‌اند که اسید سیتریک موجود در لیمو، توانایی درمان سنگ کلیه را هم دارد.

توت فرنگی دارای پتاسیم فراوان

توت‌فرنگی که میوه‌ی بسیار خوشمزه و خوش‌طعمی است، می‌تواند جزو محبوب ترین میوه های دنیا قرار بگیرد و در عین حال نیز بسیار مغذی به شمار می‌رود. ویتامین C، منگنز، فولات و پتاسیم زیاد موجود در توت‌فرنگی باعث می‌شود این میوه جزء سالم‌ترین میوه‌های جهان محسوب شود. توت‌فرنگی در مقایسه با سایر توت‌ها، شاخص گلیسمی نسبتا پایینی دارد. بنابراین خوردن آن منجر به افزایش زیاد قند خون نخواهد شد.

توت‌فرنگی مانند سایر توت‌ها، حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که ممکن است خطر ابتلا به بیماریهای مزمن را کاهش دهند. مطالعات آزمایشگاهی و انسانی به این نتیجه رسیده‌اند که توت‌فرنگی ممکن است در پیشگیری از سرطان و شکل‌گیری تومور مفید باشد.

سیب سلامت قلب شما را تضمین می‌کند

سیب جزء پرطرفدارترین میوه‌ها محسوب می‌شود و بسیار مغذی است‌. این میوه‌ی مفید مقدار زیادی فیبر، ویتامین C، پتاسیم و ویتامین K دارد. مطالعات عنوان می‌کنند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب می‌توانند سلامت قلب را بهبود ببخشند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، سرطان و آلزایمر را کاهش دهند.

گریپ‌فروت کمک ویژه به کاهش وزن

گریپ‌فروت یکی از سالم‌ترین مرکبات به شمار می‌رود. از گنجاندن این میوه‌ی مغذی در رژیم غذایی‌ غفلت نکنید. این میوه علاوه بر اینکه منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، توانایی شگفت‌انگیزی در کمک به کاهش وزن و کاهش مقاومت به انسولین هم دارد.

برای مثال، مطالعه‌ی انجام شده بر روی ۹۱ نفر نشان داد که افرادی که قبل از وعده‌ی غذایی خود نصف یک عدد گریپ‌‌فروت تازه خورده‌اند، نسبت به افرادی که این میوه‌ را نخورده‌اند، ۱٫۳ کیلوگرم کاهش وزن داشتند. در همین مطالعه، افرادی که گریپ‌فروت خورده بودند، کاهش چشمگیر سطح انسولین و مقاومت به انسولین را هم تجربه کردند. همچنین نشان داده شده است که خوردن این میوه سطح کلسترول را کاهش می‌دهد و از شکل‌گیری سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید